Arī Baumanis lūkojas „SuperCar” virzienā

Šī gada Eiropas rallijkrosa čempionāta bronzas medaļnieks Super 1600 klasē Jānis Baumanis šonedēļ Turcijā, Stambulā, notiekošajā Pasaules rallijkrosa čempionāta posmā pirmo reizi karjerā uz starta izies ar pilnpiedziņas automašīnu.

J.Baumanis startēs ar RX Lites klases automašīnu, kas ir tāds kā pussolis prestižās SuperCar klases virzienā.

RX Lites mašīnu jauda ir 310 Zs – aptuveni divreiz mazāka nekā SuperCar,

un tās tehniski visiem braucējiem ir faktiski vienādas. Lai arī ārēji RX Lites spēkrati izskatās, kā parastas mašīnas, proti, tām ir virsbūve ar salonu, konstruktīvi tās vairāk atgādina pilnpiedziņas bagijus, jo motors ir novietots aizmugurē. Dzinēji ar 2400 cm³ darba tilpumu ir bez turbīnām – tātad atmosfēriskie. Pilnpiedziņu nodrošina divi LSD diferenciāļi, bet pārnesumkārbas ir sešpakāpju Sadev – secīgās slēgšanās jeb sekvenciālās, kas konstruētas tieši autosportam. Attiecīgi – šajā tehniski ‘izlīdzinātajā’ klasē panākumus galvenokārt nodrošina braucēja meistarība, komandas darba saskaņotība, pareiza taktika un, protams, veiksme.

Supercar-Lites-Foto-holtenmedia

“Šosezon Zviedrijā jau aizvadīju testus ar šādu automašīnu, un rezultāti bija ļoti labi. Iepriekš ar pilnpiedziņas automašīnu rallijkrosa sacensībās neesmu startējis, tāpēc grūti prognozēt, kā veiksies sacensībās, jo arī pārējie šīs klases braucēji ir ļoti ātri,” stāsta J. Baumanis.

Nākamajā sezonā J. Baumanis turpinās startēt Eiropas rallijkrosa čempionātā Super 1600 klasē ar priekšpiedziņas automašīnu un par mērķi izvirzījis čempiona titulu.

“Nākotnes mērķis ir startēt pasaules čempionātā SuperCar klasē, bet nākamajā sezonā tas vēl nenotiks. Šogad debijas sezonā Eiropas čempionātā pārliecinājāmies, ka varu būt ļoti ātrs un braukt visiem pa priekšu, taču vispirms jāiegūst stabilitāte un lielāka pieredze,” piebilst J. Baumanis.

Tātad – ļoti iespējams, ka pēc gada pusotra rallijkrosa augstākajā līmenī redzēsim cīnoties jau divus letiņus.

Stambulas trase, kur šonedēļ notiks pasaules čempionāta posms rallijkrosā autosporta līdzjutējiem vairāk pazīstama kā F1 sacensību norises vieta no 2005. līdz 2011. gadam. Šajā trasē notikušas arī citas šosejas sacensības formulām un salonautomašīnām, taču tā ir pielāgota arī rallijkrosa vajadzībām. Istanbul Park rallijkrosa trases aplis būs 1300 metru garš, un 60% no apļa būs ar asfalta segumu.

Atgādināsim, ka J. Baumanis šīs sezonas deviņos posmos uz goda pjedestāla kāpa sešas reizes – trīs reizes tika izcīnīta uzvara, divas reizes braucējs bija otrais, bet vienu reizi ierindojās arī trešajā vietā.