Sākusies Latvijas izlases, kas 23. un 24.augustā Čehijā startēs Eiropas Nāciju motokrosā, komplektēšana. Izlases preses pārstāvis Aigars Liepa ziņo, ka jau noteikts potenciālo kandidātu loks.
No Latvijas Motosporta federācijas (LaMSF) motokrosa komisijas puses šogad šim pasākumam ir pievērsta pastiprināta uzmanība, teikts paziņojumā presei. Izlases menedžera amatā ir apstiprināts kādreizējais brakusvāģu klases Pasaules čempionu Kristera Serģa un Arta Rasmaņa sabiedrisko attiecību un reklāmas speciālists Tomass Cīrulis. Viņa vadībā arī norit izlases sagatavošanas darbi.
Kopš 2012.gada sezonas Eiropas Nāciju motokrosa formāts ir mainīts, un tajā uzvarētāji tiek noskaidroti jauniešu un junioru ieskaitē. Katru valsti parstāv četri sportisti – divi 85 cm³ klasē (līdz 14 gadu vecumam), viens 125 cm³ klasē (līdz 17 gadu vecumam) un viens MX2 klasē (līdz 21 gada vecumam). Ja izdosies nokomplektēt spēcīgāko sastāvu, Latvijas izlasei ir reālas iespējas pacīnīties par visaugstākajām vietām, uzskata T.Cīrulis.
‘’Šis ir īpašs gads Latvijas motokrosam –
nozīmīgākais pasaules motokrosa pasākums (Pasaules Nāciju motokross) šogad notiks Ķegumā. Motokrosa sabiedrībai šo faktu vajadzētu izmantot maksimālai sava sporta veida popularizēšanai un jaunu braucēju un sponsoru piesaistīšanai, tāpēc nolēmu pieteikt savu kandidatūru Eiropas Nāciju motokrosa izlases menedžera amatam. Laiku līdz sacensībām centīšos nostrādāt tā, lai sabiedrība iegūtu pēc iespējas plašāku informāciju par bērnu un jauniešu iespējām motokrosā, par izlases komplektēšanu, kandidātu gatavošanos, atlasi un sekmēm sacensībās,” savu iesaistīšanos Latvijas izlasē komentē Tomass Cīrulis.
Eiropas Nāciju motokrosā komandas aizvada četrus finālbraucienus – divos no tiem sacenšas 85 cm³ klases braucēji, bet atlikušajos divos apvienotā braucienā startē 125 cm³ un MX2 klases. Katra valsts, četru braucienu summā, iegūst astoņas individuālās ieskaites, no kurām gala rezultātu veido septiņi labākie rezultāti.
Tā kā ir aizvadīta jau puse no šī gada motokrosa sezonas, ir iespēja atskatīties uz rezultātiem un izvertēt potenciālo izlases kandidātu veikumu, norāda T.Cīrulis. Jau sezonas sākumā esot bijis visai skaidri zināms, kuri būs potenciālie kandidāti MX2 klasē – Pauls Jonass, Roberts Justs un Kārlis Sabulis. Pieredzes bagatākais no trijotnes ir Roberts Justs, kurš jau vairākas sezonas startē MX2 pasaules čempionāta seriālā, un šī Robertam ir veiksmīgākā sezona šāda ranga sacīkstēs. Pirmo pilno sezonu ar MX2 klases motociklu brauc 85 cm³ un 125 cm³ klašu Pasaules čempions Pauls Jonass. Viņa parādītais ātrums ļauj cīnīties par vietām pirmajā desmitniekā. Diemžēl no kandidātu saraksta uz šo sezonu jasvītro cits jaunais talants – Kārlis Sabulis, kuram sezona ir galā, jo nesen tika veikta pleca operācija. Izlases vadība cer, ka Jonass vai Justs būs tās rīcībā Čehijā, taču tiek izskatītas arī tālāku rezervistu kandidatūras, starp kuriem tiek minēti Kristers Drevinskis, Uldis Spulle, Gints Filipsons.
125 cm³ klasē izteikts favorīts uz vietu izlasē ir Tomass Šileika (augšējā attēlā), kurš šogad divas reizes kāpis uz goda pjedestāla Eiropas čempionāta posmos, un ir neapstrīdams šīs klases līderis Latvijā. Šileika šogad pārstāv profesionālo Beļģijas motokrosa komandu ”Diga Racing”. Šileikas gadījumā izlases vadības galvenais uzdevums būs panākt vienošanos ar Beļģijas komandu, lai tā izrādītu atsaucību Tomasa startam Eiropas Nāciju motokrosā. Kā otrā ‘opcija’ aiz Šileikas varētu būt Kristers Drevinskis, kurš, lai arī šajā sezonā brauc ar MX2 klases motociklu, tomēr ir nolēmis piedalīties pasaules čempionātā 125 cm³ klasē. Kā tālākos kandidātus izlases menedžeris nosauc Rihardu Bāreni, Elgaru Jonasu, Ingaru Asmu, Arnoldu Sniķeru un Kārli Kalēju.
85 cm³ klasē situācija ir mazliet sarežģītāka – šeit no visai ierobežota kandidātu loka jāizvēlas divi sportisti. Kā galvenais kandidāts noteikti jāmin šī brīža Latvijas čempionāta līderis Rainers Žuks, bet par atlikušo otro vietu izlases sastāvā, visticamāk, cīnīsies Ralfs Edgars Ozoliņš, Dmitrijs Goršanovs un Valters Logins.