Africa Eco Race 2018 9.etaps: Vasiļjevs uztur intrigu, Ulevalseters ‘sprēgā’ jopropjām

Ceturtdien, 11.janvārī, uzvarot Africa Race 9.etapā, Krievijas ekipāža Vladimirs Vasiļjevs/Konstantīns Žiļcovs saglabāja intrigu automobiļu ieskaites kopvērtējumā. Savukārt norvēģu veterāns Pals Anders Ulevalseters, izcīnot uzvaru motociklu ieskaitē atgādināja, ka tikai tehnisku problēmu dēļ viņš šogad, iespējams, nav līderu grupā.

Viens no sacensību rīkotājiem, agrāk slavenais rallijreidu pilots Žans Luī Šlesērs 9.etapu bija nodēvējis par visgrūtāko 2018.gada rallijreida maršrutā. No etapa 488 kilometriem 340 bija jāaizvada iespaidīgās Austrummauritānijas kāpās un plašos smiltāju laukos. Gan braukšanas, gan navigācijas ziņā ļoti sarežģīts posms.

Automobiļu ieskaitē turpinājās principiāla cīņa starp Vasiļjeva un Seradoni ekipāžām

un šoreiz Vasiļjevs/Žiļcovs (Mini/T1) bija veiksmīgāki. Par spīti divām riteņu maiņām krievu ekipāža bija visātrākā, bet viņu galvenie konkurenti Matē Seradoni/Fabians Lurkvī (LRC Buggy/T1), trīskārt iestiegot smiltīs, spēja finišēt tikai trešie, pazaudējot vairāk nekā 17 minūtes no dienu iepriekš iegūtā stundas un piecu minūšu handikapa.

Vladimirs Vasiļjevs/Konstantīns Žiļcovs

Vladimirs Vasiļjevs/Konstantīns Žiļcovs

“Mēs centāmies būt ātri un tas arī izdevās, bet diemžēl atkal zaudējām laiku divreiz mainot riteņus. Tomēr šo to ieguvām. Nākamajā dienā pacentīsimies izspiest maksimumu, lai pietuvotos, kaut zinām, ka uzvarēt šogad būs sarežģīti,” pēc finiša sacīja Vladimirs Vasiļjevs.

Otro vietu apvienotajā kravas un vieglo automobiļu grupā ceturdien ieņēma divkārtējā Dakar Rally uzvarētāja Žerāra De Roja vadītā ekipāža ar kravas mašīnu “Iveco”. Sarežģīti klājās daudziem, tostarp lietuviešu Ginta Petrus/Povila Valaiša (Desert Warrior/T1) ekipāžai, kuri finišēja tikai 30.pozīcijā. Vien uvietu aiz viņiem palika Elbakjana “RE Autoclub” pieskatītie krievi Aleksejs Titovs/Andrejs Rusovs (Ford/T2).

Lūk, kādos apstākļos braucējiem jāspēj pārvietoties un atrast pareizo ceļu

Lūk, kādos apstākļos braucējiem jāspēj pārvietoties un atrast pareizo ceļu

Pēc dzinēja remonta veikšanas motociklu ieskaitē atkal ‘spīdēja’ 49 gadus vecais Pals Anders Ulevalseters (KTM), kuram no kopvērtējuma 20.vietas vairs nav izredžu. Viņš šajā sarežģītajā kāpu posmā par 13;36 minūtām apsteidza itālieti Simoni Agazi (Honda). Aptuveni trīs minūtes lēnāks bija portugālis Migels Anjoss Oliveira (Yamaha), bet kopvērtējuma līderis itālietis Paolo Čeči (KTM) šoreiz finišēja tikai ceturtais, nepilnas divas minūtes lēnāk nekā Oliveira.

Galvenais 9.etapa ieguvums ir intrigas saglabāšanās automobiļu ieskaitē. Ja pirms šī etapa varēja šķist, ka Seradoni stundas un piecu minūšu handikaps ir gana ievērojams, tad vienā posmā tas saruka līdz vairs tikai 45 minūtēm. Priekšā vēl divi nopietni etapi, kuros viss vēl var manīties kā uz vienu, tā otru pusi.

Sacensības turpina 25 motobraucēji un 49 autotransporta vienības.

Kopvērtējums pēc 9.etapa

Moto

1.Paolo Čeči (KTM) – 39:01;25

2. Migels Anjoss Oliveira (Yamaha) +50;39

3.Martins Benko (KTM) +4:33;37

4.Ruijs Olivera (Yamaha) +5:30;53

5.Džonatans Blekberns (KTM) +6:55;31

Auto

1.Seradoni/Lurkvī (LRC buggy/T1) – 32:06;23

2.Vasiļjevs/Žiļcovs (Mini/T1) + 45;02

3.Tomase/Laroks (Optimus/T1) +3:34;03

4.Žerāra De Roja ekipāža (Iveco/T4) +3:51;36

5.Remī Vautjērs/Žans Brusī (Optimus/T1) +4:31;59

16. Petrus/Valaitis (Dessert Warrior) +15:16;34

35. Titovs/Rusovs (Ford) +33:23;00