Autodrifta fani gan jau ir lietas kursā, ka jaunā Latvijas drifta sezona tiks ierūcināta šī gada 3.maijā Rīgā, Biķernieku trasē. Savukārt gada sākums ir tas laiks, kad braucēji cītīgi pārbūvē savus auto, cenšoties padarīt tos pēc iespējas jaudīgākus un vizuāli iespaidīgākus. Jaunāko informāciju par mūsu pašu braucēju jaunajiem projektiem cītīgākie interesenti ik pa laikam var aplūkot vairākās sociālo portālu lapās. “AutoMedia.lv” piedāvā iespēju ielūkoties arī kaimiņu igauņu lielākās drifta komandas „AL Driftteam” garāžās un uzzināt par viņu plāniem nākamajā sezonā.
Šobrīd komandai pieder 8 drifta auto, kas pagājušajā sezonā slīpēja līkumus visās trijās šobrīd pastāvošajās drifta klasēs – Allans Latts brauca nopietnākajā „Pro” klasē, Kristjans Kāre vāca pieredzi startējot „Street” klasē, bet pārējie braucēji startēja „Pro-street” klasē jeb „Pro AM”, kā to dēvē Latvijā.
Pirmie divi braucēji – Allans Latts un Otts Kokks -, kuriem radās ideja izveidot komandu, drifteru gaitas sāka jau 2011. gadā. Gadu vēlāk viņi izveidoja „AL Driftteam”, pieaicinot vēl divus draugus būt komandas sastāvā. Igaunijā tajā laikā pastāvēja tikai divas drifta sacensību klases – „Pro” un „Street” klase. Visi draugi tolaik startēja „Street” klasē, vācot pieredzi. Ejot laikam, komandas sastāvs auga. Jau 2013. gadā komandai piederēja 8 pārbūvēti auto.
Pašreizējais komandas līderis un viens no aizsācējiem Allans Latts trasē vada 500 zirgspēkus jaudīgo „BMW E34” ar V8 dzinēju un HX50 turbo . Iepriekšējā drifta sezona uz Allana gaišzilā „BMW” ārējo izskatu atstājusi manāmi negatīvu iespaidu, tāpēc šobrīd tiek domāts par auto eksterjera uzlabošanu. Gatavojoties jaunajai sezonai, līderis cenšas tikt galā arī ar motora dzesēšanas sistēmas problēmām, kas parādījušās uz sezonas beigām. Braucēju šosezon noteikti redzēsim arī Latvijā.
Otrs komandas dibinātājs Otts Kokks brauc ar „BMW E30”. Dzeltenajai raķetei ir 4.0 litru V8 dzinējs, kas spēj attīstīt 285 zirgspēku jaudu. Šobrīd tiek piestrādāts pie auto eksterjera, lai to padarītu ātrāk salabojamu, gadījumā, ja gadās aizķert kādu betona sienu vai vienkārši izlidot no trases un sabojāt auto vizuālo izskatu, kā tas visai bieži var gadīties sacensību laikā. Nākamajā sezonā Kokks plāno piedalīties vairākos pašmāju posmos Igaunijā, dažos no Latvijas drifta posmiem kā arī „NEZ” drifta sērijās. Otts Kokks kopā ar Allanu Lattu nākamsezon ir iecerējuši startēt jaudīgāko auto konkurencē „Pro” klasē.
Iepriecinoša ziņa latviešu drifta skatītājiem ir fakts, ka visi komandas dalībnieki cer piedalīties pēc iespējas vairāk Latvijā rīkotajos drifta posmos. Kerts-Eigo Kulla un Allars Āsmā izteikušies, ka piedalīsies pat visos Latvijā rīkotajos drifta posmos savā klasē, ja vien to ļaušot naudas līdzekļi, tāpēc jācer, ka autiņi tiks saudzēti un tehniskas problēmas pārāk neapgrūtinās braucēju makus.
Kerts-Eigo Kulla stūrē sarkano “E34” ar 4.0 litru V8 dzinēju, kas producē ap 280 zirgspēkus. Šobrīd Kerts izbauda ziemas priekus, startējot Igaunijas un Somijas ziemas rallija posmos, kas tiek rīkoti uz ledus. Kerts savam auto ieplānojis uzstādīt turbo sistēmu un salabot dzinēja dzesēšanas problēmas.
Gaišzilais „E46”, kas vairākkārt redzēts darbībā arī Latvijā, pieder Erikam Gregoram. Autiņam piešķirts 4.4 litru V8 HX55 turbo dzinējs. Gaišzilais spēkrats spēj attīstīt jaudu līdz 600 zirgspēkiem. Pašlaik gan dzinējs niķojas, tāpēc veco detaļu klāsts tikšot paretinās krietni, bet vizuālais tēls visdrīzāk palikšot tāds pats. Iespējams, ka jaunajā sezonā šo auto redzēsim jau „Pro” klasē. Eriks atzīst, ka neesot tik nozīmīgi, kurā klasē startēt,
galvenais esot “keep drifting fun” jeb driftēt ar prieku.
Indekam Jākso (Indrek Jaaksoo) pieder “BMW E28” ar 4.4 litru V8 dzinēju, kas spēj producēt 286 zirgspēkus. Auto bodiju braucējs esot izveidojis pats. No tehniskās puses šim auto nekādu īpašu uzlabojumu nebūs, arī ārējais izskats daudz mainīts netiks. Indreku darbībā noteikti varēs vērot arī Latvijā, iespējams „Pro AM” klasē.
Allars Āsmā trasē vada vēl vienu „E 46” ar 4.4 litru V8 dzinēju. Tumšzili glancētais bembis tiek dzīts uz priekšu ar maksimālo jaudu 286 zs. Visvairāk Allars šobrīd pievērsies auto ārējā izskata uzlabošanai, jo pagājušogad tas krietni ticis skrāpēts un sists trases malās. Allars nākošajā sezonā vēlas piedalīties visos igauņu drifta čempionātos. Viņš apņēmies riepas pakūpināt arī kādā no Latvijas drifta posmiem „Pro AM klasē”.