Dambji sola tomēr uzvarēt Paikspīkā

Pikes peak 2014_Horeliks

Kā jau iepriekš ziņots, pazīstamā konstruktora un autosportista Andra Dambja vadītā elektroauto tehnoloģiju uzņēmuma eO autosporta komanda šovasar ar otro mēģinājumu kļuva par pirmajiem Latvijas pārstāvjiem, kas sasniedza finišu leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās ASV.

Pirmais Pikes Peak iekarošanas mēģinājums 2013.gadā, kuram tika izmantots eO speciāli izstrādāts elektroprototips „eO PP01”, kā zināms, beidzās ar avāriju vienā no kalna trases pagriezieniem. Atgādināsim, ka pirmā Paikspīkas iekarošanas reize tika pieteikta ar diezgan neslēptām ambīcijām uz uzvaru vismaz elektrokāru klasē.

Turpretim šā gada otrais piegājiens tika pasniegts krietni piezemētāk – kā starpposms, lai iegūtu pieredzi un sagatavotu jaunu prototipu, kas tiešām varētu pretendēt uz uzvaru. Šogad eO komanda uz ASV devās ar uz sērijveida elektroautomobiļa „Tesla Roadster 360” sagatavotu sporta mašīnu „PP02”, kurā bija iebūvēta eO radīta eksperimentāla elektriskās piedziņas sistēma. Atšķirībā no debijas, jau pirms starta tika paziņots, ka šoreiz galvenais ir sekmīgs finišs nevis ieņemtā vieta.

Pikes Peak 2014_Horeliks 01

Pilots Jānis Horeliks arī izpildījis šo uzdevumu – aizvadot eO sagatoto mašīnu līdz Pikes Peak virsotnei, ieņemdams klasē ceturto jeb priekšpēdējo vietu. Vakar, 26.augustā speciālā preses konferencē Rīgā komanda paziņoja, ka ir

uzsākta nākamā automobiļa „eO PP03” izstrāde,

bet tās pašas dienas vakarā pulksten 22:20 LTV7 kanālā tika demonstrēta raidījuma Tavs Auto sagatavotās sacensību reportāžas pirmizrāde. Interneta lietotāji to varēs noskatīties youtube.com/tavsauto kanālā.

Ātrumsacensības pretim mākoņiem Paikspīkas kalnā šogad norisinājās jau 92.reizi un tradicionāli pulcēja raibu dalībnieku sastāvu. Saulainajos apstākļos par absolūto uzvarētāju kļuva francūzis Romēns Dimā (9 minūtes 05,801 sekunde), kurš autosporta līdzjutējiem pazīstams arī kā „Porsche” rūpnīcas komandas pilots Le Mans sacensībās. Pavisam maz viņam zaudēja abi „Mitsubishirūpnīcas elektroauto ar pilotiem Gregu Treisiju (9:08,188) un Hiroši Macuoku (9:12,204).

Savukārt latvieši uz starta izgājuši ar galveno uzdevumu auto konstruktīvo mezglu daudzpusīga izmēģināšana sacensību nedēļas laikā, lai iegūto informāciju izmantotu nākamā automobiļa izstrādē. Rezultāts trasē (12:57,536).

„PP03” būšot 1 MW jauda

Jau šobrīd taustāmas aprises sākot iegūt „eO PP03”, kas būs Andra Dambja trešais automobilis Paikspīkas sacensībām. Tajā apvienota iepriekšējo gadu pieredze un jau pārbaudītie piedziņas agregāti, ieskaitot Lielbritānijā ražotos elektromotorus un eO kontrolierus. Lai cīnītos par uzvaru absolūtajā vērtējumā, „PP03” kopējā motoru īslaicīgā jauda būs 1 megavats, kas pastāvīgi nodrošinās veiktspēju uz riteņu saķeres robežas. „Mēs būtībā gatavojam automobili, kas ir divreiz jaudīgāks un par ceturtdaļu vieglāks nekā šī gada uzvarētājiem,” iecerētās priekšrocības ieskicē Dambis. Pirmie „PP03” izmēģinājumi plānoti agrā 2015.gada pavasarī.