„Volvo Trucks” pārbauda hibrīdsistēmu

Volvo_Concept_Truck_03

Zviedru kravas automašīnu ražotājs „Volvo Trucks” izstrādā pirmo hibrīdautomobili, kas paredzēts tālajiem pārvadājumiem.

Kompānija pirmo reizi parādīja „Volvo” konceptuālo kravas automašīnu 2016.gada maijā, bet tagad šis transportlīdzeklis ir vēl pilnveidots un uzlabots. Tika uzlabotas ne tikai tā aerodinamiskās īpašības, riepu rites pretestība, samazināts svars, bet arī uzstādīts hibrīdais spēka pārvads – tas ir viens no pirmajiem šāda veida jauninājumiem lielas kravnesības automašīnās izmantošanai tālajos pārvadājumos.

Volvo_Concept_Truck_09

„Mēs tiecamies būt elektromobilitātes vadībā un cenšamies nemitīgi atklāt ko jaunu degvielas patēriņa un emisiju samazināšanas jomā,” stāsta „Volvo Trucks” direktors Klāss Nilsons. „Sabiedrībā arvien aktuālāka kļūst atjaunojamās enerģijas tēma, tāpēc mēs uzskatām, ka turpmāko gadu laikā hibrīdu tehnoloģijas nozīme arvien palielināsies. Mūsu konceptuālās kravas automašīnas spēka pārvads ir izstrādāts, lai uzlabotu pārvadājumu efektivitāti un tādējādi palīdzētu nozarei padarīt pārvadājumus arvien ilgtspējīgākus.

Konceptuālā kravas automašīna mums palīdzēs gūt vērtīgas zināšanas un pieredzi, kas noderēs tehnoloģijas turpmākai pilnveidošanai.”

Hibrīdā spēka pārvada darbības princips ir enerģijas atgūšana, braucot lejup pa kalnu, ja slīpums pārsniedz 1%, vai arī automobilim bremzējot. Atgūtā enerģija tiek saglabāta automašīnas akumulatoros un tiek izmantota, lai pārvietotos elektriskajā režīmā, braucot pa līdzeniem ceļiem vai nelielos slīpumos. Īpaši hibrīdā spēka pārvada vajadzībām tika izstrādāta „Volvo Trucks” papildu sistēmas „I-See” uzlabota versija, kas analizē nākamā ceļa posma topogrāfiskos parametrus, lai aprēķinātu pašu ekonomiskāko un efektīvāko dīzeļdzinēja un elektromotora izmantošanas veidu, kā arī optimālo laiku, kad jāizmanto atgūtā enerģija.

Volvo_Concept_Truck_10

Saskaņā ar aplēsēm tālajos pārvadājumos hibrīdais spēka pārvads ļaus aptuveni 30% laika braukt ar izslēgtu iekšdedzes dzinēju. Tādējādi atkarībā no automašīnas veida, specifikācijām un braukšanas cikla varēs ietaupīt 5-10% degvielas. Tas arī nodrošina iespēju līdz pat 10 km braukt pilnīgi elektriskā režīmā, kad netiek radītas atgāzes un trokšņa līmenis ir minimāls.

“Šodien tālajos pārvadājumos tiek patērēta nozīmīga daļa no kopējā energopatēriņa pārvadājumu sektorā. Izmantojot hibrīdu tehnoloģiju, iespējamais degvielas patēriņa un emisijas līmeņa samazinājums ir būtisks un nozīmīgs aspekts, lai mēs un visa sabiedrība varētu sasniegt nākotnes mērķus attiecībā uz vides aizsardzību,” stāsta „Volvo Trucks” apkārtējās vides un jaunievedumu nodaļas direktors Larss Mortensons.

Volvo_Concept_Truck_01

„Volvo” konceptuālajā kravas auto ir izmantoti daudzi jaunievedumi, kurus demonstrēja tā priekšgājējs: uzlabota aerodinamika, riepu rites pretestība un samazināts automašīnas svars. “Šī platforma ļauj mums pārbaudīt vairākas jaunas tehnoloģijas, kas varētu palielināt pārvadājumu efektivitāti,” stāsta „Volvo Trucks” projektu vadītājs Oke Ūtsens. “Dažas no šīm izstrādēm jau tiek izmantotas mūsu kravas automašīnās, un vēl kādas drīzumā tiks ieviestas. Hibrīdā spēka pārvada izstrāde daļēji balstās uz zināšanām un pieredzes, kas tika izmantota Volvo autobusu hibrīdā un elektriskajos autobusos.”

Birkas: