„Audi“ pārceļas uz „Formula E“

audi165840_full

Autokompānijas „Audi“ motoru sporta nodaļa atklājusi savus nākotnes plānus. Proti, Ingolštates ražotājs noslēdz savu pēdējo sezonu „FIA World Endurance Championship“, pārtraucot turpmāku dalību arī Lemānas 24 stundu sacīkstēs. Savukārt nākamajā sezonā „Audi“ debitēs elektriskās piedziņas formulu (Formula E) sacīkšu seriālā.

Šādas pārmaiņas ir saistītas ar „Audi“ ilgtermiņa stratēģiju, kas paredz nostiprināt konkurētspēju nākotnes motoru sportā. „Esam nozīmīgu pārmaiņu priekšā – mūsu ražotās mašīnas kļūst arvien elektriskākas, tādēļ līdzīgs kļūst arī mūsu motoru sports. Turpmāk cīnīsimies ar elektriskās jaudas palīdzību,” stāsta „Audi“ valdes priekšsēdētājs Ruperts Štadlers.

Formula E ir pirmās pilnībā elektrisku mašīnu sacīkstes, kas ļoti labi iederas „Audi“ stratēģijā, kas paredz, sākot ar 2018.gadu, sākt tirgū piedāvāt elektro automobiļu modeļus. Saistības ar šīm jaunajām un potenciāljām nākotnes sacīkstēm zīmolam sāksies jau 2017.gadā, kad „Audi“ kļūs par „Team ABT“ partneri. Tādējādi komandas pilnais nosaukums 2016./2017.gada sezonā ir „Team ABT Schaeffler Audi Sport“.

Neraugoties uz iepriekš aprakstītajām kardinālajām pārmaiņām,

„Audi“ arī 2017. gadā turpinās cīnīties vācu salonauto šosejas sacīkšu seriālā (DTM).

Šis pasākums Ingolštates zīmolam jau atnesis vairākus triumfus. Tostarp šā gada oktobrī „Audi“ atkal svinēja uzvaru gan ražotāju, gan komandu ieskaitē, bet 2013.gadā Maiks Rokenfellers izcīnīja čempiona titulu. Arī viens no „Audi Sport“ titulētākajiem braucējiem Matiass Ekstrēms, kurš septembrī viesojās Rīgā, ir divreiz kāpis uz DTM sacīkšu goda pjedestāla augstākā pakāpiena.

Atteikšanās no dalības izturības sacīkšu seriālā (WEC) pieliek punktu ļoti sekmīgai zīmola karjerai šajā prestižajā motorsporta disciplīnā. 18 gadu laikā „Audi“ ekipāžas ir piedalījušās 185 LMS un ALMS braucienos. Ar četriem gredzeniem marķētie prototipi triumfējuši 106 reizes, izcīnījuši 80 „pole position“ un uzrādījuši 94 ātrākos sacīkšu apļus, kā arī nodrošinājuši ražotājam 13 čempiona titulus. Šeit Audi debitēja un izcīnīja savu pirmo uzvaru ar TFSI dzinēju (2001.g.), pirmo sasniegumu ar TDI dzinēju (2006.g.) un pirmo triumfu ar hibrīdpiedziņu (2012.g.), kā arī iezīmēja citus svarīgus notikumus motoru sporta vēsturē. Bet tagad „Audi“ cer uz tikpat veiksmīgu karjeru arī Formula E sacīkstēs.

Birkas: