Atrāda Ogrē tapušo „Pikes Peak” iekarotāju – elektromobili „eO PP01” (+ Foto)

1 - eO_PP01_atklasana_24.05.2013

Jānis Horeliks ar Andra Dambja projektēto elektroauto ir faktiski gatavs startēt sacensībās pretī mākoņiem jeb leģendārajā „Pikes Peak” kalnābraukšanas sacīkstē, kur finišs ir 4300 m augstumā virs jūras līmeņa un pa ceļam nāksies pievarēt 20 km garu trasi ar 156 straujiem līkumiem. Jau 30. maijā Latvijas komanda dosies uz ASV, bet šodien superauto tika atrādīts Latvijas medijiem.

Droši vien daudziem ir jautājums, kāpēc atkal tieši elektromobilis? Ideju īstenotāji apgalvo, ka trasē, kur gaiss ir retināts un dzinēja jauda krītas par 30 – 40 % elektroautomobiļi faktiski var būt spējīgāki par tradicionālajiem auto. Tā ir vispateicīgākā vide, kur parādīt elektroautomobiļu varēšanu. Arī fakts, ka trase ir pilnībā noasfaltēta,  padara elektroauto vēl piemērotāku ceļā līdz virsotnei.

„Mūsu auto ir tehniski pārāks par konkurentiem. Tam ir tiešā pilnpiedziņa, vislabākā aerodinamika, izturīgākie akumulatori un tas ir ļoti viegls,” atklāšanas preses konferencē pārliecību pauda Andris Dambis.

„Pikes Peak” būs tikai elektriskā bolīda pirmais uznāciens, būšot arī citi.

Presei tika atklāts, ka „eO PP01” lepojas ar pašu letiņu būvētu akumulatoru un arī lādētāju, kas pilnu uzlādi spēj veikt vienā stundā. Ar vienu uzlādi pietiekot vienai treniņu dienai.  Atgādinām, ka rallijreidu hibrīdam „OSCar eO” akumulatorus piegādāja Ķīnas kompānija „Winston Battery”. Izvēlētās Avon riepas ir speciāli pielāgotas kalnā braukšanas sacensībām – tās ir mīkstākas, pat tādas kā nedaudz lipīgas. Tas nepieciešams, lai jau no pirmajiem metriem būtu ļoti laba saķere ar asfaltu, kas ievērojami palīdz trasē.

22 - eO_PP01_atklasana_24.05.2013

Zem Aquila izteikti aerodinamiskās oglekļa šķiedras čaulas paslēpts OSC cauruļu rāmis, Yasa 400 kW tiešā pilnpiedziņas iekārta, eO šasijas elektroniskā vadība , AP Racing hidrauliskās bremzes un eO 50 kWh akumulatoru paka. „eO PP01” tika projektēts 9 mēnešus, bet izgatavots tikai 3 mēnešu laikā. Jauda, ko tas attīsta ir 400 kW  jeb 100 kW uz katru riteni – tautas valodā 540 zirgspēki. Tiešās auto izmaksas ir virs 200 tūkstošiem eiro, bet darbu novērtēt, kā saka Dambis, nav iespējams.

„Pikes Peak”  sacensībās šogad kopumā piedalīsies 72 automobiļi un 91 motocikls. Tādi auto lielražotāji kā „Toyota” un „Mitsubishi”  arī startē ar elektroauto, tāpēc šajā klasē būs nopietna konkurence. Treniņu braucienos dalībniekiem ir atļauts veikt tikai daļu no distances, un tikai 30. jūnijā varēs veikt visus 20 km līdz kalna virsotnei.

Šī projekta galvenais vaininieks uzskata, ka „latviešu braucēji nav sliktāki par citiem, tikai viņiem trūkst pieredzes. Nepieciešama veiksme, bet tehniski mēs esam gatavi to darīt.”

13 - eO_PP01_atklasana_24.05.2013

Par Jāņa Horelika kā pilota izvēli Andris Dambis saka: „Tas ir latviešu projekts un mēs arī pie stūres vēlējāmies latvieti. Latvijā ir daudz labu autobraucēju, bet mēs gribējām pieredzējušu ne tikai trasēs, bet kā saka – arī ar dzīves pieredzi. Mūsuprāt Jānis tāds ir. Arī es pats esmu autosportists un zinu, ko ekstrēmās situācijās nozīmē būt ar ļoti vēsiem nerviem.”

Kā liels pluss pilota izvēlē tika atzīmēts arī Jāņa nelielais augums, jo viegls vadītājs  un viegla mašīna ir izcila kombinācija. Jānis pats par piedalīšanos šajā projektā ir priecīgs: „Man patīk straujas trases, arī tādas, kas ir nedaudz bīstamas”.

Pagaidām gan visa uzmanība tiek koncentrēta uz „Pikes Peak”, bet Dambis „Automedia.lv”  darīja zināmu, ka ar „eO PP01” ir paredzēti arī tālāki projekti. Tostarp spēkrats tikšot izmantots, lai  dažādu valstu autotrasēs mēģinātu pārspēt citu elektrisko automobiļu uzstādītos rekordus. Kā pirmais izaicinājums būs Vācijas Nirnburgas trase, kurā  elektriskā  „Toyota”, kas pagājušogad uzvarēja „Pikes Peak”  ir uzstādījusi savu rekordu. „Ja jau mēs ar „Toyota” varam sacensties „Pikes Peak”,  tad varam sacensties ari rekordu uzstādīšanā!” smejas Andris Dambis.