„Africa Eco Race 2018” 3.etaps: Vasiļjevs beidzot nav pirmais, neuzvar arī ne Ulevelseters, ne Čeči

Pēc smilšainā otrā etapa rallijreida Africa Eco Race trešajā dienā dalībniekus atkal sagaidīja salīdzinoši ciets grantsveida segums, kas pateicīgs vairāk rallija ceļu cienītājiem. Nevar teikt, ka notika sensācija, bet galvenie favorīti ātrumposma uzvarētāju godu nodeva citiem gan motociklu, gan automobiļu ieskaitē.

Etaps starp Agdalu un Assu kopumā bija 421 km garš un tikai pēdējos 21 kilometru bija jāveic pārbrauciena režīmā. Attiecīgi ātrumposms, kas sākās tieši no Agdalas bivoka (nometnes), bija apaļus 400 kilometrus garš. Rallijreida rīkotāji uzsvēruši, ka ātrumposma starts tieši no nemetnes tehnisko apkalpju tiešā redzeslokā, esot pirmo reizi Africa Race vēsturē.

Ātrumposma starts atradās Atlasa kalnu pakājē un sākumā navigācija neizcēlās ar sarežģītību. Ceļā uz Assu braucējiem bija jāšķērso prāvs skaits izžuvuši ezeri un jābrauc tuvu garām virknei armijas posteņiem. Atsevišķos ceļa posmos bija arī smiltis un daudz akmeņi, bet navigācija sarežģījās distances otrajā pusē.

Sīkas kļūdas pieļāva visi trīs ātrākiem motociklisti, par ko no tiesnešiem ir saņēmuši laika sodu. Etapa uzvarētājam itālietim Paolo Čeči (KTM) piešķirts piecu minūšu sods, otrās vietas ieguvējam Portugāles motobraucējam Luisam Anjosam Oliveiram (Yamaha) divas minūtes, bet trešās vietas ieguvējam norvēģim Palam Ulevalseteram (KTM) sešas minūtes.

Līdz ar 3.atapa noslēgšanos ir izkristalizējies sacensību sākotnējais līderu trijnieks. Pašlaik ar minūtes un 26 sekunžu pārsvaru pār Ulevalseteru pirmo pozīcīju ieņem Čeči. Trešās pozīcijas īpašnieks Anjoss Oliveira no līdera jau atpaliek nopietnāk – 35 minūtes un sešas sekundes. Savukārt pašreiz ceturto pozīciju turošais Anjosa Oliveiras tautietis Ruijs Oliveira (Yamaha) līderim Čeči ‘ir parādā’ jau vairāk nekā stundu (1:13;32).

Piebildīsim, ka pirmās dienas trešās vietas ieguvējs krievs Dmitrijs Agoškovs (KTM), lai gan viņa rezultāts 2.etapā nav fiksēts, šodien atkal bija uz starta un 3.etapā ieņēma 10.vietu.

Automobiļu konkurencē 3.etaps sagādāja mazītiņus pārsteigumiņus.

Franču-beļgu duets Matjē Seradori/Fabians Lurkvī (LRC30/T1) par nieka 22 sekundēm apsteidza krievu ‘asus’ Vladimiru Vasiļjevu/Konstantīnu Žiļcovu (Mini/T1). Arī iznākums cīņā par trešo vietu etapā nebija tas pats gaidītākais. Aiz iepriekš minētajiem finišēja šveiciešu-franču ekipāža Remī Voutjērs/Žans Brusī (Optimus/T1) , aiz sevis atstājot pirmajos etapos vadošo trijniekā pabijušos francūžus PaskāluTomasi/Paskālu Laroku (Optimus/T1). Voutjēra ekipāža līderim zaudēja 13 minūtes un 33 sekundes, bet Tomasi/Laroks 17 minūtes un 18 sekundes.

Aiz minētā četrinieka finišēja Žerāra De Roja vadītais „Iveco” kravinieks (+18;08). Elbakjana krieviņi Aleksejs Titovs/Andrejs Rusovs (Ford/T2) šoreiz 20.pozīcijā, pusotru stundu aiz līderiem, bet pirmie starp T2 mašīnām. Lietuvieši Gints Petrus/Povils Valaitis (Desert Warrior/T1) divas vietas un  aptuveni četras minūtes zemāk. Finišā klasificētas 49 vieglo un kravas auto ekipāžas.

Trešais etaps līderu trijnieku kopvērtējuma nav izmanījis: Vasiļjevs, Seradoni, Tomase.