2012.gadā zīmols „Volkswagen Commercial Vehicles” palielināja tā piegāžu apjomu pasaulē līdz rekordaugstam līmenim – 550 370 pilsētas piegāžu mikroautobusu, pasažieru pārvadāšanas transportlīdzekļu un pikapu (2011.gadā: 528 900; + 4,1%). Apgrozījums pieauga līdz 9450 miljardiem EUR (2011.gadā: 8985 miljardi EUR; + 5,2%). Savukārt ražošanas peļņa bija 421 miljons EUR (2011.gadā: 449 miljoni EUR; – 6,1%).
„Ņemot vērā Rietumeiropā pastāvošo parādu krīzi, kas arī pagājušajā gadā ietekmēja vieglo komercautomobiļu tirdzniecību, šādi rādītāji ir vairāk kā apmierinoši,” uzskata „Volkswagen Commercial Vehicles” vadītājs Dr. Ekhards Šolcs.
Piegāžu apjoms 2012.gadā
No visām modeļu sērijām pārdošanas rādītājus virs vidējā sasniedza „Amarok” un „Crafter” modeļi, nedaudz zem vidējā rādītāja – „Caddy”, bet T5 – nedaudz virs iepriekšējā gada pārdošanas rādītājiem,
informēja Dr. Šolcs.
„Amarok” piegāžu apjoms pasaulē palielinājās par 26,7% – līdz 84 100 transportlīdzekļu (2011.gadā: 66 400). „Pagājušajā gadā „Amarok” viennozīmīgi bija galvenais modelis, kas veicināja piegāžu apjoma palielināšanos,” uzsvēra Šolcs.
„Crafter” piegāžu skaits pieauga par 24% – līdz 49 200 transportlīdzekļu (2011.gadā: 39 700). T5 modeļu sērijas piegāžu apjoms kopumā palielinājās par 2,9% – līdz 160 300 vienību (2011.gadā: 155 800). „Caddy” piegāžu apjoms pasaulē samazinājās par 5,9% – līdz 151 100 transportlīdzekļu (2011.gadā: 160 600).
Ievērojama izaugsme bija vērojama Austrumeiropas, Dienvidamerikas un Āzijas/Klusā okeāna reģionos. Dienvidamerikā piegāžu skaits palielinājās par 7,9% – līdz 148 100 vieglo komercautomobiļu un pikapu (2011.gadā: 137 300). Āfrikā zīmols „Volkswagen Commercial Vehicles” palielināja piegāžu skaitu par 17,7% – līdz 19 700 vienību (2011.gadā: 16 700). Āzijas/Klusā okeāna reģionā piegāžu apjoms palielinājās par 61,9% – līdz 19 000 transportlīdzekļu (2011.gadā: 11,700). Austrumeiropā piegāžu skaits 2012.gadā tika palielināts par 14,2% – līdz 41 700 transportlīdzekļu (2011.gadā: 36 500).
Daudzās Rietumeiropas valstīs pieprasījums pēc vieglajiem komercautomobiļiem ir ievērojami samazinājies. Kopumā visu zīmolu pilsētas piegāžu mikroautobusu, pasažieru pārvadāšanas transportlīdzekļu un pikapu pārdošanas apjoms salīdzinājumā ar 2011.gadu bija par aptuveni vienpadsmit procentiem mazāks.
Prognozes 2013. gadam
„Mēs turpināsim izmantot visas Eiropā pastāvošās izaugsmes iespējas. Vienlaikus mēs arī aizsargāsim mūsu vadošo pozīciju šajā tirgū,” informēja Dr. Šolcs, piebilstot par vairāku īpašu modeļu versiju, piemēram, „Amarok Canyon”, „Cross Caddy”, „Caddy Jako-O” un „Transporter Edition” izstrādi. Veiksmīgai turpmākai konkurencei tiek izstrādāts arī pilnīgi jauns „Crafter” pēcnācējs.