… uzbūvēšanai ir nepieciešamas aptuveni piecas dienas, lai tērauda sagataves pārvērstu par kravas automašīnu?
… kabīnes montāžā savu roku ir pielikuši aptuveni 350 cilvēki?
… krāsošanai ir nepieciešami tikai 3,8 litri krāsas?
… ražošanas līnijas katra metāla preses iekārta sver 25–30 tonnas?
… uzbūvēšanai ir izmantotas 2790 skrūves?
… gatava automašīna sver 7500–12 500 kg (atkarībā no specifikācijas)?
Pirmās sērijveida ”Volvo FH” kravas automašīnas šopavasar sāka ceļu no rūpnīcas pie saviem klientiem visā Eiropā.
Kā top šī modernā kravas automašīna? Gribētos redzēt? ”Volvo Trucks” paver priekškaru…
Kā jaunākās elektroniskās tehnoloģijas un iekārtas pārvēršas vienā funkcionējošā veselumā, lai sasniegtu augstas kvalitātes gala rezultātu?
„Varētu teikt, ka īpaši modernai kravas automašīnai ir jāatbilst visiem sarežģīta vienādojuma nosacījumiem. Tai ir jāapmierina gan klienta, gan sabiedrības prasības un veiksmīgi jāapvieno modernās tehnoloģijas ar tādām īpašībām kā kvalitāte, autovadītāja komforts, vides efektivitāte un drošība,” skaidro ”Volvo Trucks” stratēģiskās plānošanas nodaļas produkta funkciju un rentabilitātes vadītājs Jonass Nordkvists.
„Šī ir pavisam jauna kabīne un pavisam jauna kravas automašīna. Nav nevienas korpusa daļas, kas būtu pārņemta no iepriekšējā modeļa, un tas rada prasības gan attiecībā uz mūsu darbiniekiem, gan mūsu iekārtām, jo tās bieži ir paredzētas noteiktam produktam,” skaidro jaunā ”Volvo FH” vispārējās ražošanas projektu vadītājs Hanss Elmkvists.
Jauni ieguldījumi rūpnīcās
Īpaši modernai kravas automašīnai ir nepieciešami sevišķi moderni ražošanas rīki. Viens no nozīmīgiem ieguldījumiem šajā jomā ir saistīts ar jaunajām metāla presēm, ko izmanto visu kabīnes detaļu ražošanā. Vēl viens nozīmīgs ieguldījums ir 56 jaunu robotu iegāde, kas ražošanu padara efektīvāku. Automatizācija nodrošina arī to, ka visām automašīnām ir vienāda kvalitāte.
Pilotrūpnīcas
Lai netraucētu notiekošo ražošanu, divās ”Volvo” Zviedrijas ražotnēs (Tuvē un Ūmeo) tika izveidotas pilotrūpnīcas. Tās var raksturot kā ražošanas rūpnīcu reālo montāžas darbību miniatūru imitāciju. Tajās tika pārbaudītas jaunās iekārtas un slīpēts personāla darbs, kā arī detalizēti izstrādātas kravas automašīnu izgatavošanas metodes. Mērķis lielā mērā bija pārvērst teoriju praksē, noteikt labāko montāžas procesu un noskaidrot, vai vispār ir iespējams uzbūvēt kravas automašīnu tā, kā to iecerējuši inženieri, izmantojot viņu paredzētos rīkus.