Noslēdzies FIA pasaules rallija čempionāta (WRC) 2024. gada sezonas priekšpēdējais posmsCentral European Rally jeb Centrāleiropas rallijs, kas šajā nedēļas nogalē aptvēra ātrumposmus Čehijā, Austrijā un Vācijā. Pēc Sebastjēna Ožjē (Toyota Gazoo Racing World Rally Team) kļūdas rallija pēdējā dienā, uzvaru izcīnīja Igaunijas ekipāža Ots Tanaks / Martins Jarveoja no Hyundai Shell Mobis World Rally Team.
Pirmos divus Centrāleiropas rallija ātrumposmus ekipāžas veica jau ceturtdienas vakarā, pēc tiem līderpozīcijā izvirzotiesToyota Gazoo Racing World Rally Team pilotam Ožjē. Piektdienā braucējus sagaidīja vēl seši ātrumposmi Čehijas ceļos, pēc kuru veikšanas rallija vadībā jau izvirzījās čempionāta kopvērtējuma līderis Tjerī Noivils. Hyundai Shell Mobis World Rally Team braucējam gan pāris sekunžu atstatumā sekoja arī tuvākie kopvērtējuma konkurenti Ožjē un Tanaks.
Sestdienā, kad ātrumposmi risinājās Austrijas un Vācijas ceļos, tostarp, ieskaitot ātrumposmu pāri Vācijas un Austrijas robežai, Noivils divreiz izbrauca ārpus trases, pazaudējot aptuveni pusminūti, bet rallija vadībā atgriezās Ožjē. Viņam gan cieši sekoja Tanaks, bet uz trešo vietu bija pakāpies Ožjē komandas biedrs Elfins Evanss.
Rallija noslēdzošajā dienā Tanakam jau rīta ātrumposmos izdevās nokļūt pirmajā pozīcijā, kamēr Ožjē sekoja vien 1,5 sekundes tālāk.
Priekšpēdējā ātrumposmā pamatīgu kļūdu pieļāva astoņkārtējais čempions Ožjē,
kurš avarēja, ne vien izstājoties no tālākas cīņas par uzvaru, bet arī nesaņemot kopvērtējuma punktus par sestdienu, tādējādi Ožjē zaudēja iespēju šogad izcīnīt pasaules čempiona titulu.
Atlikušajos ātrumposmos Tanaks noturēja savu pārsvaru pār sekotājiem, izcīnot savu otro uzvaru 2024. gada sezonā. Otrajā vietā finišu sasniedza Evanss, bet trešajā vietā palika Noivils. Super Sunday ieskaitē Tanaks un Noivils tika pie attiecīgi 4 un 3 punktiem, savukārt Power Stage ātrumposmā Noivils sev pievienoja vēl divus punktus, pirms pēdējā posma abus pilotus šķirot 25 punktiem.
Gan svētdienas Super Sunday ieskaitē, gan pēdējā Power Stage ātrumposmā maksimālos punktus sakrāja japānis Takamoto Katsuta, pēc Ožjē neveiksmes mazliet atgūstot punktus Toyota vienībai ražotāju kopvērtējumā. Rallija kopvērtējumā Katsuta sasniedza ceturto vietu, savukārt atkārtots sezonas labākais rezultāts ar piekto vietu M-Sport Ford World Rally Team komandas pilotam Greguāram Munsteram.
“Žēl, ka Sebam tā notika, vienmēr ir grūti cīnīties pret draugu, un, ja vēl notiek šādi. Bet pēc šī, īpaši ražotāju ieskaitē, pilnībā mainījās situācija kopvērtējumā, tāpēc bija svarīgi tikt līdz finišam un iegūt punktus,” stāsta rallija uzvarētājs Ots Tanaks.
WRC2 čempionātā posma uzvaru izcīnīja Nikolajs Grjazins, bet galvenā intriga par čempiona titula godu, līdzīgi kā galvenajā Rally1 klasē, saglabāsies līdz pat pēdējam posmam Japānā, jo kopvērtējuma līdera Olivera Solberga tuvākais sekotājs Johans Rosels piedzīvoja avāriju rallija devītajā ātrumposmā.
WRC kopvērtējumā pirms noslēdzošā posma Japānā abusHyundai komandas braucējus Noivilu un Tanaku šķir 25 punktu starpība, savukārt uz trešo vietu pacēlies Elfins Evanss, kuram gan vairs nav pat teorētisku izredžu uz čempiona titulu. Ražotāju ieskaitē Hyundai nu ir 526 punkti, kamēr Toyota seko ar 511 punktiem, tādējādi arī ražotāju ieskaitē intriga saglabāsies līdz pat sezonas pēdējam posmam.
FIA pasaules rallija čempionāta 2024. gada sezona no 21. līdz 24. novembrim noslēgsies ar vēl vienu asfalta posmuRally Japan, kas turklāt norisināsies Toyota komandas mājvietā.