Reklamējot jaunās būvniecības sektora mašīnas „Volvo FMX” izturību „Volvo Trucks” prezidents Klāss Nilsons ielaidies dēkā, kādu līdz šim šķiet nav atļāvies neviens tik augsta ranga kompānijas vadītājs. Pievienotajā video redzams, kā Nilsons kopā „FMX” ar celtni tiek pacelts vairāk nekā 20 metru augstumā virs ūdens Gēteborgas ostā.
Gan jau lieki piebilst, ka trika izpildi nodrošinošā brigāde visus riskus bija izrēķinājusi un parūpējusies par 100% nodrošinājumu, taču tik un tā augstās amatpersonas, kas pārsvarā dzīvo drošos apartamentos, drosme ir atzīstama.
„Jāatzīst, ka man pār kauliem skrēja skudriņas, un es vairākas reizes aizdomājos, kur gan esmu ielaidies.
Neesmu pat kalnos kāpējs, un man nepatīk augstums. Taču biju jau apsolījis izpildīt šo triku, tāpēc nekādi nevarēju atkāpties,”
stāsta Klāss Nilsons.
Piebildīsim, ka viņam bija jāpavada gandrīz divas stundas uz „Volvo FMX“ priekšējā paneļa, kad automašīna tika pacelta vairāk nekā 20 metrus virs ūdens.
„Protams, daudzi dubli filmēšanas laikā bija jāuzņem vairākkārt, un filmēšana bija laikietilpīga. Bija diezgan auksts laiks – aptuveni +8 grādi –, un vēja stiprums bija aptuveni 10 metri sekundē, tāpēc pēc kāda laika man diezgan pamatīgi nosala rokas. Taču viss izdevās ļoti labi. Par drošību bija padomāts par visiem 100 procentiem, tāpēc ne reizi pat tā īsti nenobijos,” piebilst Klāss Nilsons.
„Videoklipa, ko nosaucām par „The Hook” (Āķis), galvenā ideja ir parādīt, ka kravas automašīnas priekšējais vilkšanas āķis var izturēt daudz lielāku slodzi nekā parasti tam tiek izmantota. Videoklipā vēlējāmies uzmanības centrā izvirzīt mūsu būvniecības kravas automašīnu izturību un augsto kvalitāti. Un to nevar parādīt vēl uzskatāmāk, kā paceļot gaisā 15 tonnu kravas automašīnu aiz tās vilkšanas āķa,” skaidro Klāss Nilsons.
Videoklipu filmējām no helikoptera. Pirms filmēšanas tika pārdomāta un sagatavota katra vissīkākā detaļa.
„Grūtības radīja tas, ka viss videoklips bija jānofilmē no helikoptera vienā piegājienā. Mani patiešām pārsteidza Klāss Nilsons, kurš divas filmēšanas stundas spēja saglabāt vēsu prātu un koncentrēšanās spējas, karājoties gaisā 20 metru augstumā. Es pats to izmēģināju, bet tikai 15 minūtes. Jāteic, tas bija diezgan bailīgi,” stāsta videoklipa režisors Filips Nilsons no uzņēmuma „Folke Film”.
Šī nav pirmā reize, kad „Volvo Trucks“ uzņēmis iespaidīgu videoklipu par savu kravas automašīnu testēšanu. Videoklipam „The Ballerina Stunt” (Balerīnas triks) bija milzīgi panākumi visā pasaulē, kad tas parādījās internetā pagājušā gada augustā. Šo YouTube vietnē ievietoto videoklipu, kurā Feita Dikija staigā pa virvi, kas nostiepta starp divām pilnā ātrumā braucošām automašīnām, ir apskatījuši vairāk nekā 7 miljoni cilvēku. Šā videoklipa mērķis bija parādīt jaunās „Volvo“ tālo pārvadājumu kravas automašīnas uzlaboto virziena noturību un stūrēšanas vadību.
„Kopš tā laika esam laiduši klajā vēl četrus kravas automašīnu modeļus. Plānojam tuvākajos mēnešos pakļaut šīs kravas automašīnas dažādiem testiem, lai parādītu katra modeļa uzlabotās iezīmes. Tie nebūs nekādi tipiskie testi – varu apgalvot, ka neviens ar kravas automašīnu pasaulē nekad ko tamlīdzīgu nav darījis,” noslēgumā saka Klāss Nilsons.
Apskatiet, kā tika filmēts videoklips „The Hook” (Āķis): http://www.youtube.com/watch?v=6tPMvYw9yEY
Noskatieties videoklipu „The Ballerina Stunt” (Balerīnas triks): http://www.youtube.com/watch?v=1zXwOoeGzys
Noskatieties arī interviju ar Feitu Dikiju: http://www.youtube.com/watch?v=ixcDi5HqfOo