„Scania” revolucionārais koncepts varētu kļūt reāls

Scania-Concept3

Eiropas Savienība apsver iespēju atļaut pagarināt kravas autofurgonu maksimālo garumu.

Šobrīd izsludināta šāda iniciatīva un tagad katra valsts iesniegs savus priekšlikumus par konkrētiem apstākļiem pieļaujamu maksimālā garuma limitu.

Vezumnieku papildu garumu paredzēts izmantot ne tikai kravas piekabes pagarināšanai, bet arī lai paaugstinātu mašīnu kabīņu komfortu.

„Scania” varētu kļūt par pirmo ražotāju, kas laidīs klajā jaunajiem normatīviem atbilstošu seglvilcēja modeli.

Zviedru ražotājs jau pērn prezentēja konceptu ar pagarinātu priekšdaļu.

Idejas autori skaidro, ka šāds risinājums ļauj, pirmkārt, uzlabot mašīnas aerodinamiku, otrkārt, būtiski palielina deformācijas zonu kabīnes priekšā, frontālas sadursmes gadījumā nodrošinot ekipāžai papildu drošības rezervi.

Zviedrijas Satiksmes Drošības institūta eksperti jau aprēķinājuši, ka šādas mašīnas ar pagarinātu „purnu” varētu uz Eiropas ceļiem ik gadus novērst līdz 400 šoferu nāves gadījumus. Un tas bez šaubām ir būtisks arguments, lai atļautu pagarināt vezumnieku maksimālo garumu!

Citi kravas automobiļu ražotāji pagaidām dziļdomīgi klusē. Skaidrs, ka lielākā daļa nav gatavi investēt dārgos un laika ietilpīgos projektos, pirms Eiropas Savienība ir sakārtojusi (vai pārkārtojusi) likumdošanu un tā reāli tikusi akceptēta visās ES valstīs, bet tas varētu prasīt pat vairākus gadus.

Birkas: