Ar mūsējo piedalīšanos Krievijā startē 2014.gada Pasaules kausa izcīņa apvidus rallijreidā

RE Autoclub_Souminens_ testi 04feb-2014 01

Šo piektdien, 14.februārī Sanktpēterburgas apkaimē tiks dots starts bahai “Russia-Northern Forest 2014″, kas šogad vienlaicīgi ievada gan prestižo FIA Cross Contry Rally World Cup sacensību sēriju, gan arī Krievijas rallijreidu čempionātu. Sacensībās piedalās arī viena latviešu braucēju ekipāža, kā arī mūsu starptautisko rallijreidu komandu „RE Autoclub” pārstāvošās ārzemnieku ekipāžas.

Jāatzīmē, ka no 14.-16.februārim notiekošā baha „Россия-Северный Лес” būs vienīgais sniega un ledus klātais rallijreida posms FIA Pasaules kausa (PK) posmu sērijā, kur 400 km garā sacensību trase virzās pa Sanktpēterburgas reģiona līkumainajiem meža un lauku ceļiem.

Izskatās gan, ka lielāko vairumu Pasaules kausa regulāros dalībniekus krievu ziemas nepierastie apstākļi (lai arī gadījušies maigāki kā pērn), kad jāsacenšas nevis smilšu kāpu vai klinšainu celiņu trasēs, kā arī, iespējams, attālums līdz sacensību vietai ir nobaidījuši.

Ar pilnu dalībnieku sarakstu var iepazīties ŠEIT.

Viņi savstarpējo rēķinu kārtošanu acīmredzami atstāj atlikušajiem deviņiem PK izcīņas posmiem. Pieteikto dalībnieku protokols rāda, ka sacensībās savu dalību ir pieteikušas 46 ekipāžas, kuru dalībnieki ir no Krievijas, Latvijas, Somijas, Ukrainas, Baltkrievijas, Itālijas, Kazahstānas, Vācijas, Polijas, Čehijas, Portugāles, Sauda Arābijas un pat tālās Brazīlijas. Tiesa,

gandrīz neviens no PK kopvērtējuma potenciālajiem favorītiem, ja vien par tādiem neuzskatām arī dažas pašu krievu ekipāžas, Sanktpēterburgas pusē tomēr nav ieradies.

Eksotiskie brazīlieši, kuri brauks ar T1 grupas „Toyota Hilux”, startēja nesen aizvadītajā „Dakar Rally 2014”, taču finišu nesasniedza. Pilots Reinaldo Markess Varela gan divkārt Dakarā ir finišējis – labākais rezultāts 22.pozīcija 2001.gadā – vēl Āfrikas laikos. Savukārt stūrmanim Gustavo Gugelminam tā bija Dakaras debija. Taču abi kopā  2012.gadā paspējuši kļūt par PK uzvarētājiem mazāk prestižajā T2 production car grupā.

Domājams jūtamāku konkurenci pašmāju rallijreidu asiem tomēr sastādīs, piemēram, čehi Miroslavs Zapletāls ar Maciju Martonu (Toyota X3 Evo7, T1), kuriem ir daudz solīdāka lielo rallijreidu pieredze. Zapletāla kontā galu galā ir augstā 7.vieta „Dakar 2009” kopvērtējumā, bet abi kopā pērn PK izcīņā palika piektie. Piebildīsim, ka agrāk Zapletāls vairākkārt ir startējis arī Latvijā.

Lai gan sacensībās nepiedalās pašreiz spēcīgākais Polijas rallijreidu pilots Kšištofs Holaučiks, kaut ko ievērības cienīgu var parādīt arī viņa tautieši Mareks Dabrovskis ar Jacehu Čahoru (Toyota Hilux, T1), kuri abi ir daudzpieredzējuši lielo rallijreidu braucēji, taču motokonkurencē. Tiesa, nupat Dakarā šī ekipāža ieņēma ļoti augsto septīto vietu un pērn bija ceturtā grūtajā „Silk Way Rally” un piektā Marokas rallijreidā.

Arī jaunais poļu talants Martins Kačmarskis (tikai 23 gadi) pārī ar portugāli Filipi Palmeiro (Mini All4 Racing, T1) var pārsteigt, jo nupat Dakarā šī ekipāža finišēja devītā un pērn bija otrajā vietā „Baja Portalegre 500” Portugālē.

Viens no prominentākajiem tēliem “Northern Forest 2014″ dalībnieku sarakstā tomēr ir vācietis Timo Gotšalks – pieredzes bagāts klasiskā rallija stūrmanis, Dakaras čempions 2011.gadā kopā ar Naseru Al Atiju un divus pēdējos gadus Karlosa Sainsa stūrmanis. Viņš gan Krievijā asistēs salīdzinoši ar Al Atiju mazāk pazīstamam arābu rallistam Jazīdam Al Radži (Toyota Hilux, T1), taču vismaz klasiskajā rallijā Jazīdam ir nebūt ne maza Pasaules rallija čempionāta pieredze un godalgas zemākajās ieskaites grupās.

RE Autoclub_Souminens_ testi 04feb-2014 03

Savu vārdu “Northern Forest 2014″, protams, gribēs teikt arī zem „RE Autoclub” karoga startējošie somi Tapio Nuominens (attēlos) un Jukka Tuomisto (Mitsubishi Pajero, T1) un gribas cerēt, ka ar vietu desmitniekā finišā trāpīs arī pēdējos gados Krievijā regulāri startējošie latvieši Aldis un Daira Vilcāni (Nissan, T1). Taču

domājams, ka gan jau viskomfortablāk sev ierastos ziemas ceļos jutīsies spēcīgākās krievu rallijreidistu ekipāžas.

Piemēram, Vladimirs Vasiļjevs/Konstantīns Žiļcovs (Mini All4 Racing, T1), Boriss Gadasins/Aleksejs Kuzmičs (G-Force Proto, T1), arī Aleksandrs Želudovs/ Oļegs Tupeņkins (Toyota Hilux, T1) un Ruslans Misikovs/Aleksandrs Jevtjehovs (BMW X3, T1).

Varam arī cerēt, ka T2 grupas ieskaitē uz pjedestāla tiks „RE Autoclub” ekipāža Aleksandrs Terentjevs/Aleksejs Berkuts (Ford Raptor). Galu galā Terentjevs ceturtais bija pērn kopā ar dēlu Aleksandru, bet šogad senioram asistē atzītā autoritāte Berkuts.

Var jau būt, ka ko ievērības cienīgu parādīs arī trešā „RE Autoclub” ekipāža Iļja Kuzņecovs/Romāns Jelagins, kuru rīcībā ir šķietami konkurētspējīgs T1 grupas „Mitsubishi MPR”. Par ceturtās mūsu komandas krievu ekipāžas Aleksandra un Sergeja Kolembetu (Toyota Land Cruiser 200, T2) izredzēm gan spriest grūti.