Otrdienas rīts atkal liek koriģēt “Africa Eco Race” rezultātus, ko “AutoMedia.lv” centās apkopot jau pirmdienas vakarā. Mūsu Saukāna/Dzeņa (OSCar) ekipāžai rezultātu tabulā parādījies arī finišs svētdienas 8.etapā, turklāt 18.pozīcijā, tikai 3 stundas 38 minūtes un 29 sekundes aiz līdera. Vēl vakar ap pusnakti (pēc Latvijas laika), aptuveni 24 stundas pēc 6.janvāra nekas tāds Africarace.com publicētajos rezultātos redzams nebija.
Mūsējo sekmīgā virzīšanās uz finišu tikai priecē, taču arī šodien ne viss rezultātos ir saprotams. Saukāns/Dzenis pēc svaigākajiem rezultātiem no līdera atpaliek 19 stundas 2 minūtes un 2 sekundes un pirmdienas 9.etapu veica atpaliekot 2 stundas un 54 minūtes. Atņemot šo rezultātu no kopējās atpalicības, iegūstam, ka pēc svētdienas etapa mūsējiem bija jābūt aiz līderiem ar 16 stundām 08 minūtēm un 2 sekundēm. Taču rezultātu tabulā tā vietā redzam 16;21;07. Tiec nu gudrs!
Arī 9.etapa rezultātos šīsdienas rīts ievieš korekcijas. Izrādās, ka par etapa uzvarētājiem kļuvuši nevis tēvs un dēls Fromoni, kā tas bija redzams vakar ap pusnakti, bet gan plašāk nepazīstama ēģiptiešu sportistu Abujusefa/Nureldina ekipāža ar “VW Tarek”. Fromoni otrie, Šlesērs trešais. Tiesa, kopvērtējumā tas neko nemaina.
07.01. publicētā ziņa: Spriežot pēc rezultātiem, 6.janvāra 8.etaps bijis viens no līdz šim grūtākajiem. Vakar ap pulksten divpadsmitiem naktī (pēc Latvijas laika) Māra Saukāna vadītais elektro „OSCar” pirmo reizi sacīsktes laikā vēl nebija spējis veikt distanci, bet šodien 9.etapā abi Latvijā būvētie tuksneša sacīkšu prototipi ir finišā. Rīt, 8.janvārī sacīkstes sasniegs galamērķa valsti Senegālu.
Pēc deviņiem sacensību etapiem Saukāna/Dzeņa ekipāžai, neskatoties uz rezultāta iztrūkumu 8.etapā (SS – 320 km) , joprojām neparādās piešķirts soda laiks un mūsējie kopvērtējumā pat ir ierindoti augstāk nekā, iepriekš – 12.vietā. Vai tā tas arī paliks, rādīs tuvākās dienas. Katrā gadījumā no 7.etapa līdz 9.etapam, Saukāna ekipāžas atpalikšana no līdera Šlesēra ir pieaugusi no nepilnām 13 stundām līdz 19 stundām.
9.etapa (SS – 442 km) deficīts aiz līdera Saukānam/Dzenim ir tikai 2 stundas 54 minūtes (15.vieta), tātad vēl aptuveni trīs pienāktos vakardienas, 6.janvāra 8.etapam. Taču 8.etapa rezultātos klasificētā pēdējā ekipāža ar 231.starta numuru (gan ieskaitot 4 stundas soda laiku) atpalika no līdera mazliet virs 5 stundām… Katrā ziņā, rezultātu apskate un pieejamās preses relīzes, atbildes uz visiem jautājumiem par sacīkstes norisi un vietu sadalījumu aiz vadošajiem braucējiem nesniedz.
Skaidrāka situācija ir ar Grigorova/Mišina ekipāžu,
kuriem pēdējās divās dienās ir veicies sliktāk, taču viņu vadītais „OSCar” finišu ir sasniedzis vienozīmīgi – svētdien 11.vietā (stundu un 57 minūtes aiz uzvarētāja Šlesēra, bet pirmdien 10.vietā – gandrīz 52 minūtes zaudējot etapa uzvarētājam, kurš otro reizi šajā sacīkstē nebija Šlesērs, bet šoreiz francūži Īvs un Žans Fromoni ar bagiju „VW Tarek”.
Kopvērtējumā nekas būtisks nav mainījies. Ar nepilnu trīs stundu atrāvienu pirmais ir Šlesēra/Eskuirola duets (Schlesser), karam seko divi kravas auto – „Kamaz” Antona Šibalova vadībā (+2:57:47) un „Tatra” ar Tomasu Tomačeku pie stūres (+5:28:09). Grigorovs/Mišins ir ceturtie jeb otrie starp vieglajām apvidus mašīnām (+5:45:45). Tiesa Tēvs un dēls Fromoni pirms 10.etapa atpaliek vairs tikai aptuveni 17,5 minūtes.
Rīt, 8.janvārī tiks aizvadīts „Africa Eco Race” priekšpēdējais 10.etaps (SS – 196 km), kas arī visticāmāk būs izšķrošais vietu sadalījumā, jo trešdien, 9,janvārī no veicamajiem 247 km tikai 24 km ir ātrumposms (SS).