Maija vidū startēs trešā “Audi Cup” sezona – vēl viena augoša jauno talantu ‘darbnīca’

Audi Cup_audi-motorsport-blog.blogspot.com 02

Visticamāk, lai pasaulei uzskatāmi vēstītu, ka „Audi” sportkāri nav tikai dažos eksemplāros uzbūvētas supermašīnas, kas uzvar Lemānā un FIA Pasaules Izturības čempionātā, bet ir arī ne mazāk cienīgi ierindas ‘sportisti’ kā par šosejas autosporta primadonnām tradicionāli dēvētie „Porsche”, „Audi AG” 2012.gadā, līdzīgi kā „Porsche AG” uzturētais Porsche Supercup, izveidoja savu Audi R8 LMS Cup sacensību seriālu. Šogad startēs jau trešā Audi Cup sezona.

Porsche Supercup gan ir ievērojami garāka vēsture, jo šo sacīkšu sēriju izveidoja jau 1993.gadā. Sacensības notiek ar faktiski vienādiem uz „Porsche 911 Carrera” bāzētiem GT3 grupas „Porsche 911 GT3” sacīkšu automobiļiem. Porsche Supercup sacensības notiek gan Eiropas, gan Āzijas, gan ASV trasēs, kā arī virknē valstu (piemēram Vācijā, Francijā, Itālijā, Lielbritānijā, arī Japānā un Austrālijā) notiek lokālas Porsche Carrera Cup sacensību sērijas.

"Audi R8 LMS Cup" 2012.gada sezonas 'gimenes foto'

“Audi R8 LMS Cup” 2012.gada sezonas ‘gimenes foto’

Savukārt salīdzinoši jaunajā Audi R8 LMS Cup braucēji sacenšas, kā jau pats seriāla nosaukums saka priekšā, ar GT3 grupas „Audi R8 LMS”, kas speciāli šosejas izturības sacensībām tika radīts uz R8 bāzes 2011.gadā. Protams, „Audi R8 LMS” (kā arī „Porsche 911 GT3”) pilnībā atbilst GT3 sacīkšu automobiļu FIA tehniskajiem noteikumiem un ar tiem, tāpat kā citu zīmolu līdziniekiem, var piedalīties visdažādākajās šosejas izturības sacensībās, tanī skaitā Eiropas čempionātā, Lemānas, Nirnburgas un citās slavenās sacīkstēs.

Ja pirmajā Audi R8 LMS Cup sezonā startēja tikai 16 automobiļi, tad šogad uz starta stāsies jau 24 mašīnu virtene.

Gan abu iepriekšējo gadu, gan šā gada Audi R8 LMS Cup sezonas kalendārs uzskatāmi orientēts uz Āzijas telpu. Nav jau arī ko brīnīties, jo Āzija un vispirms jau Ķīna kopš 2011.gada ir viens no „Audi” automobiļu galvenajiem noieta tirgiem. Plaši pazīstamu autobraucēju dalībnieku vidū, protams, nav, jo, neskatoties uz „Audi” vārdu un neapšaubāmu tehnikas potenciālu, Audi Cup nepieder pie šosejas autosacīkšu elites. Atgādināsim ka šosejas izturības autosacīkšu augstākais līmenis ir FIA World Endurance Championship (WEC), kur „Audi” ir nenoliedzami pēdējo gadu favorīti, bet Audi Cup savukārt ir daudz zemākas raudzes sacensību sērija.

Tiesa arī Audi Cup sāk izplesties starptautiskā mērogā, jo 2012.gadā Ķīnā aizsāktās sacīkstes šogad pirmo reizi norisināsies arī Fudži trasē Japānā, bet citi posmi norisināsies F1 trasēs Jonamas grāfistē Dienvidkorejā un Sepanas pilsētā Malaizijā. Turklāt Šanhajas sacīkšu trasē sacīkstes šogad norisināsies līdz ar FIA Pasaules Izturības čempionātu (WEC). Arī konkurentu nacionālā piederība šogad ieguvusi plašāku ģeogrāfiju nekā iepriekšējos gados.

Audi Cup šogad atkal satiksies abi iepriekšējo sezonu uzvarētāji – Honkongas pārstāvji Marčī Lī (2o12)un Aderlī Fongs (2013), kā arī par vienu no Ķīnas jaunajiem talantiem uzskatītais „Frenkijs“ Čens Konfu. Kvēliem autosporta karsējiem Latvijā varbūt pazīstams būs 37 gadus vecais Alekss Jongs no Malaizijas. Galu galā viņš 2001. un 2002.gadā  ‘Minardi” komandā aizvadīja 14 Grand Prix izcīņas autosporta Olimpā – F1. Vērts pieminēt ir arī šveiciešu 28 gadus veco autosportisti Rahelu Freju, kurai ir visai solīda zemāka ranga formulu un salonmašīnu čempionātu pieredze un kura Audi Cup sērijā pērn plūca uzvaras laurus Šanhajā.

Viens no favorītiem - 37 gadus vecais Marčī Lī savulaik ir braucis arī "Porsche Carrera Cup Asia" seriālā, kā arī kļuvis par "Formula BMW Asia Series" čempionu.

Viens no favorītiem – 37 gadus vecais Marčī Lī savulaik ir braucis arī “Porsche Carrera Cup Asia” seriālā, kā arī kļuvis par “Formula BMW Asia Series” čempionu.

Savu vārdu gan jau vēlēsies sacīt arī 37 gadus vecais Lisabonā dzimušais Ķīnas īpašās teritorijas Makao pārstāvis Andrē Kuto, kura kontā, lai arī jau tālajā 2000.gadā, bet  ir uzvara vienās no slavenākajām Āzijas reģiona autosacīkstēm – Macau F3 Grand Prix. Iepriekš minētie un vēl arī jaunais austrālietis Aidans Raits un honkongietis Mets Solomons uzskatāmi par Audi Cup sacīkšu vadošo braucēju grupu.

Piebildīsim, ka Macau Grand Prix savulaik triumfējusi ne viena vien F1 augsta kaluma zvaigzne, tostarp divkārt nesen traģisku slēpošanas negadījumu piedzīvojušais Mihaels Šūmahers, kā arī nelaiķis Airtons Senna, Deivids Kulthārds un Rikardo Patrēze.

Audi R8 LMS Cup kalendārs
17.–18. maijs — Korejas Starptautiskā trase, Jonama, Dienividkoreja (Āzijas GT)
26.–27. jūlijs — Fudži trase, Fudži, Japāna (Super Taikyu)
16.–17. augusts — Sepanas Starptautiskā trase, Sepana, Malaizija (Āzijas GT)
27.–28. septembris — Guandžou, Ķīna
18.–19. oktobris — Šanhajas Starptautiskā trase, Šanhaja, Ķīna (Sports Car Champions Festival)
31. oktobris – 2. novembris — Šanhajas Starptautiskā trase, Šanhaja, Ķīna (WEC)