Vakar (13.03.) elektrisko formulu sacīkšu seriāla rīkotāji ir publicējuši pirmo trases shēmu.
Tas ir 3,44 km garš sacīkšu aplis, kas tiks iekārtots Pekinas olimpiskajā ciematā un līdztekus citiem objektiem ieskauj arī slaveno stadionu „Putna ligzda”.
Trasi ar 20 līkumiem veidojis konstruktors Rodrigo Nuņjess. Viņa plānojums atšķiras no citām pilsētas ielu trasēm un nemaz nav līdzīgs šobrīd tik ierastajiem „tilkedromiem”. Pekinas trasei raksturīga izteikti stūraina forma – seši no 20 līkumiem ir aptuveni 90 grādu leņķī –, bet garās taisnes „pārrautas” ar četrām praktiski vienādas konfigurācijas līkumu sasaistēm, kuru uzdevums ir samazināt ātrumu. Braukšana paredzēta pretēji pulksteņa rādītāja virzienam.
Interesanta detaļa ir U veida boksu celiņš,
kura iekšpusē paredzēts izvietot skatītāju vietas, no kurām viss notiekošais servisa zonā būs pārskatāms kā uz delnas.
Provizoriski aprēķini liecina, ka elektrisko formulu maksimālais ātrums Pekinas trasē varētu sasniegt 225 km/h. Bijušais F1 pilots Lukass di Grasi, kurš „Formula E” seriālā gatavojas startēt „Audi Sport Abt” komandas sastāvā, uzskata, ka galvenā cīņa ar apdzīšanām ir sagaidāma tieši pirmajā un pēdējā līkumā.
Šobrīd līdz elektrisko formulu kausa izcīņas pirmajām sacīkstēm ir atlicis tieši pusgads – Pekinas posms paredzēts 13. septembrī. Tad arī redzēsim, cik aizraujošas ir šīs videi draudzīgās sacīkstes.