Agris Staņēvičs: priekšā vēl vesela grūta diena un vēl grūtāka nakts

Rallue Monte-Carlo Historique 2013 15

Notikumi „Rallye Monte-Carlo Hystorique 2013” pietuvojušies izšķirošajai fāzei. Piektdien, 1.februārī Monte-Karlo, prinča Alberta krastmalā tiks sumināti uzvarētāji. Trešdienas vakarā pēc finiša speciāli priekš „AutoMedia.lv” īsu ekspresinterviju pa telefonu sniedza mūsu rallija vecmeistars Agris Staņēvičs, kurš startē kopā ar stūrmani Jāni Kirkovaldu.

AM.lv: Runā, ka tieši rallija noslēgums esot teju vai pats grūtākais.Vai tas tiesa?

A.Staņēvičs: Sacensībās – kā jau sacensībās, nepaveikties var jebkurā brīdī, taču savā ziņā tas tiešām tā ir. Pirmkārt, Monako tuvumā salīdzinoši ir vēl sarežģītāki un grūti braucami ceļi. Noturēt vidējo ātrumu ap 50 km/h ir gandrīz neiespējami. Turklāt uzdevumu sarežģī arī nebūt ne tie vienkāršākie laika apstākļi, piemēram sniegs. Otrkārt, pa iepriekšējām dienām ir sakrājies nogurums, kas sevi liek manīt un kļūdīties tā vieglāk. Treškārt, rīt grūtai sacensību dienai sekos vēl grūtāka nakts.

Tas ir tradicionāli, ka Monte-Karlo vēsturiskajā rallijā ir divi nakts posmi – viens parasti sacensību startā, otrs noslēgumā kalnu serpentīnos pašā Monte-Karlo pievārtē.

AM.lv: Vai pirms sacensībām tikāt izvirzījuši sev kādus konkrētus sportiskus mērķus?

A.Staņēvičs: Kā nu bez tā – mūsu mērķis ir kopā ar mūsu žigulīti (VAZ 2106, red. piezīme) nokļūt līdz finišam (smejas). Ja tas izdosies, tad – jo augstāk, jo labāk, bet par konkrētām vietām nav iepriekš domāts.

AM.lv: Kā tad žigulītis turas?

A.Staņēvičs: Auto ripo godam, taču, ja runājam par kaut kādu sāncensību kopvērtējumā, tad protams ar mūsu VAZ jaudu un dinamiku pat bez vienas otras pašu pieļautas kļūdiņas grūti konkurēt ar sava laika rallija supermašīnām, kādu te nav mazums, un arī ar citām jūtami lielākas jaudas mašīnām.

AM.lv: Kā ar sacensību atmosfēru un labi zināmo franču šovinismu svešvalodu lietošanā?

A.Staņēvičs: Galvenie sacensību komisāri jau tomēr komunicē arī angliski, bet trasē tiešām reizēm nākas ņemt talkā žestu valodu. Taču tas īpaši negandē kopējo lielisko gaisotni, kas valda rallijā un dalībnieku starpā. Šīs ir īpašas sacensības, kur uzvara un konkrēta vieta par katru cenu nav prioritāte.

Savstarpēja izpalīdzība un draudzīga attieksme ir visapkārt, lai arī uzvarēt un iespējami augstāku vietu ieņemt vēlas ikviens.

AM.lv: Vai ir gadījies dzirdēt, kādēļ īsti izstājās divas „RE Autoclub” ekipāžas? Mēs te Latvijā minam vai ticēt komandas paziņojumam, ka turīgajiem krieviem pēkšņi bijis jāmetas bizness bīdīt, vai arī tomēr taisnība oficiālo rezultātu listē franču valodā pieliktajai atzīmei MECANIQUE…

A.Staņēvičs: Cik zinu, tad mašīnas tiešām viņiem bija kārtībā. Nekas nebija salūzis. Kamdēļ krievi īsti aizbrauca prom, sacensības neturpinot, nezinu.

AM.lv: Vēlam veiksmi sekmēgam finišam!

A.Staņēvičs: Paldies! Centīsimies!

Pirms izšķirošajām ceturtdienas un sekojošās nakts notikumiem kopvērtējuma līderi joprojām ir Žerārs Brianti/Sebastjens Šols ar „Alpine-Renault A110”. Mūsu Kārlis Miķelsons/Normunds Vuguls (Jaguar XK 140) pakāpušies līdz 14.pozīcijai, bet Iļja Kuzins/Krišjānis Caune (Jaguar Type E) ir 31.vietā. „AutoMedia.lv” intervētais Agris Staņēvičs un Jānis Kirkovalds 61.pozīcijā. Pērējie sarindojušie peletona lejasdaļā. Atradusies arī Jāņa Metmaņa ekipāža ar „Volgu”

Rezultātu kopvērtējums