Piektdien, 13.septembrī, dienā pirms Neste WorldRX of Latvia oficiālajiem startiem, pateicoties „Renault” ielūgumam, „AutoMedia Latvia” un citiem mūsu žurnālistiem bija iespēja apmeklēt Francijas komandas „GC Kompetition” boksus un puslīdz brīvā atmosfērā parunāties ar komandas pilotiem un apkalpojošo personālu. „AutoMedia Latvia” lūdza interviju komandas vadītājam Girlēnam Šišerī (Guerlain Chicherit).
Lai arī World RX braucēju rindās slavenu vīru netrūkst, Girlēns Šišerī savā ziņā ir īpaša personība. Agri aizrāvies ar kalnu slēpošanu, Šišerī fokusējās uz pa savam ekstrēmāko disciplīnu – freeriding, kas ir nobraucieni brīvā dabā nevis iekoptās trasēs. Jau 21 gada vecumā, 1999.gadā viņš kļuva par Pasaules čempionu un vēlāk šādu panākumu atkārtoja vēl trīs reizes.
Taču 2003.gadā paralēli slēpošanai Šišerī debitēja French Rally Cup un guva labus panākumus. Jau 2005.gadā viņš ar „Nissan” startēja savā pirmajā Dakar Rally un, ierindodamies 49.pozīcijā, togad kļuva par slaveno un bīstamo tuksneša sacīkšu labāko debitantu. Nākamajā gadā
pie „BMW X3” stūres Šišerī daudziem par pārsteigumu izcīnīja Dakaras kopvērtējuma 9.pozīciju un uzvarēja vienā no ātrumposmiem,
pieteikdams sevi kā nopietnu rallijreidu braucēju.
Tas izrādījās pietiekami, lai 2007.gadā ieņemtu vietu vienā no to laiku TOP komandām – rūpnīcas atbalstītajā „BMW X-Raid” vienībā. Kopā ar „X-Raid” dažus turpmākos gadus Girlēns Šišerī bija stabils Dakar Rally TOP10 braucējs, labāko rezultātu – 5.vietu kopvērtējumā – sasniedzot 2010.gadā duetā ar zviedru stūrmani Kristīnu (Tīnu) Tērneri. Šajā laikā starp Šišerī komandas biedriem bija arī leģendārais tautietis Stefans Petransels un vāciete Juta Kleinšmite – vienīgā sieviete, kas uzvarējusi Dakar Rally.
Piebildīsim, ka 2009.gadā kopā ar Tērneri Šišerī kļuva par Cross Country World Cup ieguvēju.
Bez autosporta aktivitātēm Girlēns Šišerī zināms arī kā ekstrēmu lēcienu ar automobiļiem izpildītājs. Viņš bija pirmais, kurš 2013.gadā ar auto izpildījis atmugurisku salto jeb backflip. Nākamā gada martā Šišerī, mēģinādams pārspēt pasaules rekordu tāllēkšanā ar auto, piedzīvoja asinsstindzinošu avāriju, taču, par laimi, tika cauri ar dažiem viegliem savainojumiem.
Vēl paralēli Dakaras programmai jau 2015.gadā Šišerī uz diviem etapiem Francijā un Itālijā pievienojās „JRM Racing” komandai un ar „Mini RX” iemēģināja Supercar klases rallijkrosu. Pēc neveiksmīga starta Dakar Rally 2016 viņš pilnībā pārslēdzās uz rallijkrosu un tagad ir „GC Kompetition” īpašnieks, vadītājs un pilots vienā personā. Viņa komandā, starp citu, šogad brauc arī daudzsološais Lietuvas jaunais pilots Roks Baciuška.
Girlēns Šišerī ir arī veiksmīgs uzņēmējs. Viņa būvfirma „GC Kollection” projektē un būvē krāšņas un ekskluzīvas koka mājas.
„AutoMedia Latvia”: Jūs pēc tautības esat francūzis, esat no Francijas un arī sacensībās tagad braucat ar franču auto. Vai tā ir apzināti patriotiska izvēle par labu savas dzimtenes zīmolam?
Guerlain Chicherit: Kad uzsākām World RX projektu, izskatījām visas potenciālās, mūs interesējušās šasijas, ko varētu izmantot mūsu komandas sacīkšu mašīnai. Nospriedām, ka tieši „Megane” ir visperspektīvākais izejmateriāls. Mēs izvēlējāmies „Renault Megane R.S.” šasiju, jo tā šķita vislabākā. Mums par prieku, tas reizē ir franču zīmola auto. Un mums ir labi sakari ar „Renault”.
„AutoMedia Latvia”: Esat zināms kā visnotaļ liels asu izjūtu cienītājs. Vispirms ekstrēma slēpošanas disciplīna. Tad īsu brīdi rallijs un uzreiz mešanās iekšā trakulīgajā un neprognozējamajā tuksneša rallijreidu pasaulē. Tad vēl tādas pagalam dullas izdarības, kā galvu reibinoši akrobātiski lēcieni ar automobiļiem. Jums paaugstināts risks sagādā gandarījumu?
Guerlain Chicherit: Noteikti. Man patīk adrenalīns, man ir paticis uzņemties risku visu dzīvi. Bet slēpošana un motorsports ir ļoti atšķirīgi. Uz slēpēm esi viens. Desmit gadus es biju Nr.1, pašā augšgalā. Atrodoties tādā pozīcijā un esot tik labi sagatavotam, kāds biju – tas deva lielu pārliecību par sevi. Biju spējīgs uzņemties lielus riskus un nesajust to zemes gravitātes spēku pilnībā, jo viss, ko darīju šķita esam manā kontrolē. Es biju ļoti labā fiziskajā formā, jo trenējos katru dienu. Es vienkārši biju gatavs uzvarēt un es to darīju desmit gadus pēc kārtas.
Savukārt motorsports ir komandu sports. Grūtākais, ko man nācās apgūt, bija tas, ka ne no manis viena ir atkarīgs rezultāts. Vajadzīgs labs auto, labi mehāniķi, tik daudz citas lietas, lai tas viss labi darbotos.
„AutoMedia Latvia”: Pārkvalificēties no kalnu slēpošanas uz autosportu tātad bija grūti?
Guerlain Chicherit: Oui! (Jā! franču valodā) Ja godīgi, man bieži pietrūkst slēpošanas. Tā bija liela manas dzīves daļa. Kad uzsāku jaunu karjeru kā rallijbraucējs, man bija jāsāk no nulles. Bija jāapgūst pats process. Es pat droši zināju, kādas pūles tas prasīs, lai atkal nonāktu galvgalī. Man nebija iepriekšējas pieredzes autosportā un tas bija ļoti grūti. Bet ienākt jaunā sportā un cīnīties ar labākajiem pasaules braucējiem, piemēram Dakarā, bija tik aizraujoši.
„AutoMedia Latvia”: Vai pārslēgšanās uz World RX čempionātu nav, ja tā var teikt, nokļūšana salīdzinoši mierīgākos ūdeņos?
Guerlain Chicherit: Nedomāju. Rallijkross ir ļoti dinamisks autosporta veids. Un atkal man nav īpašas iepriekšējas pieredzes, bet cīnos ar labākajiem pasaules braucējiem šajā disciplīnā. Man tas atkal ir jauns izaicinājums.
Ir ļoti grūti, bet esmu ceļā uz izdošanos! Es zinu, ka man trasē ir labs ātrums, tomēr pagaidām īsti neizdodas salikt kopā sacensību stratēģiju un visu citu šeit nepieciešamo, lai starts padotos veiksmīgs. Kad biju uz slēpēm, biju tikai es, tikai es pats lēmu vai kaut ko spēšu izdarīt, vai nē. Atšķirība ir milzīga un to man joprojām nav viegli mācīties. Tagad es tiešām sāku to saprast vēl izteiktāk kā rallijreidu karjeras laikā.
„AutoMedia Latvia”: Vai pirms pievēršanās autosportam Jums bija kādi tolaik slaveni autosportiski, kuru piemērs aizrāva?
Guerlain Chicherit: Vēl pirms uzsāku autobraucēja karjeru, biju liels Kolina Makreja fans. Tas, ka daru to, ko daru, lielā mērā ir dēļ Kolina. Laikā, kad biju BMW komandā, arī Kolins ar viņiem parakstīja līgumu un mēs gadu braucām kopā. Tas bija lielisks laiks. Fantastiski, ka dzīvē tā sanāca, ka vienu brīdi es par viņu fanoju un pēc vairākiem gadiem viņš kļuva par manu komandas biedru. Vēlāk, protams, bija tas nelaimes gadījums un viņš aizgāja viņsaulē. Bet Kolins Makrejs, viennozīmīgi, ir mans varonis.
„AutoMedia Latvia”: Un kā ar rallijreidu, kur esat pavadījis līdz šim garāko laiku no savas autobraucēja karjeras, karali Stefanu Petranselu?
Guerlain Chicherit: Tā īsti nē! Stefans Peterhansels, ja viņš mani dzirdētu šobrīd, gan jau būtu apbēdināts, ka tā saku (smejas). Bet būs labi, jo esam labi draugi un viņš to spētu saprast. Es neesmu liels viņa fans, bet viņu ļoti respektēju, jo viņš noteikti ir vislabākais crosscountry braucējs un lielu soli priekšā pārējiem. Esmu Kolina Makreja fans, bet ne tikai dēļ viņa ātrās braukšanas, bet arī dēļ viņa atšķirīgās personības. Kolins savulaik mani ļoti iedvesmoja un tas dsarbojas vēl tagad.
„AutoMedia Latvia”: Jūs neesat Latvijā pirmoreiz. Kāds iespaids ir izveidojies?
Guerlain Chicherit: Latvijā esmu trešo reizi. Katru reizi ierados Rīgā dažas dienas pirms startiem un uzturos vairākas dienas pēc tiem, lai vienkārši izbaudītu pilsētu. Man kopumā patīk pilsētas. Es mīlu sacensības un es mīlu šo trasi. Tā nav viegla, jo ir grūti atrast pareizo ātrumu, bet es to mīlu.
„AutoMedia Latvia”: Paldies par interviju un veiksmi WorldRX of Latvia!
Guerlain Chicherit: Paldies par vēlējumu! Arī veiksme šeit tiešām noderēs.
P.S. Jāpiebilst, ka pašam Girlēnam Šišerī Neste World RX of Latvia atkal izvērtās ne tik veiksmīgi kā sportists bija cerējis. Misēklis vienā no kvalifikācijas braucieniem, kad par neatļautu un nejaušu auto uzstatījumu programmatūras vadības pogas nospiešanu tika saņemta diskvalifikācija, liedza Šīšerī iespēju iekļūt pusfinālā.
Toties viņa komandas biedri Roks Baciuška un Antons Marklunds abi iekļuva pusfinālā. Īpaši visus pārsteidza jaunais lietuviešu talants Roks Baciuška, kurš pēc pirmajām divām kvalifikācijas kārtām bija līderis. Tiesa, līdzīgi kā mūsu puišiem Jānim Baumanim un Reinim Nitišam, arī abiem “GK Kompetition” pilotiem pusfināls izvērtās neveiksmīgs un abi palika aiz finālistu trijnieka.
Taču sacensību gaita pierādīja, ka uz “Renault Megane R.S.” bāzes būvētās “GC Kompetition” sacīkšu mašīnas ir konkurētspējīgas augstā līmenī.