Apturēta Kandavas kartinga trases darbība

Reaģējot uz iedzīvotāju sūdzībām par paaugstinātu troksni, Kandavas novada dome jūnija beigās uzdevusi apturēt pazīstamās Kandavas kartinga trases darbību un aizliegusi trasi ekspluatēt līdz prettrokšņu pasākumu īstenošanai. Šāds lēmums pieņemts sacensību sezonas vidū un par to satraukusies ne tikai Latvijas, bet visas Baltijas kartingistu saime.

Visu trīs Baltijas valstu kartinga federācijas un autosportisti ir nosūtījuši vēstuli valsts atbildīgajām institūcijām, Kandavas novada domei un trases īpašniekiem ar lūgumu risināt samilzušo Kandavas kartinga trases jautājumu. Iesaistīties lūdz pat Ministru prezidenti Laimdotu Straujumu, kura ir arī Latvijas Nacionālās sporta padomes priekšsēdētāja, kā arī vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministru Romānu Naudiņu un Veselības inspekcijas vadītāju Egilu Harasimjuku.

Sportisti pauž sašutumu par lēmumu slēgt trasi kartinga sezonas vidū,

kā rezultātā sportisti ir palikuši bez treniņu bāzes un sacensību vietas.

“Uzskatām, ka Kandavas trases slēgšana ir pārsteidzīgs un neapdomīgs solis, kas var apdraudēt kartinga un arī citu auto sportu attīstību Latvijā. Kartings ir viena no autosporta pamatdisciplīnām visā pasaulē, gandrīz visi pasaules slavenākie sacīkšu braucēji ir sākuši savas sportista gaitas kartingā. Vēl vairāk – Kandavas trasei ir īpaša loma kartinga attīstībā. Tā vienmēr ir bijusi milzīga nozīme Latvijas autosportā. Kandavas kartodromā ir sagatavoti 12 PSRS sporta meistari un četri starptautiskie sporta meistari,” kartingistu kopējo sašutumu pauž Hugo Jurševskis, Latvijas un PSRS kartinga izlašu treneris.

Minēto vēstuli parakstījuši jau minētais Hugo Jurševskis, Red Bull turnīra rīkotājs Haralds Šlegelmilhs, Latvijas Automobiļu Federācijas (LAF) kartinga komisijas priekšsēdētājs Aleksandrs Budovskis un komisijas loceklis, Prokart valdes priekšsēdētājs Valdis Brutāns, Lietuvas kartinga federācijas priekšsēdētājs Ramūns Savicks, Igaunijas kartinga federācijas priekšsēdētājs Marko Asmers, kā arī 160 kartinga sporta pārstāvji.

“Lai nepieļautu tālāku problēmas eskalāciju, esam aicinājuši valsts atbildīgās institūcijas, pašvaldību un trases īpašniekus aktīvi iesaistīties jautājuma risināšanā pēc būtības, uzklausot arī auto sporta organizāciju un sportistu viedokli. Ļoti ceram un ticam, ka izrādot abpusēju izpratni un iniciatīvu, trokšņu un citus jautājumus ir iespējams atrisināt. Domājam, ka no pozitīvā lietas risinājuma ieguvēji būs ne tikai Latvijas sportisti, bet arī visa Baltijas auto sportistu saime, kā arī Kandavas novads un tās iedzīvotāji,” norāda kartinga sporta entuziasts Ģirts Ļaudaks.

„AutoMedia.lv” Kandavas novada domē uzzināja, ka

trases un tai pieguļošo iedzīvotāju konflikts ilgst jau kopš kartinga trase tika renovēta, tātad gadiem.

Renovācijas projektā esot bijusi paredzēta trokšņus izolējoša siena, taču, kā jau tas nereti būvniecībā gadoties, dabā tā neesot tapusi, pastāstīja Kandavas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Alfreds Ķieģelis.

„Kartinga trase Kandavai ir vitāli nepieciešama. Tā pilsētā ienes dzīvīgumu, kā arī nodrošina darbu un ienākumus vietējiem uzņēmumiem. Taču ‘medaļai’ ir arī otra puse. Novada dome savā ziņā ir ‘iedzīta stūrī’,” pauž Alfreds Ķieģelis. „Veselības inspekcijas veikti trokšņa mērījumi rāda, ka trosknis normatīvajos aktos atļautās normas nereti pārsniedz divkārt. Tātad iedzīvotājiem, kuri, līdzīgi kā tagad kartingisti, sūdzējušies visdažādākajās instacēs, ir taisnība. Dome iepriekš ir saņēmusi pārmetumus no uzraugošās Pāsvaldību lietu ministrijas par situācijas nerisināšanu. Trases īpašnieki un apsaimnekātājs SIA „Braukšanas mācību centrs” vairākkārt ir solījuši problēmu risināt, taču nekāda reāla darbība līdz šim tā arī nav notikusi, tādēļ domei nebija citas izejas, kā apturēt trases darbību. Vienīgais, ko varam solīt, ka esam ļoti ieinteresēti, lai trase pēc iespējas ātrāk varētu darbu atsākt, taču ievērojot tās iedzīvotāju daļas, kuri dzīvo tiešā tuvumā, intereses,” norāda A. Ķieģelis.

Piebildīsim, ka šobrīd Latvijā, ieskaitot Kndavu, ir atlikušas tikai trīs kartinga trases, kas, pēc sporta veida pārstāvju paustā, ir pat nepietiekami. Pašlaik darbojas un ir droši izmantojamas tikai vēl divas kartinga trases – atjaunotā Madonas trase un jaunuzceltā, 2003.gadā atklātā „SK333” trase Ropažu novadā. Autosportisti iesaka situāciju Kandavā risināt, piemēram, nosakot pieņemamu trases darba laiku un nepārsniedzot LR likumdošanā noteiktās trokšņu normas vai, ņemot piemēru no citu Eiropas valstu pieredzes, veikt trases trokšņu monitorēšanu un mērījumus atbilstoši Eiropas Savienības normām visa gada griezumā.