Vācu koncerna vadība izteikusi vēlmi izpirkt 298 miljonus 910 tūkstošus 903 kompānijas „Scania” akcijas, kas ļautu „Volkswagen” iegūt pilnīgu kontroli zviedru kravas automobiļu ražošanas uzņēmumā.
„Volkswagen” ir gatavi maksāt 200 zviedru kronas (nedaudz vairāk nekā 22 eiro) par akciju, proti, kopumā vācieši ir gatavi iztērēt šajā darījumā 6,7 miljardus eiro.
Šobrīd „Volkswagen” jau pieder 89,2% „Scania” balsstiesīgo akciju, taču tas neļauj pilnībā apvienot zviedru kompānijas un „VW” meitasuzņēmuma „MAN” spēkus un unificēt ražošanu. Formāli tam traucē juridiskie ierobežojumi, kas aizsargā „Scania” mazākuma akcionārus.
Kā ir aprēķinājuši vācu koncerna finansu speciālisti, abu kravas auto ražotāju cieša sadarbība ļautu palielināt operatīvo peļņu līdz 650 miljoniem eiro (2014. gadā plānotā operatīvā peļņa ir 200 miljoni). Turklāt šādas sadarbības potenciāls pilnībā var tikt realizēts tikai nākamo 10-15 gadu laikā.
„Pilnas „Scania” integrācijas plānā mēs vadāmies pēc pārliecinošas ražošanas procesu optimizācijas loģikas. Tas ļaus ievērojami paaugstināt kompāniju tehniskās iespējas, darba ražīgumu un „VW” grupas komercautomobiļu izstrādes procesu elastību līdzīgi tam, kā notiek mūsu vieglo automašīnu ražošanā,” uzsver „Volkswagen” direktoru padomes loceklis Leifs Ostlings.
Ja izsludinātais akciju pirkšanas darījums izdosies „VW” daļa uzņēmumā „Scania” pārsniegs 90%.
Taču tas ir pie nosacījuma, ja… Tikmēr ir vesela rinda mazo akcionāru, kas nemaz negatavojas pārdot savas akcijas. Starp tiem ir, piemēram, investīciju kompānija „Scandia”, kuras īpašumā atrodas 0,8% „Scania” akciju. Kompānijas pārstāvji uzskata, ka zviedru autoražotājam vajadzētu saglabāt savu neatkarību. Vēl viens ļoti inerts mazais akcionārs ir pensiju fonds „4AP”. Viņi gan solās veikt detalizētu piedāvājuma izpēti, taču arī pagaidām nav noskaņoti piekrist darījumam.
Atgādināsim, ka 2006. gadā „MAN” jau mēģināja pārpirkt „Scania”. Toreiz uz spēles bija likti 12 miljardi eiro, taču šis mēģinājums nevainagojās panākumiem.