Zviedru kompānija „Volvo“ Riodežaneiro (Brazīlijā) notikušajā izstādē „FetransRio“ pārstiedza apmeklētājus, prezentējot neparasti garu autobusa šasiju.
Kā skaidro uzņēmuma pārstāvji, izmantojot šo šasiju, paredzēts uzbūvēt trīs sekciju pilsētas autobusu „Gran Artic 300“, kurš spēs pārvadāt līdz 300 pasažieriem. Lielākajā daļā pasaules civilizēto valstu tik iespaidīgu gabarītu transportīdzekļi koplietošanas satiksmē piedalīties nedrīkst, taču, kā izrādās, Latīņamerikā gan satiksmes noteikumi, gan lielpilsētu ielu infrastruktūra to atļauj. Tad nu „Volvo“ izmanto iespēju apgūt jaunu biznesa nišu.
Kā redzams attēlos, 30-metrīgajam trīssekciju autobusam būs četras asis.
Tās ļaus vienmērīgi sadalīt pasažieru „masu“ visā transportlīdzekļa garumā. Lai raiti noritētu iekāpšana un izkāpšana, tam paredzētas piecas durvis.
Idejas autori uzsver, ka „Gran Artic 300“ aizstās trīs parastus reisa autobusus, kurus drīzumā tas aizstās dažos noslogotākajos Riodežaneiro pilsētas maršrutos. Lieki teikt, ka šāds jauns pasažieru transportēšanas koncepts ļaus būtiski samazināt autoparka uzturēšanas izmaksas, kaitīgo izmešu līmeni, kā arī radīs mazāku slodzi sastrēgumstundās.
Ja projekts „Gran Artic 300“ attaisnos uz to liktās cerības, „Volvo“ megabuss mēģinās iejusties arī citu pasaules lielpilsētu ielās un, kas zina, pretendē ar laiku kļūt par jaunas pasažieru pārvadāšanas koncepcijas atslēgas elementu.
Starp citu, zviedru autoražotāji ir ļoti kautrīgi. Viņi pat necenšas palielīties, ka „Gran Artic 300“ gatavojas kļūt par šobrīd pasaulē garāko autobusu, par 5 m pārspējot līdzšinējo rekordistu – ķīniešu „Youngman JNP6250G“.