Biķerniekos būs 555 km sacīkstes

23. augustā Biķernieku auto trasē norisināsies “Riga Summer Race 2014” – 555 km izturības sacīkstes, kas būs trešais posms jaunajā Baltijas kausa izcīņas seriālā.

Šogad Baltijas līmenī pirmo reizi tiek organizēta kausa izcīņa “555 km”, kas sastāv no četriem posmiem. Izturības sacīkstes norisināsies visās trijās Baltijas valstīs.

Pirmais posms Pērnavas trasē tika aizvadīts maija vidū, bet nākamais paredzēts 16.– 19. jūlijā Lietuvā, tradicionālo 1000 km sacīkšu ietvaros Palangā. Savukārt seriāla trešais posms “Riga Summer Race 2014” notiks Rīgā, Biķernieku trasē. Sezonas noslēgumā plānotas vēl vienas sacīkstes, kas visdrīzāk norisināsies septembrī Lietuvā.

“Ideja veidot Baltijas seriālu radās pēc tam, kad jau vairākus gadus izturības sacīkšu čempionāts tika rīkots Lietuvā. 555 kilometru distanci izvēlējāmies kā alternatīvu četru stundu sacīkstēm. Šāds formāts padara sacīkstes stratēģiski sarežģītākas, tomēr izmaksu ziņā tās nav tik dārgas kā 1000 km maratons,” stāsta sacīkšu seriāla idejas virzītājs un dalībnieks, lietuvietis Rimvidas Agurkis.

“Es domāju, ka šogad sacīkstēs piedalīsies kādas 20 komandas,

bet nākošajā sezonā uz starta ceram ieraudzīt jau ap 30 ekipāžas.”

Pirmajā posmā, kas norisinājās “Auto24 Ring” trasē Pērnavā, piedalījās divas latviešu ekipāžas. Viena no tām “Alfaclub Racing” ar “Alfa Romeo 75” automašīnu. Komandas braucējs Lauris Bāliņš dalās iespaidos par aizvadītajām sacīkstēm: “Pērnavā aizvadījām savas trešās izturības sacīkstes. Jāatzīst, ka pirmo reizi izdevās nobraukt bez problēmām un lielām tehniskām ķibelēm. Tagad gatavojamies Rīgas posmam un pārbūvējam automašīnas dzinēju. Sacīkstes ir interesantas un ļoti stratēģiskas, jo ne vienmēr uzvar ātrākais. Vajadzīgi diezgan lieli cilvēku resursi un izturīga, labi sagatavota tehnika.”

555 km sacensības norisinās piecās ieskaites klasēs – “A2000”, t.i. automašīnas ar motora tilpumu līdz 2000 cm³, “A3000” (attiecīgi līdz 3000 cm³), “A3000+” (virs 3000 cm³), “X1” – eksperimentālās automašīnas un “D” – automašīnas ar dīzeļa dzinējiem.

Sacīkšu automašīnām ir obligāti jābūt aprīkotām ar drošības karkasu. Sacīkstēs drīkst piedalīties arī pielāgotas automašīnas, kas būvētas tādām autosporta disciplīnām kā rallijs vai drifts. Minimāli vienā ekipāžā ir jābūt diviem, bet maksimālajā variantā – četriem braucējiem.

Izturības sacensību galvenā panākumu atslēga ir komandas izstrādātā stratēģija, jo ekipāžai jāveic gan obligātās braucēju maiņas, gan degvielas uzpildes, riepu maiņas, patstāvīgi jātiek galā ar dažādām tehniskajām problēmām, kas var atgadīties sacīkšu laikā. Brauciens beidzas tajā brīdī, kad pirmā ekipāža ir veikusi 555 km distanci. Biķernieku trasē tas nozīmē, ka sportistiem būs jāveic 152 apļi un trasē jāpavada vairāk nekā 4 stundas.

Vairāk par izturības sacīkstēm interneta mājaslapā www.rigasummerrace.lv.