„Volkswagen” gatavs darbos sūtīt „e-load up!”

VW-e-load-up! 01

Autoizstādē Frankfurtē „Volkswagen” komerciālo automobiļu nodaļa prezentēja savu redzējumu par tēmu „komerciālie pilsētas automobiļi” – ar elektrību darbināmu pilsētas kravas mazauto „e-load up!”. Ja pieprasījums izrādīsies pietiekams, sola ražot sērijveidā.

Īsi raksturojot, tikai 3,54 metrus garajam automobilītim ir motortelpa, četras durvis un četri riteņi… Taču, neskatoties uz mazajiem izmēriem, pieejams pietiekami daudz vietas, lai visnotaļ dažādās saimnieciskās sfērās šāds mazs rupucis būtu pietiekmai ietilpīgs, bet lielā pilsētas burzmā ļoti izmanīgs palīgs. Turklāt „e-load up!” kravas pārvaldības sistēma ļauj piemērot interjeru dažādos veidos un attiecīgi dažādām vajadzībām.

Uz jautājumu, cik tad lielam, galu galā, ir jābūt pilsētas komercautomobilim, atbilde, protams, ir – pareizajā izmērā katra konkrētā darba paveikšanai.

Ražotājs uzskata, ka „e-load up!” būtu piemērots kā ātrs piegādes automobilis dažādu servisa jomu tehniķiem, kurjeriem, picas piegādātājiem un sociālo pakalpojumu sniedzējiem. Tā kā komerctransporta autoparkiem ļoti būtiska ir iespējami zemu izmaksu nodrošināšana, „e-load up!” gan jau paša ražotāja jomās spēj tāds būt, jo ir mazs, ekonomisks un visnotaļ askētisks, bet darbu veikšanai pietiekami daudzpusīgs automobilis. Bez vadītāja sēdekļa un pasažiera sēdekļa ar nolokāmu atzveltni mazmobiļa aizmugurē ir vairāk kā 1 m3 ietilpība.

VW-e-load-up-02

„Volkswagen Commercial Vehicles” speciālisti uzskata, ka ļoti maza komercmašīna, kas pārvadā atbilstoši mazu kravu, spēj darboties daudz efektīvāk kā lielāks automobilis, ja lielāku kravu transportēšanas nepieciešamības gadījumā pārvadātājs var paļauties uz citiem autoparka automobiļiem. Mazi, izveicīgi automobiļi ir lieliski piemēroti lielām, sastrēgumu pilnām pilsētām. Turklāt burtiņš „e” nosaukumā nav tikai labskanībai. „e-load up!” elektriskais dzinējs ļauj pārvietoties arī municipalitāšu noteiktajās bezizmešu zonās. e-load up! ir mazs, uzturēšanā lēts, daudzpusīgs un videi draudzīgs automobilis. Tas ir balstīts uz pasažieru automobiļa „VW e-up!” versijas, ko noteiktos tirgos jau ir iespējams pasūtīt. Šā gada pavasarī Ženēvas autoizstādē jau tika prezentēts izmēros lielāks elektriskās piedziņas konceptautomobilis „VW e-Co-Motion”.

Hannoverē strādājošie “Volkswagen” vieglo kravas automobiļu speciālisti ir pārliecināti, ka tieši komercklientiem, ņemot vērā to apkalpošanas infrastruktūru, ir labs pamats efektīvai elektrisko automobiļu izmantošanai.

Salīdzinājumā ar pasažieru modeli, „load up!” kravas nodalījuma ietilpība ir palielinājusies no 951 litra līdz vairāk kā 1400 litriem. Auto sver 1164 kg un var pārvadāt 306 kg smagu kravu, kas ar atliektiem galiem noteikti ir pietiekami picu vai pasta sūtījumu pārvadāšanai!„e-load up!” darbina elektriskais dzinējs ar maksimālo jaudu 60 kW jeb 82 Zs. Tā pastāvīgā darba jauda ir 40 kW jeb 55 Zs, bet maksimālais griezes moments jau no pirmajiem dzinēja apgriezieniem 210 Nm. Tādējādi ātrumu no 0 līdz 100 km/h auto sasniedz 12,4 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 130 km/h. Litija jonu akumulators ir iebūvēts grīdā, un tā enerģijas uzglabāšanas spēja ir 18,7 kWh.

VW e-load up! 03

Pateicoties mazajam automobiļa svaram, „e-load up!” ar vienu uzlādes reizi var nobraukt līdz 160 km. Tāpat kā „e-up!” modelī, arī „e-load up!” akumulatora uzlādes kontakts ir paslēpts zem degvielas tvertnes vāciņa. Papildaprīkojumā pieejama kombinētā uzlādes sistēma CCS, ko „Volkswagen” un citi ražotāji ir standartizējuši. Tā atbalsta gan līdzstrāvas, gan maiņstrāvas uzlādi, lai auto varētu uzlādēt lielākajā daļā lādēšanas staciju neatkarīgi no piedāvātā elektrības avota vai uzlādes ātruma. Tādējādi „e-load up!” akumulatoru var uzlādēt par 80% tikai pusstundas laikā.

Taču attiecībā uz „Volkswagen” klāsta mazākā minivena piedziņas daļas koncepciju ir sperts solis tālāk. Ja klients vēlas cita veida piedziņas sistēmu, arī tā nav problēma – „VW load up!” būs iespējams pasūtīt arī ar jebkuru citu standarta piedziņas daļas veidu, sākot no ekonomiskajiem benzīna dzinējiem līdz dabasgāzes dzinējiem. Pateicoties zemajam degvielas patēriņam, zemajam izmešu daudzumam un trokšņa līmenim, Vācijas autoklubs (VCD) ir atzinis šo automobili, tāpat kā „eco up!”, par gada videi draudzīgāko automobili.