Šodien, 19.martā oficiāli tiek prezentēts jaunais „Volvo FM” kravas vilcējs

New Volvo FM 2013 01

Laižot tirgū jauno vilcēju „Volvo FM”, šim modelim, kas ir otrs nozīmīgākais „Volvo” kravas modeļu gammā aiz flagmaņa FH, ieviesti vairāki jauninājumi, tostarp „Volvo Dynamic Steering” sistēma, vairāki šasijas uzlabojumi, kā arī pieejamas citi jauninājumi, kas vērsti uz pārvadātāja efektivitātes palielināšanu un pārvadāšanas izmaksu samazināšanu, ziņo „Volvo Trucks”.

„Volvo FM” ir uzlabota noturība uz ceļa, ko palīdz nodrošināt jaunākie uzlabojumi – „Dynamic Steering” sistēma, modernizēta priekšējā un aizmugures balstiekārta un jauni dzinēja stiprinājumi. „Volvo Trucks” šasiju izstrādes speciālisti lielu uzmanību pievērsuši arī automašīnas svara optimizēšanai, teikts ražotāja paziņojumā.

Jaunā „Volvo FM” oficiālā prezentācija ir tieši šodien – 19.martā, bet divas FM jaunās automašīnas jau paspējušas apbraukāt lielāko Eiropas daļu, tostarp paviesoties arī Latvijā.

„Volvo FM” ražošana klientiem Eiropā sāksies septembrī.

„Mēs ievērojami samazinājām visu Volvo FM modeļu svaru, tāpēc tagad tie ir vēl piemērotāki klientiem, kuru pārvadājumus ietekmē kravas svars, piemēram, klientiem, kas veic cisternu un smagsvara kravu pārvadājumus. Šādu klientu vajadzībām vislabāk atbilst viegls kravas automobilis ar stabilām un drošām vadīšanas īpašībām,” stāsta „Volvo Trucks” prezidents Klāss Nilsons.

New Volvo FM 2013 07Viens no jaunievedumiem FM ir trīs vadāmie tilti: 8×2 konfigurācijai ar trīsasu tiltu – viens priekšā un divi aizmugurē, 8×2 konfigurācijai ar diviem priekšējiem tiltiem – divi priekšā un viens aizmugurē.

„Šie tilti nodrošina daudz mazāku pagrieziena rādiusu un novērš kravas automobiļa riteņu iestrēgšanu risēs. Šī iezīme ir īpaši noderīga šaurās vietās,” skaidro Volvo Trucks šasiju speciālists Pēters Frleta. Balstiekārta ar vienu dzenošo tiltu (A-ride) tagad ir pieejama kopā ar disku vai trumuļu bremzēm.

„Volvo Trucks” FM sērijai piedāvā gan jaunu tehnoloģiju, gan jaunus pakalpojumus, kas izstrādāti, lai samazinātu pārvadājumu izmaksas. Tagad ir pieejama pilnveidota I-See tehnoloģija, kas ir kā papildinājums I-Shift pārnesumkārbai.

I-See tehnoloģija galvenokārt piemērota tāliem kravu pārvadājumiem un var samazināt degvielas patēriņu pat par pieciem procentiem. Tā elektroniski ieraksta informāciju par to ceļu topogrāfiskajiem parametriem, pa kuriem ir braucis kravas automobilis. Ja izmanto ierakstītos vai lejupielādētos datus par ceļu stāvokli, nākamo reizi braucot ar to pašu vai pat citu kravas automobili pa to pašu maršrutu, I-See automātiski izvēlas optimālo pārnesumu, braukšanas ātrumu un papildbremzes lietojumu.

 

Volvo” autovadītājiem ir pieejamas arī citas degvielas taupīšanas funkcijas un pakalpojumi: Dynafleet – degviela un apkārtējā vide, pakalpojums Degvielas informācija un efektīvas braukšanas apmācības kurss.

„Visu nosaka autovadīšanas stils un situāciju paredzēšana uz ceļa. Nav svarīgi, cik pieredzējis ir autovadītājs, vienmēr ir iespējams pilnveidot savas iemaņas, lai palielinātu sava pārvadājumu uzņēmuma peļņu,” uzsver Jarko Aine, kurš ir atbildīgs par autovadītāju apmācību un pakalpojumu Degvielas informācija.

Laižot klajā jauno „Volvo FM”, piedāvājumā būs pilns 11 un 13 litru dzinēju klāsts. Visi modeļi atbildīs jaunajām Euro6 standarta prasībām, kas stāsies spēkā 2014.gada sākumā. D13 dzinējs būs pieejams ar 420–500 ZS jaudu, savukārt D11 dzinēja jauda būs 330–450 ZS robežās.

Birkas: