Tapšanas laikā jaunais „Volvo FH” izgājis smagu skolu

08_Hans Johanzon_1

Jaunais „Volvo FH”, kas ir „Volvo Trucks” smagā komerctransporta stūrakmens, izstrādes un sagatavošanas ražošanai laikā ir pieredzējis pamatīgas pārbaudes. Tas ir dzesēts un karsēts, kratīts un gāzts riņķī, kā arī auto eksperimentālie izmēģinājuma eksemplāri ir veikuši daudzus tukstošus kilometrus reālu pārvadājumu apstākļos.

Veikto pārbaužu un izmēģinājumu uzmanības centrā bija tādas jomas kā auto uzticamība, ilgmūžīgums un degvielas patēriņš. Sākumā atsevišķi tika pārbaudīti dažādi elementi, piemēram, šasija, kabīne un elektriskosistēma. Pēc tam tika veiktas automašīnas pārbaudes kopumā. Tas notika gan „Volvo Trucks” laboratorijās un uzņēmuma izmēģinājumu poligonos, gan ikdienišķos komercpārvadājumos.

“Nosakot kvalitātes standartus, mums ir ārkārtīgi svarīgi zināt un izprast to, kā klienti izmantos kravas automašīnu. Galu galā tas ir jautājums par to, kā nodrošināt maksimālu darbspēju,” skaidro „Volvo Trucks” Kvalitātes departamenta direktors Heiders Vokils.

Sagatavojot jauno ražošanas modeli, Eiropā, Austrālijā un Brazīlijā tika testētas gandrīz 50 „Volvo FH” kravas automašīnas.

Viens no daudzajiem izmēģinājumu poligoniem, ko „Volvo Trucks” izmanto kravas automašīnu pārbaudēs, atrodas Kirunā, Zviedrijas ziemeļos. 2011./2012. gada ziemā zemākā temperatūra tur bija –44°C un stindzinošais aukstums bija ideāli piemērots, lai pārbaudītu jaunā „Volvo FH” darbību šādos ekstremālos apstākļos.

Pārbaudes laikā katra eksperimentālā mašīna veica vismaz 20 000 kilometrus stiprā salā. Šādos apstākļos viena no galvenajām problēmām ir tā, ka visi automašīnas elementi sasalst. Tādēļ tika radīti materiāli un sastāvdaļas, kas lieliski darbojas arī stindzinoša sala apstākļos. Vēl ar darbspējas kvalitāti saistīts izaicinājums bija nodrošināt, ka automašīna spēj izturēt ne tikai salu, bet arī strauju un biežu temperatūras maiņu.

Dažādas pārbaudes tika veiktas arī Helleredas izmēģinājumu poligonā pie Gēteborgas, Zviedrijā. Šo pārbaužu režīms atbilst 10 gadu un 1 250 000 km auto ekspluatācijai un ietver sarežģītus braukšanas apstākļus. Piemēram, braukšanu pakalnos ar nogāzes slīpumu no 10 līdz 20%, dažādu ievērojamu šķēršļu pārvarēšanu, piemēram, bedres un nelīdzens ceļs, kā arī braukšanu pa bruģi un apjomīgām peļķēm.

Viena no stingrākajām paātrināto izturības pārbaužu daļām bija automašīnas pārbaude mākslīgi radītā, koncentrētā izturības trasē un shake rig simulatorā. Tur auto saskaras ar tādiem pašiem pārbaudījumiem kā parastās satiksmes situācijās, taču daudz īsākā laikā kā reālā satiksmē.

Birkas: