„Africa Eco Race” jau pusē, bet šodien, 5.janvārī viņpus Atlantijas okeānam Peru galvaspilsētā Limā startēja arī „Dakar Rally”. Neskatoties uz to, ka ekonomiskā situācija pasaulē nebūt nav stabila, bet organizatori salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir palielinājuši dalības maksas apmēru, kopējais „Dakar 2013” dalībnieku skaits pret 2012.gadu ir pat palielinājies. Sacensības uzsāka 449 tehnikas vienības – par 6 vairāk nekā gadu iepriekš. Pēc 14.sacensību etapiem finišs 19.janvārī paredzēts Čīles galvaspilsētā Santjago.
Pirmajā etapā, kura garums bija 263 km, bet speciālais ātrumposms tikai niecīgus 13 km garš, uzvaru automobiļu konkurencē svinēja divkārtējais pasaules čempions klasiskajā rallijā un „Dakar 2010” uzvarētājs Karloss Sainss duetā ar vācu stūrmani Timo Gotšalku, kurš ir 2011.gada uzvarētājs. Pēc „Volkswagen” rūpnīcas komandas aiziešanas no Dakaras, Sainss apvienojās ar Kataras pazīstamo autobraucēju Neseru Al Atiju, kurš rallijreidā uzvarēja 2011.gadā pārī ar Gotšalku, un izveidoja komandu „Quatar Red Bull”. Tagad par Kataras šeihu un enerģijas dziras ražotāja „Red Bull” naudu ir uzbūvēti sacīkšu bagiji „Demon Jefferies Buggy”, kas šķiet ir ātri, jo Al Atija pirmajā ātrumposmā bija ceturtais, tikai 30 sekundes aiz sava komandas biedra.
Otrā vieta var šķist un arī ir neliels pārsteigums – argentīnieši Lučio Alvaress/Bernardo Graue (Toyota Hylux), taču neaizmirsīsim, ka viņi pērn bija piektie visa reida finišā. Trešie ir krietni pieredzējušākie francūži Žerlēns Čičerī un Žan-Pjērs Garsēns (SMG). Ceturtie atkal Top 10 īsti neraksturīga franču ekipāža Ronāns Šabo/Žils Pillo (SMG). Un tikai tad seko „Mini” komandas armāda, turklāt poļa Kristofa Holouščiča un krieva Leonīda Novicka ekipāžas ir priekšā Stefana Petransela vadītajam auto. Desmitnieku noslēdz ceturtais „Mini” ar Nani Romu pie stūres, bet priekšā 9.vietā iespaucies 2009.gada Dakaras uzvarētājs Žinels de Viljē (Toyota Hylux).
Taču vislielākais pārsteigums laikam ir Dakaras debitantu –Benedikta Vanaga/Sauļus Jurgelena 17.vieta starp vismaz 150 konkurentiem.
Vēl lielāks prieks par lietuviešiem, jo viņi startē ar „OSCar 03” Latvijā būvēto prototipu.
Lielākā neveiksme laikam ir amerikāņa Robija Gordona (Hummer) 136.vieta. Būdams starp rallijreida favorītiem, jau pirmā ātrumposma tikai 13 kilometros viņš pamanījās līderiem zaudēt gandrīz 32 dārgas minūtes. Tiesa, 23 minūtes, ko šim attālumam veltīja uzvarētājs Sainss, liecina, ka jau pirmais „Dakar 2013” etaps skaidri apliecina, ka šis rallijreids nav nekāds tūristu pavizināšanās pasākums.
Motociklistu klases uzvarētājam čīlietim Francisko Lopesam (KTM) bija nepieciešamas 39 minūtes un 15 sekundes, lai pievarētu šos 13 kilometrus. Otrais austrietis Frans Verhovens (Yamaha), trešais un ceturtais – divi čilieši, turklāt abi Dakaras debitanti - Pablo Kvintanilla (Honda) un Patricio Kabrera (Kavasaki). Tikai piektais galvenais favorīts un četrkārtējs Dakaras čempions Sirils Desprē (KTM) un citi favorīti vēl tālāk. Kopā finišēja 182 motobraucēji.
Kravas auto konkurencē galvgalī tikai autoritātes. Labi sākusi ar „Iveco” startējošā holandiešu komanda „Team De Rooy” – Žerāra De Roja vadītais auto pirmais, Hansa Steisija otrais. Trešā čehu komanda „Loprais Team Tatra” ar Alesu Lopraisu pie stūras, bet „Kamaz Master” labākā ekipāža, ko pilotēja Eduards Nikolajevs, piektie.
Par prieku vietējiem līdzjutējiem kvadraciklu konkurencē uzvarēja peruānis Ignasio Seminario (Yamaha).