Japāņu kompānijas „Toyota” speciālisti reālos apstākļos testē elektriskās piedziņas autobusu ar degvielas šūnu elementu enerģijas apgādes sistēmu.
Patiesībā autobusa šasija un virsbūve ir tapusi uzņēmumā „Hino Motors”, bet „Toyota” to aprīkojusi ar inovatīvu „Fuel Cell System”, kuras pamatā ir tā pati degvielas šūnu sistēma, ar ko tiek aprīkots jau sērijveida ražošanā nonākušais ūdeņraža sedans „Mirai”.
Atšķirība ir tikai tāda, ka autobusam visas šīs „bagātības” ir divreiz vairāk.
Proti, tā aprīkojumā ir divi degvielas šūnu ģeneratora bloki, un tā riteņu piedziņai tiek izmantoti divi 100 kW elektromotori.
Atgādināsim, ka „Toyota Mirai” ar vienu ūdeņraža uzpildi spēj veikt aptuveni 480 km. Kā liecina „Toyota” izplatītā informācija, autobusam uz jumta novietoto degvielas balonu kopējais tilpums ir gandrīz četras reizes lielāks, taču tā iespējamo gaitas rezervi japāņi pagaidām neatklāj.
Šobrīd eksperimentālais elektrobuss ar degvielas šūnu elementiem cirkulē vienā no maršrutiem „Toyota” rūpnīcas teritorijā. Ja darbi ritēs kā plānots, tad pēc dažiem mēnešiem varētu sākties izmēģinājumi arī pilsētas sabiedriskā transporta satiksmē.