Vadošo vācu transporta nozares žurnālu „Verkehrs Rundschau” un „Trucker” veiktajā salīdzinošajā testā „Scania” izdevies uzrādīt absolūti labāko degvielas ekonomijas rezultātu – 23,29 l/100 km.
Degvielas patēriņa tests tika veikts speciāli izvēlētā konfigurācijas ziņā sarežģītā trases posmā uz Ziemeļiem no Minhenes. „Scania” ekonomijas sacensībā piedalījās ar „Streamline” seglu vilcēju, kas bija aprīkots ar 13 litru/410 ZS „Euro 6” motoru. Interesanti, ka mediju testā uzrādītie rezultāti pārspēj ne tikai „Scania” pašu reģistrētos līdzšinējos sasniegumus, bet ir absolūtais degvielas ekonomijas rekords līdzīgas komplektācijas 40 tonnu „Euro 6” paaudzes kravas automašīnām (vilcējs un piekabe).
“Analizējot „Scania” autoparka vadības sistēmas datus un uzklausot klientu atsauksmes, redzam, ka, pateicoties jaunajām tehnoloģijām, arī Latvijas autotransporta uzņēmumi sasniedz labus degvielas patēriņa rezultātus,” norāda „Scania Latvia” vadītājs Aigars Pušinskis.
Ražotājs | Modelis | Kabīnes tips | Jauda | Emisiju standarts | Vidējais degvielas patēriņš (l/100 km) | CO2 izmešu daudzums (g/km) |
Scania | Streamline | G Highline | 410 | Euro 6 | 23,29 | 734 |
Man | TGX | XLX Efficient Line | 480 | Euro 6 | 24,65 | 776 |
Mercedes- Benz | Actros | Giga Space | 450 | Euro 6 | 24,87 | 783 |
Iveco | Stralis | High-Way | 460 | Euro 6 | 25,15 | 792 |
DAF | XF | Super Space Cab | 462 | Euro 6 | 25,83 | 814 |
Volvo | FH | Globetrotter | 460 | Euro 6 | 25,70 | 810 |
Avots: http://www.verkehrsrundschau.de/green-truck-1078735.html
“Vidējais nobraukums vienai kravas automašīnai ir aptuveni 120 000 km gadā,” stāsta SIA „Monēta” valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Petravičs. “Mūsu aprēķini liecina, ka „Scania Streamline R 410 Euro 6” uzņēmumam sniedz būtisku degvielas ietaupījumu – 4 līdz 5 l/100km –, skatoties braukšanas apstākļus un arī šofera braukšanas stilu. Ja rēķinām gada griezumā, tas veido ļoti pieklājīgu summu.”
“Scania piedāvā jau otrās paaudzes „Euro 6” motorus
– kopumā 18 variācijās, sākot no dīzeļdegvielas, gāzes, biodīzeļdegvielas, dažādās jaudas amplitūdās – no 250 līdz pat 730 zirgspēkiem,” stāsta Aigars Pušinskis. “Visas inovācijas ir sekmējušas pārliecinošu degvielas ekonomiju. Protams, to izstrādē, testēšanā un sertifikācijā ir daudz investēts.”
Līdztekus parastajiem dīzeļmotoriem „Scania” piedāvā arī 7 dzinējus, kas paredzēti darbam ar alternatīvajām degvielām. Jaunākais papildinājums šajā klāstā ir 16 litru V8 ar 580 ZS, kas piemērots darbam ar 100% biodīzeli.