Baku trase būs īsts murgs F1 komandu inženieriem

Baku_f1_5

F1 trašu arhitektam Hermanam Tilkem pārmet, ka viņa projekti ir aizdomīgi līdzīgi un viņa jaunuzbūvētajos autodromos trūkst atraktivitātes elementu. Beidzamais piliens rūgtuma kausā ir Soču trase – daudzi eksperti to uzskata par galveno cēloni  neinteresantām sacīkstēm…

Taču pirms dažām dienām arhitektu birojs „Tilke GmbH” rīkoja Baku F1 trases virtuālo prezentāciju. Atgādināsim, ka Azerbaidžānas galvaspilsētā paredzēts rīkot 2016. gada Eiropas „Grand Prix”. Un šis ir tas gadījums, kam nu nevar pārmest ne kripatiņu plaģiāta.

Baku_f1_2

Aptuveni sešus kilometrus garais trases aplis sastāv no divām pilnīgi atšķirīgām sekcijām.

Pirmā, kas tiks iekārtota pilsētas jaunajā daļā, sastāvēs no vairākiem taisniem ielu posmiem, ko savā starpā savienos klasiski 90 grādu pagriezieni. Savukārt otrā šaura kā bobsleja trase pretēji pulksteņa rādītāja virzienam ieskauj kolorīto Baku vēsturisko centru. Šeit paredzētas vairākas izteikti lēnas līkumu sasaistes, kur sacīkšu mašīnām būs nepieciešams maksimāls piespiedējspēks.

Baku_f1_3

Eksperti, aplūkojot Baku trases projektu, visi vienbalsīgi uzsver, ka F1 komandu inženieri izmisumā plēsīs matus, cenšoties tik neviendabīgā vidē atrast saviem bolīdiem optimālus regulējumus.

Un Eiropas GP galvenā pērle ir neparasti garais (2,2 km) fināla nogrieznis gar Kaspijas jūras piekrasti. Šeit formulas varēs ieskrieties „līdz pilnai atdurei”, t.i. līdz 340 km/h un droši vien arī vairāk. Salīdzinājumam pašlaik garākā taisne – 1,3 km – ir Šanhajas trasē un Moncā. Turklāt otrajā mašīnas jau iebrauc brangā ātrumā, jo iepriekš atrodas ātra virāža.

Baku_f1_1

Bez šaubām Baku trases speciālo raksturu noteiks vecpilsētas daļa. Tā nedaudz atgādina bobsleja trasi ar ievērojamām augstuma starpībām, turklāt ielas starp ēkām vietumis ir tikai knapi septiņus metrus platas, kas ievērojami sarežģīs apdzīšanu.

„Šajā daļā būs lieliskas filmēšanas un fotografēšanas vietas,” norāda Tilke. „Šajā trasē es paredzu nudien aizraujošu šovu.”

Baku_f1_4