Dakar 2015: Motociklistu grupā kārtējais gigantu cīniņš izpaliek, bet intriga tik un tā būs

Marc Coma_Dakar 2015

Jau otrais, šoreiz 518 km garš Dakar Rally 2015 ātrumposms atkal uzskatāmi parādīja, ka šajās sacensībās vieglas dienas negaida nevienu – ne iesācējus, ne atzītas autoritātes. „AutoMedia.lv” piedāvā ieskatu potenciāli spēcīgāko konkurentu lokā, kā arī mēģinās prognozēt iespējamo iznākumu garās sacīkstes beigās. Sākam ar motociklistiem…

Otrajā posmā, pirmā posma uzvarētājs motociklu konkurencē Sems Sanderlends, kurš ir viens no favorītkomandas „Red Bull KTM” vadošajiem braucējiem, vienkārši apmaldījās un tādējādi zaudēja aptuveni divas stundas dārgā laika. Savukārt potenciālais līderis Marks Koma (titulfoto) distances beigu daļā bija spiests samazināt ātrumu, lai līdz finišam izturētu viņa „KTM” riepas, un ierindojās tikai 8.vietā. Uzvaru izcīnīja vien piekto Dakaru aizvadošais portugālis Žuans Bareda Borts no „ Honda” rūpnīcas komandas „Team HRC”. Aiz Baredas palika viņa komandas biedrs Paulo Konkalvess un vēl viens „KTM” spēcīgs braucējs Rubens Faria.

Pēc diviem posmiem, dažādu grūtību skarti, izstājusies jau 12 motociklisti. Tātad sacensības turpina vēl 156 censoņi.

Šī posma vadošais piecinieks tādā pat secībā arī pašreiz ieņem vietas kopvērtējumā.

2.posma rezultāti MOTO konkurencē

1. Joan Barreda Bort (Honda) – 05:46;06

2. Paulo Concalves (Honda) + 6;13

3. Ruben Faria (KTM) + 09;16

4. Hordi Viladoms (KTM) + 09;20

5. Toby Price (KTM) + 09;42

6. Matthias Walkner (KTM) + 11;25

7. Helder Rodrigues (KTM) + 11;35

8. Marc Coma (KTM) + 12;32

9. Jeremias Israel Esquerre (Honda) + 15;49

10. Pedrago Garcia (Yamaha) + 16;45

Turpinājumā „AutoMedia.lv” piedāvā mazliet iepazīt MOTO klases favorītu grupu, lai arī tik saspringtu uzmanību, kā gados, kad Dakaras rallijā startēja mūsu Jānis un Einārs Vinteri, tā no līdzjutējiem nez vai izpelnīsies.

Mūsuprāt,

galvenā cīņa par uzvaru risināsies starp „Red Bull KTM Factory Team” un „Honda” rūpnīcas komandas „Team HRC” braucējiem.

Visticamāk, ka „Yamaha Factory Racing Rally Team Yamalub” šoreiz paliks mazliet otrajā plānā, jo pašreizējie tās motociklisti nez vai spēs sastādīt tādu konkurenci kā iepriekš varēja pieredzējušais Davids Fretiņjē.

Starta Nr.1: Sirila Desprē, kurš šogad  motociklu iemainījis pret „Peugeot” superkāru, prombūtnē par galveno favorītu uzskatām „Red Bull KTM” līderi Komu. Marks viltīgajām rallijreidu sacensībām ir spēku briedumā (38 gadi), kas nāk komplektā ar kolosālu pieredzi un taktisko gudrību. Četras kopš 2006.gada izcīnītas uzvaras sīvā sāncensībā ar Desprē, kurš dala otro-trešo vietu starp uzvarām bagātākajiem motociklistiem Dakaras vēsturē,  ir tam spilgts apliecinājums. Tiesa, sacensību sākums Komam nebūt nav izrādījies tas veiksmīgākais, taču, ticiet, visi galvenie notikumi vēl ir priekšā…

Starta Nr.2: „Honda” komandas braucēja Huana Baredas Borta (31 gads) otrais starta numurs nav vien par sportiskajiem nopelniem bet vairāk apliecina „Team HRC” pirmā numura statusu, jo pagājušajā gadā Komas tautietis ierindojās 7.vietā, kas ir viņa līdz šim augstākais sasniegums četros aizvadītajos Dakar Rally. Tiesa, divos iepriekšējos gados Baredas kontā sakrājās uzvaras deviņos atsevišķos ātrumposmos, bet vakar (05.01.) izcīnītā ir jau 11-tā. Bareda var sagādāt lielus pārsteigumus arī finišā.

Starta Nr.3: Francūzis Olivjē Peins (33 gadi) no „Yamaha” nometnes acīmredzot tiek uzskatīts par vadošo komandas braucēju pēc Davida Fretiņjē ‘atkāpšanās’. Viņa kontā jau astoņas aizvadītas Dakaras un pērn ieņemtā 3.vieta, kas ir augstākais sasniegums. Kopš 2010.gada vēl divreiz iekļuvis labāko desmitniekā, bet 2011.gadā izstājies. Ja paveiksies, arī šogad var tēmēt uz labu vietu, taču nez vai uz uzvaru. Arī sākums šogad vedina tā domāt.

Starta Nr.4: Spānietis Hordi Viladoms (34 gadi) nomināli ir otrais „Red Bull KTM” numurs. Pieredze līdzīga kā Peinam, taču pērn finišā bija francūzim mazliet priekšā, bet uzvarētajam Komam finišā zaudēja gandrīz divas stundas. Uzvaru ātrumposmos Viladoma kontā ir maz – tikai divas, kas gūtas viena vēl Āfrikā 2007.gadā, bet otra 2009.gadā, Dakar Rally debijā Dienvidamerikā. Viladoma daļējs uzdevums noteikti ir vajadzības gadījumā palīdzēt līderim Komam, taču – ja viņam labāk veiksies visas sacensības gaitā, komanda šķēršļus uzvarai neliks. Komas leģendas turpināšanai ir liels svars, bet galvenais komandai būtu kārtējā uzvara, lai kurš braucējs to arī izcīnītu.

Hordi Viladoms (Honda)

Hordi Viladoms (Honda)

Starta Nr.5: Portugālis Helders Rodrigess (35 gadi) ir nomināli „Honda” komandas otrais numurs, kurš Dakarā arī startē kopš 2006.gada. Turklāt ne reizi nav izstājies un visas astoņas reizes finišā bijis labāko desmitniekā. Divreiz bijis trešais, vienreiz ceturtais un trīsreiz , tostarp pērn, piektais. Viņa kontā arī piecas uzvaras ātrumposmos, kā arī garš dažāda līmeņa panākumu saraksts mazākos rallijreidos un enduro sacensībās. Viens no tiem, kurš var uzvarēt. Turklāt „Honda” noteikti būs mazāk sentimentāla pret teorētisko rangu komandā, jo atkal ļoti grib sakaut visvarenos „KTM”, kas dominē kopš 2001.gada. Atgādināsim, ka „KTM” kontā līdz šim ir 13 Dakaras uzvaras, bet „Honda” tikai piecas, turklāt pēdējā tālajā 1989.gadā.

Starta Nr.6: Tikai 25 gadus vecā „Red Bull KTM” nākotnes cerība brits Sems Sanderlends, kurš uzvarēja pirmo ātrumposmu,  savas izredzes uz ļoti augstu rezultātu kopvērtējumā jau ir norakstījis ar vakardienas nomaldīšanos, jo atvinnēt gandrīz divarpus stundas būs nereāli. Tiesa, ja turpmāk viņam veiksies, uz cienījamu vietu Sems vēl var pretendēt. Noteikti viņam to arī gribas, lai attaisnotu komandas cerības un sev šo to pierādītu, jo abos iepriekšējos Dakar Rally tika piedzīvota izstāšanās.

Starta Nr.7: „Honda” komandas braucējs Paulo Konkalvess (35 gadi) Šobrīd izvirzījies otrajā pozīcijā, taču viņa iepriekšējie rezultāti nepārliecina, ka šis portugālis varētu uzvarēt. Kopš 2006.gada divreiz bijis desmitais, taču augstāk pacelties nav spējis. Pērn izstājās un viņa kontā līdz šim ir tikai viena uzvara ātrumposmos (2011.gads), bet bez tām uzvarēt kopvērtējumā ir grūti. Taču finišu laba vietā no Konkalvesa var sagaidīt.

Starta Nr.8: Vienīgais starta saraksta pirmajā desmitniekā ‘izsētais’ austrumeiropietis Jakubs Pržigonskis (29 gadi) no „Orlen KTM” ir jau kur tie gadi kā labu slavu iekarojušo poļu motobraucēju plejādes (atcerēsimies kaut vai Mareku Dabrovski un Jaceku Čahoru) turpinātājs. Aizvadītajā Dakarā izcīnīja 6.vietu un arī iepriekšējos četros gados ir labi finišējis un tikai reizi izstājies (2012.gadā). Uz uzvaru nez vai pretendēs, turklāt sākums šogad Jakubam tāds rezervēts padevies, taču pašreizējais 38 minūšu deficīts vēl nav iemesls, lai finišā atkal nebūtu desmitniekā vai tuvu tam.

Starta Nr.9: Francūzis Davids Kastjū (40 gadi) līdzās Komam ir no pieredzes bagātākajiem Dakaras augšgala motobraucējiem. Gan izkritis no rūpnīcu komandu aprites, kas visticamāk nozīmē to, ka viņa rīcībā (līdzīgi kā bija mūsu Vinteriem) nav pats konkurētspējīgākais „KTM” motocikls, taču tik un tā konkurentiem „bīstams”. Vistuvāk uzvarai bija 2007.gada, kad piekapās vien Desprē, taču izskatās, ka Kastjū ‘ziedu laiki’ tomēr jau ir aiz muguras. Par labu vietu var cīnīties, bet nez vai būs starp pretendentiem uz uzvaru.

Starta Nr.10: Pirmo starta desmitnieku noslēdz vēl viens spāņu motobraucēju „varenās armādas” pārstāvis Huans Pedrero Garsija (36 gadi). Kopš 2009.gada divreiz bijis piektais, pērn uzvarējis vienā ātrumposmā un septiņas reizes iekļuvis desmitniekā. Tiesa, veiksmes mijušās ar neveiksmēm un finišā tikai 21.vietā. Arī nez vai būs pretendents uz uzvaru, bet šo to parādīt var.

Pieminēsim arī vienu otru motobraucēju, kurš nav iekļauts pirmajā starta desmitniekā.

Starta Nr.11: „Red Bull KTM” komandas braucējs portugālis Rubens Faria (40 gadi) šogad startē pēc nesenas pleca traumas sadziedēšanas, kas var iespaidot viņa sniegumu. Taču Faria spēj būt stabils un tas ir liels viņa pluss. Savu labāko panākumu 2012.gadā, kad tikai nepilnas 11 minūtes piekapās Desprē, Rubens sasniedza bez nevienas uzvaras atsevišķos ātrumposmos. Sākums pagaidām viņam padodas arī šogad. Ja negadīsies kāda liksta, Faria var būt starp labākajiem un pat pretendēt uz vietu pašā augšgalā. Cik augstu, vērosim.

Rubens Faria (KTM)

Rubens Faria (KTM)

Starta Nr.14: Interesanti būs pavērot, ko galu galā pret „KTM” un „Honda”, kā arī „Yamaha” braucējiem iespēs motociklu ražotāja „Sherco” rūpnīcas komanda. Tās līderis ir jau 43 gadus vecais, viens no pieredzējušākajiem spices gala vīriem Alēns Duklo. Dakarā jau 15-to gadu, bet augstāk par 6.vietu (2010.gads) nekad nav ierindojies. Tomēr pieredze šim zellim ir kolosāla un tas Dakarā nav mazsvarīgi.

Starta Nr.15: Gribas neapiet arī kādreizējo holandiešu motokrosa braucēju Franci Verhoevenu. Viņš gan uz uzvaru nez vai pretendēs, taču būs interesanti pavērot, ko pieredze Dakarā spēj izdarīt 48 gadu vecumā. Dakar Rally Verhoevens piedalās no 2005.gada un divreiz jau ir ielauzies labāko desmitniekā, tostarp aizpērn, kad finišēja devītais. Viņa kontā arī četras uzvaras atsevišķos ātrumposmos.

Starta Nr.27: Pirmie posmi liek pieminēt arī „Red Bull KTM” nākotnes cerību, tikai 28 gadus veco austrieti Matiasu Valkneru, kurš 2012.gadā kļuva par motokrosa pasaules čempionu MX3 (125 cm³) klasē. Ja puisis ‘nepārkarsīs’, pieredzes trūkums nepatraucēs un zvaigznes būs viņa sabiedrotās, izskatās, ka viņš var parādīt zobus atzītajām Dakaras autoritātēm un izcīnīt ļoti augstu vietu.

Starta Nr.26: Tas pats sakāms par 27 gadus veco austrālieti Tobiju Praisu, ar kuru arī „KTM”, acīmredzot, saista lielas cerības nākotnē.  Šobrīd Praiss ir izvirzījies piektajā vietā, apsteidzot arī vienaudzi Valkneru.

Piebildīsim, ka šā gada Dakarā startē seši Čehijas un pieci Polijas motobraucēji, kas ir lielākā pārstāvniecība no Austrumeiropas valstīm, bet nav ne krievu, ne ukraiņu, ne lietuviešu. Ir pa kādam slovākam, slovēnim un rumānim, kā arī igauņu motobraucējs Marts Mēru. Mēru savā pirmajā reizē Dakarā pērn ieņēma nebūt ne zemo 40.vietu, bet šogad pēc dieviem posmiem ir 82.pozīcijā un no līdera atpaliek jau vairāk kā trīs stundas.