„Scania” māca savas mašīnas ekonomēt degvielu, braucot ciešā ‘vilcieniņā’

Scania_platooning_001

Izmēģinājumi reālos apstākļos ir pierādījuši, ka, samazinot attālumu starp vairākām karavānā braucošām mašīnām līdz 2 sekundēm, var sasniegt degvielas ekonomiju pat par 5%, liecina zviedru kravas automobiļu ražotāja „Scania AB” pētījumi.

„Scania” šobrīd strādā pie projekta, kas saistīts ar efektīvu kravas transportlīdzekļu pārvietošanos karavānā. Aizvēja izmantošanas princips pats par sevi nav nekas jauns, taču jaunāko elektronisko sistēmu ieviešana automobiļos, lauj no tā gūt taustāmu labumu. Braucot cieši vienam aiz otra, kravas mašīnu kolonna iegūst labāku kopējo aerodinamiku nekā, ja mašīnas sekotu viena otrai lielākā attālumā un attiecīgi šāds ‘vilcieniņš’ ļauj sasniegt zemāku kopējo degvielas patēriņu.

Zviedru uzņēmums apgalvo, ka „Scania” inženieri ir pierādījuši, ka, pārvietojoties karavānā, ātrumam ir jābūt vienmērīgam, bet attālumam starp transportlīdzekļiem ir jābūt pēc iespējas īsākam, lai sasniegtu vēlami aerodinamisko iedarbību. Reālos apstākļos esot pierādīts, ka 2 sekunžu attālums starp karavānā braucošiem kravas transportlīdzekļiem, samazina degvielas patēriņu par 5%.

Šobrīd inženieri strādājot, lai reālā satiksmē pierādītu, ka vienas sekundes attālums spētu nodrošināt 7% degvielas samazinājumu.

Bezvadu tehnoloģiju saziņa starp karavānā esošām automašīnām ļaujot automātiski vadīt transportlīdzekļus ar vienādu braukšanas un bremzēšanas ātrumu. Līdz ar to satiksmes drošība neesot atkarīga no katra autovadītāja subjektīvās reakcijas un jaunākās elektroniskās palīgsistēmas samazinot līdz minimumam cilvēku radītu kļūdu ietekmi uz drošību un ekonomisku braukšanu.

Šobrīd reālos apstākļos tiekot izmēģināta arī „Scania” izstrādātā automatizētā sistēma, kas spējot patstāvīgi vadīt automašīnu sastrēgumā. Tā kontrolējot auto stūri, bremzes, gāzes pedāli un pārnesumu pārslēgšanu. Sastrēgumā autonomā režīmā automašīna seko satiksmes plūsmai un pēc vajadzības virzās uz priekšu vai apstājas.

Birkas: