„Setra” gatavo jaunu flagmani

Kompānija „Setra” gatavojas rudenī laist tirgū jaunu modeļu līnijas flagmani – „premium” klases autobusu „TopClass 500”.

Topošais „TopClass 500” laineris veidots „La Linea” dizaina stilā, tieši tāpat kā pakāpienu mazākais brālis „Setra ComfortClass 500”, kas pirmizrādi piedzīvoja pagājušajā rudenī Hannoveres izstādē, bet Latvijas klientiem tika atrādīts šopavasar Ķīpsalā notikušajā izstādē „Auto”. Uz abu modeļu radniecību nepārprotami norāda priekšējo starmešu un LED pagriezienu rādītāju līdzīgā forma, kā arī sudrabotais galvenā jumta statņa „bumerangs”. Tiesa, flagmanim tas veidots vēl iespaidīgāks.

„TopClass 500” paredzēts tikai trīsasu variants.

Taču būs pieejamas trīs atšķirīga garuma (12,3, 13,3 un 14,2 m) virsbūves, kas attiecīgi iegūs modeļa apzīmējumu „S515 HDH”, „S516 HDH” un „S517 HDH”.

Setra_TopClass_salons

Kā liecina ražotāja izplatītā informācija, līdzīgi piektās paaudzes „ComfortClass” arī „TopClass 500” izcelsies ar rekordzemu aerodinamiskās pretestības koeficientu (Cd=0,33), kas būtiski uzlabos tā ekonomiskos parametrus un līdz ar to samazinās ekspluatācijas izmaksas.

Autobusi saņems aprīkojumā jaunākās paaudzes „Mercedes-Benz OM471 LA” sešcilindru dīzeļdzinējiem, kas atbilst „Euro 6” ekoloģiskajiem normatīviem. Piedāvājumā būs divas jaudas versijas – ar 476 un 510 ZS. Komplektā paredzēta „PowerShift” astoņpakāpju automātiskā pārnesukārba.

„Setra” pārstāvji ar lepnumu ziņo, ka „TopClass 500” atbilst arī visstingrākajām drošības prasībām, tostarp Eiropas Savienības direktīvai „ECE-R 66/01”, kas nosaka virsbūves pieļaujamās deformācijas apgāšanās gadījumā un kas stāsies spēkā vēl tikai 2015. gadā.

Setra_TopClass_2