Elektro „OSCar eO” finišē Dakarā, taču „Africa Eco Race” rīkotāji to oficiālos paziņojumos pat nepiemin

Africa Eo Race_finish 01

Piektais pēc skaita „Africa Eco Race” rallijreids ir noslēdzies. Kā jau tas bija paredzams, ar tuksneša lapsas jeb par tādu dēvētā Žana Luī Šlesēra, kuram kā stūrmanis asistēja Sirils Eskuirols viennozīmīgu uzvaru. Toties vairums sacensību sākumā „AutoMedia.lv” atzīmētie pārējie pretendenti uz vietām aiz lielā Žana muguras savu potenciālu šoreiz nerealizēja. Latvijā būvētais hibrīdauto „OSCar eO” pazīstamā būvuzņēmēja un rallijreidu pilota Māra Saukāna un šā gada stūrmaņa Ulda Dzeņa vadībā finišu sasniedza 12.vietā.

Sacīkšu dalībnieki caur Maroku, Mauritāniju un Senegālu veica 5825 km distanci, no kuriem 3500 bija speciālie ātrumposmi.

Ar drošību, kas it kā dikti biedē uz Dienvidameriku pārceltā „Dakar Rally” rīkotāju „A.S.O.”, šķiet problēmu nebija.

Teiksmaino Lac Rose jeb Rozā ezeru pēc organizatoru oficiālā paziņojuma saniedza divas trešdaļas startējušie dalībnieki.

Māra Saukāna un Antona Grigorova ekipāžas finišā

Motociklistu konkurencē uzvarēja beļģis Martens Fontins (KTM). Viņam arī divas uzvaras 11 sacensību posmos. Kā jau tika minēts, skaļu uzvārdu motociklistu rindās nebija un vairumam braucēju biji ap gadiem 50. Pavisam uzvaras atsevišķos posmos guva pieci dalībnieki, tātad cīniņs tomēr notika. Dieviem pat bija vairāk uzvaru – pa trim – nekā kopvērtējuma vinnētājam, bet tas izrādījās par maz.

Kravas auto grupas iekšējā sacensība aizritēja zem krievu titulētās „Kamaz” komandas zvaigznes. Lai arī uz Āfriku „Kamaz” sūtīja jauno maiņu, visu pieredzējušakos pietaupot nozīmīgākajam Dakaras rallijam otrpus okeānam, trīsdesmitgadīgie Antons Šibalovs, Dmitrijs Sotņikovs un Jevgēņijs Jakovļevs parādīja, ka „Kamaz” var. Pieredzējušais čehs Tomašs Tomačeks ar Voiteku Moračeku un „Tatra” zaudēja divas strundas un 40 minūtes. Septiņus no 10 posmiem uzvarēja jaunie Krievijas braucēji.

Vieglo auto konkurencē spēle ritēja uz vieniem vārtiem un tas bija jau iepriekš skaidrs, ka tā būs. Pa vienai uzvarai Šlesēram/Eskuirolam (Schlesser Original) izrāva „AutoMedia.lv” sacensību sākumā starp iespējamiem oponentiem pieminētie – Žeroms Pelišē/Havjērs Panserī (Toyota Hylux) un Žusts van Kavenbergs/Žaks Kasteleins (Toyota Hylux). Taču absolūts pārsteigums bija eģiptiešu Abdelhamida Abojusufa/Mahnuda Nureldina (VW Tarek) uzvara 9.posmā. Ar „Volkswagen” rūpnīcas tiešu līdzdalību savulaik būvētie „Tarek”, lai arī ir ap 10 gadus sena konstrukcija, komentārus neprasa, bet ēģiptieši bija pārsteigums.

Visticamāk, ka Abdelhamids Abojusufs pats bija pārsteigts par tādu panākumu un finišā viņa sajūsmas vārdi: „Ceru, ka šī uzvara būs pirmā no daudzām,” tā arī paliks vēlejumā formā. Savukārt potenciāli spēcīgajam čeham Miroslavam Zapletālam, kurš arī sacīkstes sākumā bija starp ātrākajiem, lai gan konkurenci Šlesēram tomēr tā īsti sastīdīt nespēja, nācās izstāties, jo neizturēja „Hummer H3” motors.

Tieši klāt neesot grūti spriest pilnīgi objektīvi, taču rūpīgi sekojot „Africa Eco Race” rīkotāju oficiāli izplatītajiem paziņojumiem, kas lasāmi arī Africarace.com mājaslapā,

mūsu elektriskās piedziņas „OSCar eO” piedalīšanās un sekmīgais finišs, šķiet, palicis ēnā.

Ja neskaita mēmos sarkanbaltsarkanos karodziņus rezultātu tabulās, latvieši visā rallijreida laikā nav pieminēti ne ar pušplēstu vārdu.

„OSCar” vārds gan ir izskanējis (nodrukāts) divas reizes, bet abās saistībā ar krievu braucēju Antova Grigorova/Sergeja Mišina, kuri startēja ar klasiskas konstrukcijas „OSCar 03”, sniegumu. Pirmoreiz pēc 5.etapa, kad krievi spēja, visticamāk negeidīti visiem, sasniegt trešo rezultātu aiz Žeroma Pelišē un Žana Luī Šlesēra. Otrreiz pēc 9.etapa, kad Grigorovs/Mišins līdz minimumam pazaudēja pārsvaru tobrīd vēl ieņemot otro vietu starp vieglajiem auto (cetruto kopvērtējumā).

Var jau, protams, šo to norakstīt uz vispārzināmo franču šovinismu, jo tiem raksturīgi vārīties savā sulā un neredzēt (negribēt redzēt) neko apkārt. Un, atmetot iepriekš izteiktos spriedelējumus par zināmām neskaidrībām rezultātos, prieks par mūsu puišiem, taču fakts, ka pērn Dienvidamerikā elektriskajam „OSCar” laikam tomēr tika pievērsta lielāka uzmanība.

“Africa Eco Race 2013″ oficiālie rezultāti Cars/Trucks konkurencē