Baltkrievijā, Polockas apkaimē no 29. līdz 31.maijam norisinājās Krievijas rallijreidu čempionāta 3.posms – „Belarus Baja”, kurā piedalījās divas latviešu ekipāžas, kā arī ārzemju braucējus apkalpojošā Latvijas komanda „RE Autoclub”, kas komandu vērtējumā izcīnīja trešo vietu.
Dretunski armijas poligonā vieglo un kravas automobiļu konkurencē kopumā uz starta izgāja 27 ekipāžas. Sacensību dalībniekiem pirmajā dienā bija jāmēro divi 108 km gari posmi, bet otrajā vēl divi 110 km gari posmi.
Jāpiebilst gan, ka šis Krievijas čempionāta posms tika aizvadīts bez vairāku kaimiņvalsts čempionāta vadošo ekipāžu līdzdalības. Piemēram, nepiedalījās pēdējo gadu favorīts Vladimirs Vasiļjevs, tāpat arī Ruslans Misikovs un vēl vairāki spēcīgi piloti. Toties uz Polocku bija devusies Latvijas ekipāža Toms Brants/Mārtiņš Tūters (OSCar, T1 klase) un uz starta bija arī regulāri Krievijas čempionātā startējošie Aldis un Daira Vilcāni (Mitsubishi L200, R klase), bet zem mūsu „RE Autoclub” karoga startēja trīs krievu un viena Somijas sportistu ekipāža.
Sacensību sākumā – Super Special prologā ātrākie bija tieši „RE Autoclub” somi –
Juoni Ampuija/Marku Hurskainens (Mitsubishi MPR 10, T1). Arī pirmajā garajā ( faktiski otrajā) ātrumposmā viņi finišēja ar labāko laiku, bet saņēma vairāk nekā 2 stundu penalizāciju par „finišs ar bāzi” ignorēšanu jeb neapstāšanos ātrumposma finiša zonā.
Tādējādi par līderi izvirzījās otrā ātrākā rezultāta sasniedzēji Jevgēņijs Firsovs/Vadims Filatovs (Toyota Hilux, T1). Savukārt piekto un sesto rezultātu uzrādīja attiecīgi Vilcāni un Brants/Tūters.
Ampuijas/Hurskainena nedienas turpinājās arī trešajā ātrumposmā, ko neizdevās veikt dēļ tramplīna lēcienā sabojātas ātrumkārbas, bet dominēt rallijreidā turpināja Firsovs/Filatovs. Branta ekipāžai izdevās finišēt sestajiem, līderiem zaudējot 11 minūtes, savukārt Vilcāni arī piedzīvoja neveiksmi.
Otrajā sacensību dienā, ceturtajā ātrumposmā atkal uzvarēja Firsova ekipāža, bet Ampuija sasniedza sesto rezultātu, kaut arī tas neko vairs nespēja mainīt cīņā par augstām vietām. Brants finišēja septītais. Piebildīsim, ka Ampuijas ekipāžu sacensību tiesneši beigu beigās pat diskvalificēja.
Pēdējā – piektajā ātrumposmā uzvarēja cita krievu ekipāža – Andrejs un Vladimirs Novikovi (G-Force Ptoto, T1), bet Firsovs/Filatovs finišēja cieši aiz viņiem un stabili saglabāja pirmo pozīciju kopvērtējumā. Šajā ātrumposmā Brants uzrādīja piekto laiku, bet piešķirto 10 soda minūšu dēļ, atkrita vienu pozīciju zemāk.
Kopvērtējumā drošu uzvaru svinēja Firsovs/Filatovs. Otrie brāļi Novikovi, bet trešo vietu absolūti ieguva uzvarētāji kravas mašīnu grupā – „MAZ” komanda pilota Sergeju Vjazoviča vadībā. Brants/Tūters beigās ieņēma piekto vietu, bet savā T1 grupa palika ceturtie – soli aiz pjedestāla. Savukārt sestie absolūti bija uzvarētāji T2 grupā – Aleksandrs Kolombets/Igors Petenko (Toyota Land Cruiser 200), kuri ir „RE Autoclub” komandas dalībnieki un startē ar Latvijas vienībā sagatavotu mašīnu, taču Polockas rallijreidam ne visai skaidru apstākļu dēļ bija pieteikti zem komandas „Yarovit Ё-Motorsport” vārda.
„Šajās sacensībās trase bija daudz grūtāka nekā iepriekš Krievijas čempionāta 2.posma sacensībās „Kaganas zelts” Astrahaņā, taču mans uzdevums bija atbraukt pirmajam, tāpēc braucu uzmanīgi, bet ar mērķi uzvarēt!” iespaidos dalījās pirmās vietas ieguvējs T2 klasē Aleksandrs Kolembets. Cita T2 grupas favorītekipāža Aleksandrs Terentjevs un Aleksejs Berkuts (Ford Raptor), kas arī startē „RE Autoclub” sastāvā, tehnisku ķibeļu dēļ T2 klasē šoreiz ieņēma tikai 4.vietu.
Belarus Baja 2015 absolūtais vērtējums
- Firsovs/Filatovs (Toyota Hilux, T1) – 5:54;03
- Novikovs/Novikovs (G-Force Proto, T1) – + 9:15
- Vjazovičs/Garaņins/Žiguļins (MAZ, T4) –+ 16;39
- Ivļevs/Šapošņikovs (Nissan Fraontier, T1) – + 50;38
- Brants/Tūters (OSCar, T1) – + 54;33
- Kolombets/Petenko (Toyota LC 200, T2) – + 1:50;18