“Volvo” tālsatiksmes kravas mašīnām ievieš progresīvu „Dynamic Steering” sistēmu

Claes Nilsson

Trīs mēnešus pēc jaunās FH sērijas laišanas tirgū „Volvo Trucks” tālsatiksmes kravas automobiļu segmentā ievieš jaunu pasaules mēroga tehnisko uzlabojumu – „Dynamic Steering” sistēmu. Šī sistēma apvieno tradicionālo hidraulisko stūres pastiprinātāju un elektromotoru.

„Dynamic Steering” uzlabo stūrēšanas precizitāti, tādējādi vairojot kravu pārvadāšanas drošību, kā arī atvieglo autovadītāja darbu, teikts ražotāja paziņojumā. Tradicionālā hidrauliskā stūre „Dynamic Steering“ sistēmā ir papildināta ar elektroniski vadāmu elektromotoru. Elektromotors palīdz kravas mašīnas hidrauliskajam stūres pastiprinātājam radīt vienmēr optimālu stūres spēku, zibenīgi pieskaņojot stūres iekārtas darbību atkarībā no situācijas, jo elektronika spēj izmainīt elektromotora spēku nesalīdzināmi ātrāk kā hidrosistēma spēj pielāgot hidrauliskā pastiprinātāja darbību.

Faktiski „Volvo Tracks“ ievieš kravas transportam to, kas jau sen tiek izmantots vieglo automobiļu ražošanā,

bet kravas auto jomā  līdz šim ir bijis pieejams vienīgi atsevišķiem specializētajiem modeļiem, piemēram “Unimog”, kā arī sportam pielāgotām ātruma un izturības sacīkšu kravas mašīnām.

„Volvo Dynamic Steering” tālsatiksmes kravas automobilim nodrošina četras priekšrocības, kas agrāk bija baudāmas vien vieglo auto vadītājiem.

Pirmkārt, elektromotors ļauj daudz vieglāk kā to spēj tīra hidrauliskā sistēma manipulēt ar stūri, braucot lēni. Autovadītājs var vadīt automašīnu, nepārslogojot plecus un rokas. Turklāt „Dynamic Steering” nodrošina automātisku stūres iekārtas un attiecīgi vadošo riteņu centrējumu atpakaļgaitā.

Otrkārt, „Dynamic Steering” izlīdzina gaitu braucot pa nelīdzenu ceļa virsmu. Auto gaita ir stabilāka un vadītājam nav nemitīgi jāgroza stūres rats, lai pielāgotu gaitu pār katru grambu un bedri.

Treškārt, automašīnai braucot pa automaģistrāli, „Dynamic Steering” uzlabo kursa stabilitāti jebkurā ātrumā un ļauj ievērojami samazināt sīkas auto kursa koriģēšanas, kas nemitīgi jāveic ar stūres ratu un bez kurām auto vadīšana nav iedomājama.

Ceturtkārt, ja ceļš ir stāvs un līkumots vai pūš sānvējš, sistēma reģistrē šo informāciju un automātiski kompensē radīto slodzi, tādējādi vadītājam pašam mazāk jākompensē šāda sānspēku iedarbība. Tas ievērojami uzlabo satiksmes drošību un autovadītāja ērtības.

„Šī patentētā tehnoloģija kravas automašīnas vadītājam palīdz jebkādos darba apstākļos. Braucot pa automaģistrāli, funkcionālā stūres sistēma nodrošina nepārspējami stabilu vadāmību. Braucot lēni, pat piekrautu kravas automašīnu ir viegli vadīt ar vienu pirkstu,” stāsta „Volvo Trucks“ prezidents Klāss Nilsons (augšējā attēlā).

Gustavs Neanders

„Volvo Tracks” uzsver, ka „Dynamic Steering” ir risinājums, kas autovadītājiem ļaus labāk izvairīties no saslimšanas ar tipiskām šoferu arodslimībām.

Saskaņā ar Zviedrijas Darba vides pārvaldes oficiālajiem statistikas datiem, visbiežāk šādas slimības piemeklē tieši kravas automašīnu vadītājus.

„Gandrīz 40% kravas automašīnu vadītāji katru nedēļu sūdzas par sāpēm mugurā, kaklā, plecos un rokās. Ar mūsu uzlaboto stūres sistēmu autovadīšana nav tik saspringta, tāpēc darba vidē var izvairīties no šādām problēmām,” norāda „Dynamic Steering” projekta vadītājs Gustavs Neanders.

Birkas: