Kompānija „Ford” pavasarī gatavojas laist tirdzniecībā populārā vieglā kravas automobiļa „Transit” jauno paaudzi.
„Transit” ir noslēdzošais solis „Ford” komercautomobiļu Eiropas modeļu gammas atjaunināšanas programmā. Pirmais tās ietvaros startēja mazais brālis „Transit Custom” – tas tūdaļ arī izpelnījās uzmanību, iegūstot prestižo Gada Furgona 2013 titulu. Tam pagājušā gada nogalē sekoja „Transit Connect”, kurš turpināja tradīciju un saņēma titulu Gada Furgons 2014.
Kā liecina ražotāja informācij, sākotnēji tirgū nonāks lielākais no „Transit” modeļu saimes – pilnizmēra komercfurgons ar 4,7 t pilno masu, bet vēlāk tam sekos mazākais „rūķītis” „Transit Courier” ar 500 kg kravnesību.
„Ford” pārstāvji apgalvo, ka
nākamās paaudzes „Transit” kļūs par sava segmenta līderi degvielas ekonomijas un kravas pārvadājumu efektivitātes jomās.
Piemēram, videi draudzīgajā „ECOnetic” versijā jaunais furgons patērēs tikai 44 mg/km degvielas (interesanta mērvienība!) – tas ir par 6% mazāk nekā līdzšinējais „ECOnetic” modelis. Automobilis būs aprīkots ar 2,2 l/125 ZS „Duratorq TDCi” dīzeļdzinēju un bāzes komplektā aprīkots ar „start-stop” un „Acceleration Control” elektroniskajām sistēmām.
„Transit” aprīkojumā būs pieejams jau pieminētais 2,2 l dīzelis trijās jaudas versijās – ar 100, 125 un 155 ZS, turklāt abas jaudīgākās versijas ir sagatavotas atbilstoši „Euro 6” normatīviem. Tāpat kā līdz šim, „Ford” furgonu varēs iegādāties ar priekšējo, aizmugurējo vai četru riteņu piedziņu. Starp citu, tehniskās apkopes intervāls tagad pagarināts līdz diviem gadiem vai 48 000 km.
Pircēji varēs izvēlēties kravas automobili ar trīs dažādiem garumiem, standarta vai paaugstinātu jumtu. Kā liecina ražotāja informācija, „Transit” kravas nodalījuma ietilpība ir palielināta par 10%. Piemēram, „L2” – garuma ziņā vidējais furgons ir paaudzies no 10,3 līdz 11,2 m3, bet apjomīgāka versija „Jumbo” jau sasniedz 15,1 m3. Turklāt automobilis lepojas ar rekordplatām – 1300 mm – kravas telpas sānu durvīm.
„Transit” Eiropas tirgum tiks izgatavoti „Ford Otosan” rūpnīcā Turcijā. Cenas pagaidām nav zināmas.