Africa Eco Race 2018: pirms “mehāniķu brīvdienas” uzvarām apmainās Anjoss Oliveira un Čeči, kā arī Seradoni un Vasiļjevs

Africa Race 2018_Seradoni

Pēc atpūtā pavadītās svētdienas, rallijreida “Africa Eco Race 2018” dalībnieki pirmdienas rītā šķērsoja Marokas-Mauritānijas robežu un pēc tam 6. un 7.etapu jau aizvadīja Mauritānijā. Automobiļu konkurencē turpinājās aizraujošs duelis starp krieva Vladimira Vasiļjeva un francūža Metē Seradoni (attēlā augšā) ekipāžām, kamēr motoklasē itālietim Paolo Čeči vienu uzvaru atņēma Anjoss Olivera.

Lai arī 6.etapa maršruts bija 650 km garš, ātrumposms no kopējā distances bija tikai 211 km garumā. Īstas grūtības braucējus sagaidīja vienīgi ātrumposma beigu sekcijā, kad bija jāpārvar visai sarežģītas smilšu kāpas.

Pirmie kāpas sasniedza Francijas-Beļģijas ekipāža Metē Seradoni/Fabians Lukvī (LCR30/T1) un arī kāpas nespēja viņus apturēt. Internacionālais duets par 2 minūtēm un 21 sekundi apsteidza kopvērtējuma līderus Vladimiru Vasiļjevu/Konstantīnu Žiļcovu (Mini/T1). Laba diena padevās arī Gijomam Gomesam/Fransuā Borsato (Optimus/T1), kuri finišēja trešie, atpaliekot no līderiem vien par 4;32 minūtēm. Tiesa, Gomesa ekipāžai kopvērtējumā vairs ‘nespīd’, jo līdzīgi kā motociklistu Palu Andersu Ulevalseteru, viņus iepriekš vajāja bagija tehniskas problēmas.

Vladimirs Vasiļjevs/Konstantīns Žiļcovs

Vladimirs Vasiļjevs/Konstantīns Žiļcovs

Motociklu konkurencē uzvaru izrāva portugālis Migels Anjoss Oliveira (Yamaha), kurš šoreiz spēja par 2;12 minūtēm apsteigt kopvērtējuma līderi Paolo Čeči (KTM). Trešais ar tādu pat laika atstarpi no Čeči finišu sasniedza cerības uz augstu vietu jau zaudējušais norvēģu veterāns – divkārtējais Africa Race uzvarētājs Pals Anderss Ulevalseters (KTM).

7.etaps izcēlās gan ar sarežģītu navigāciju, gan krietnu devu cīņām smilšainajās Mauritānijas kāpās,

kas šajā apvidū turklāt vēl bagātas ar slaveno kamieļzāli, kas iznīcina transportlīdzekļu riepas. Turklāt, šis 508 km garais etaps, no kura ātrumposms sastādīja 486 km, bija tā saucamā “mehāniķu brīvdiena”. Tas nozīmē, ka saskaņā ar sacensību reglamentu, mehāniķu brigādēm nav tiesību atrasties transportlīdzekļu slēgtajā parkā līdz pat 8.etapa startam. Tātad, ja automobilim vai motociklam gadījušies bojājumi, ar to novēršanu galā jātiek pašiem braucējiem.

Slovāks Martins Benko spējis pacelties uz trešo vietu kopvērtējumā

Slovāks Martins Benko spējis pacelties uz trešo vietu kopvērtējumā

Vajadzība pēc iespējas saglabāt tehniku nekļuva par traucēkli, lai Vasiļjevs/Žilcovs bezkompromisa cīņā saviem sīvākajiem konkurentiem atkarotu teju visu iepriekšējā dienā atdoto. Viņi finišēja 2;09 minūtes pirms Seradoni/Lukvī. Trešie atkal bija Gomess/Borsato (Optimus/T1), taču viņi uzvarētājam zaudēja jau 30;27 minūtes.

Motociklistu konkurencē ātrākie atkal bija abi galvenie sāncenši Čeči un Anjoss Oleveira, kurus šķīra minūte un 15 sekundes. Taču abi pamanījās izlaist vienu kontrolpunktu, par ko saņēma 20 minūšu sodu. Rezultātā kā otrais starp abiem iespraucās krievu motobraucējs Dmitrijs Agoškovs (KTM). Ulevalseteru atkal piemeklēja tehniskas ķibeles un viņš 7.etapu neveica.

Starp kravas automobiļu ekipāžām veiksmīgākie ir Žerāra De Roja komanda

Starp kravas automobiļu ekipāžām veiksmīgākie ir Žerāra De Roja komanda

Stāvokli kopvērtējumā 6.un 7.etaps īpaši neizmainīja, lai gan moto ieskaitē slovāks Martins Benko ir apsteidzis Ruiju Oliveiru un pacēlies uz 3.pozīciju. Lietuviešu ekipāža Petrus/Valaitis (Dessert Warrior/T1) divās pēdējās dienās savu 16.pozīciju ir saglabājusi nemaiņigu, bet mūsu R.Elbakjana “RE Autoclub” aprūpētā krievu ekipāža Titovs/Rusovs (Ford/T2) no 42. pecēlusies uz 35.pozīciju.

Sacensības turpina 25 motobraucēji un 49 autotransporta vienības.

Kopvērtējums pēc 7.etapa

Moto

1.            Paolo Čeči (KTM) – 28:57;13

2.            Migels Anjoss Oliveira (Yamaha) +58;45

3.            Martins Benko (KTM) +3:21;17

4.            Ruijs Olivera (Yamaha) +4:26;14

5.            Džonatans Blekberns (KTM) +4:38;26

Auto

1.            Vasiļjevs/Žiļcovs (Mini/T1) – 22:51;28

2.            Seradoni/Lurkvī (LRC buggy/T1) +16;12

3.            Tomase/Laroks (Optimus/T1) +2:02;06

4.            Remī Vautjērs/Žans Brusī (Optimus/T1) +3:42;52

5.            Žerāra De Roja ekipāža (Iveco/T4) +3:45;00

16. Petrus/Valaitis (Dessert Warrior) +10:26;06

35. Titovs/Rusovs (Ford) +23:39;55