Dažas nedēļas pirms ikgadējās Eiropas lielākās komerctransporta izstādes „IAA-2014” atvēršanas kompānija „Setra” ir pastāstījusi par jaunumiem, ko gatavojas prezentēt Hanoverē.
Protams, jaunumi ir vairāki. Tā piemēram, „premium” klases tūristu autobusu saime „СomfortClass 500” tiks papildināta ar pašu īsāko un garāko modeli. „S511” ir tā saucamais kluba autobuss, ko kompānija izgatavo jau ne vienu desmitgadi vien. Tas paredzēts nelielu VIP personu grupu pārvadāšanai. Šādam busiņam riteņu bāzes garums ir samazināts līdz 5005 mm, bet virsbūves garums – 10,43 m. Pateicoties kompaktajiem gabarītiem, tas ir ļoti manevrētspējīgs – apgriešanās loka diametrs nepārsniedz 17,5 m.
Savukārt „S515” virsbūves garums ir izaudzis līdz 14,95 m
(vienkorpusa autobusu garums ES nedrīkst pārsniegt 15 m). Tas tiek komplektēts ar otrajām un, ja klientam nepieciešams, arī trešajām pasažieru salona durvīm. Ražotāja pārstāvji uzsver, ka tas ir pats ietilpīgākais tūristu autobuss šajā klasē. Trīszvaigžņu izpildījumā bez tualetes „S515” salonā var izvietot 71 sēdvietu, bet komplektācijas variantā ar tualeti – 65.
Autobuss tiek aprīkots ar jaudīgāko no piedāvājumā esošajiem spēka agregātiem – „Mercedes-Benz OM 471” rindas sešcilindru turbodīzeli, kas attīsta līdz 476 ZS un 2300 Nm – komplektā ar automatizēto astoņpakāpju transmisiju „GO 250-8 PowerShift”.
Vēl viens jaunums, ko „Setra” gatavojas izrādīt Hanoverē, pieder t.s. piepilsētas satiksmes autobusu segmentam. Jau esošajam „MultiClass UL” modelim vācu ražotāja gammā tagad pievienosies jauns – „MultiClass LE”. Abreviatūra „LE” ir radusies no „Low Entry”. Tātad tas būs autobuss ar zemu iekāpšanas slieksni, turklāt tiek uzsvērts, ka zemā grīda stiepsies 2/3 salona garumā. Kā varat nojaust, tas ievērojami atvieglos pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu. „MultiClass LE” tiks piedāvāts ar diviem virsbūves garumiem – 12,33 un 13,04 m.