875 ZS : 875 kg

Peugeot_208 T16

Ieturējuši dziļdomīgu pauzi, „Peugeot” beidzot publiskojuši informāciju par sacīkšu mašīnu „208 T16 Pikes Peak”, ar ko Sebastjens Lēbs gatavojas „izaicināt kalnu” Koloradospringsā.

„Pikes Peak” ir vienīgās sacensībās pasaulē, kurās nav nekādu ierobežojumu ne braucamrīku gabarītu, ne virsbūves formas, ne dzinēja konfigurācijas, darba tilpuma jaudas u.c. jomās. Tādējādi arī franču motoru sporta inženieri varēja dot brīvu vaļu fantāzijai un tehniskajai jaunradei, lai izveidotu savu superauto.

Kā uzsver projekta „208 T16 Pikes Peak” atbildīgais inženieris Žans Kristofs Paljē, svarīgi ir ne tikai efektīvi iziet uz starta, bet arī ātri veikt trasi.

„Ja runājam par atmosfēriskajiem dzinējiem, tad jārēķinās, ka tie zaudē vienu procentu jaudas uz katriem 100 augstuma metriem,” norāda „Peugeot Sport” direktors Bruno Famīns. „Sacīkšu brauciens sākas 2865 metrus virs jūras līmeņa un beidzas 4301 metra augstumā. Tādējādi daudzi automobiļi jau startā ir zaudējuši 30% jaudas.”

„Peugeot T16 Pikes Peak” dzinējs ir izgatavots uz V6 biturbo motora bāzes un pēc sacīkšu inženieru veikta tūninga tas attīsta 875 ZS. Savukārt mašīnas pašmasa samazināta līdz minimumam un ir 875 kg, proti, jaudas un masas attiecība ir precīzi 1:1.

Nav grūti nojaust, ka šim sacīkšu rīkam nav nekā kopīga ar sērijveida „Peugeot 208”.

Patiesībā zem vizuāli iespaidīgās oglekļšķiedras virsbūves slēpjas bagijs, kura pamatā ir titāna cauruļu rāmis. Motors tieši tāpat kā astoņdesmito gadu B grupas rallija mašīnām ir novietots konstrukcijas centrā, aiz pilota kabīnes. Hipertrofētie aerodinamiskie elementi nodrošina maksimālu piespiedējspēku, lai auto varētu iespējami lielākā ātrumā izbraukt serpentīna pagriezienus. „Michelin” pēc speciāla pasūtījuma izgatavotas riepas.

Peugeot_208 T16_1

Nu ko, palūkosim, vai „Peugeot” superautomobilis komplektā ar pasaules labāko rallija pilotu Sebastjenu Lēbu pie stūres spēs gāzt līdzšinējos prestižo kalnā braukšanas sacīkšu rekordus…

Birkas: