FOTO: Pašmāju braucēji „Žiguļu Kauss” posmā Biržu trasē „Baroni” izkonkurē pasules rallijkrosa zvaigznes

25-Zigulu kauss 2015_Zarins

Sestdien, 25.jūlijā Salas novada Biržos aizvadītajā “Žiguļu Kauss 2015” sestajā posmā, kur piedalījās 58 dalībnieki no sešām valstīm – Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Lielbritānijas, Norvēģijas un Somijas, uzvaru gan standarta klasē, gan brīvajā klasē uzvaras svinēja pašmāju braucēji. Standarta klasē uzvara Edmonam Džiguram, bet un brīvajā klasē Kristapam Gruntem.

Lielākā uzmanība, protams, bija saistīta ar cīņām standarta klasē, kur startēja mūsu pašu pasaules autokrosa zvaigznes Reinis Nitišs un Jānis Baumanis, pasules čempionāta braucēji no ārzemēm – Andreass Bakerūds un Tomass Heikinens, kā arī pazīstamais rallija pilots no Lielbritānijas Gajs Vikss un autokrosa autoritātes brāļi Traubergi.

Pirmo kvalifikāciju kā ātrakais noslēdza vietējās publikas mīlulis Reinis Nitišs, kuram sekoja Andreass Bakerūds, igaunis Sigmars Tāmemagi un Edmons Džigurs. Tikmēr problēmas ar tehniku piedzīvoja mūsu Jānis Baumanis un soms Tommi Heikinens. Otrajā kārtā Reinis, Bakerūds un Tāmemagi piekāpās lielisku sniegumu demonstrējušajam Uģim Traubergam, bet augsto piekto laiku uzrādīja Ivars Joelis. Trešajā kārtā ātrākais atkal bija Uģis Traubergs, kuram sekoja Bakerūds, Džigurs, Nitišs un Renārs Kārkliņš. Savukārt ceturto kvalifikāciju jau uzvarēja Džigurs, aiz sevis atstādāms Andreju Laipnieku, Tāmemagi, Nitišu un Uģi Traubergu.

Priekšplānā sacensību uzvarētājs stadarta klasē Edmons Džigurs

Priekšplānā sacensību uzvarētājs stadarta klasē Edmons Džigurs

Attiecīgi visi pieminētie un vēl igaunis Tomass Soe, britu rallija speciālists Gajs Vilkss, Dainis Dambergs, Janis Bergs un Uldis Klucis arī kvafificējās pusfināliem.

Jau pusfināli izvērtās diezgan dramatiski.

Nitišs savā braucienā pēc burzmas pirmajos līkumos palika pašā aizmugurē un aizbrauca Joker aplī. Pa to laiku Džigurs un Tāmemagi atrāvās tik droši, ka bija skaidrs, ka tikai totāla neveiksme viņiem var traucēt nokļūt finālā. Savukārt Nitišs uzsāka izmisīgu cīņu par trešo vietu, kurā par galveno sāncensi kļuva Gajs Vilkss. Vairāki apdzīšanas mēģinājumi beidzās bez rezultāta, taču pēdējā aplī, par sajūsmu vietējiem līdzjutējiem, Reinim tomēr izdevās izrauties trešajā pozīcija, kas garantēja finālu. Taču bija arī skaidrs, ka izšķirošajā braucienā viņam nāksies startēt no beigām.

Priekšplānā brīvās klases līderis Kristaps Grunte

Priekšplānā brīvās klases līderis Kristaps Grunte

Otrajā pusfinālā par šovu parūpējās visu dienu agresīvi braucošais Bakerūds, kurš cīņās par pozīciju nekautrējās no ‘kontaktu cīņas’, bet tieši pusfinalā pēc kārtējās bakstīšanās uztriecās trases iežogojumam un nolika savu zaļo „VAZ” trases vidē uz sāna. Brauciens tika apturēts un to nācās atkārtot. Bakerūda auto vairs nebija braucams un viņš pārsēdās rezerves mašīnā, kuru iepriekš izmantoja arī Heikinens. Taču norvēģis nokavēja atkārtoto startu un, kā izrādījās, bija uzsācis pakaļdzīšanos, neaizsprādzējot drošības jostas, par ko tika pēc apļa ‘noņemts no trases’. Tikmēr braucienu visai pārliecinoši uzvarēja Uģis Traubergs, bet pārējās vietas finālā izcīnīja Tomass Soe un Renārs Kārkliņš.

Finālā galvenā cīņa izvērtās starp Traubergu un Džiguru, bet pāraks tomēr izrādījās arī rallijā pieredzējušais Edmons Džigurs. Nitišs drīz apsteidza divus konkurentus un uzsāka cīnu ar Sigmaru Tāmemagi par trešo godalgoto vietu. Taču igaunis prata veiksmīgi aizstāvēties un nosargāja savu pozīciju, Reini atstājot bez godalgas.

Dalībnieku ziņā krietni mazskaitlīgākajā brīvajā klasē (pārbūvēti „žigulīši”) galvenās lomas visas dienas garumā spēlēja Kristaps Grunte un Mārtiņš Lapiņš, kuri uzvarēja katrs savā pusfinālā. Finalā jūtami pāraks tomēr bija Grunte. Arī trešo vietu izcīnīja pašmāju braucējs Arnis Odiņš.

Andreasa Bakerūda auto pēc kūleņa pusfinālā

Andreasa Bakerūda auto pēc kūleņa pusfinālā

Rallija šovā, kas aizpildīja pamatsacensību starplaikus, pierādījās jau nereti lietpratēju aprindās apspiestais. Proti, no skatītaju viedokļa skaits sniegums (efektīgas sānslīdes) parasti ir lēnāks nekā pragmatisks brauciens ar ‘lauztām’ trajektorijām’. Viesis Gajs Vilkss attiecīgi uzrādīja ātrākus apļa laikus kā mūsu Ivars Vasaraudzis, kurš toties visvairāk iepriecināja daudzos skatītajus.

Rallijkrosa pasaules čempionata zvaigznes (no kreisās) Tommi Heikinens, Reinis Nitišs un Andreass Bakerūds

Rallijkrosa pasaules čempionata zvaigznes (no kreisās) Tommi Heikinens, Reinis Nitišs un Andreass Bakerūds

Jāatzīst, ka šīs bija neredzēti spraigas, atraktīvas, lieliski organizētas un skatītaju kupli apmeklētas „Žiguļu kauss” sacīkstes.

„Man īpaši gandarījums par pasaules rallijkrosa čempionāta pārstāvju sajūsmu par latviešu viesmīlību un lielisko atmosfēru visapkārt trasei. Braukt ar žiguļiem viņiem ir kas neaizmirstams, un viņi ļoti vēlas braukt uz Latviju arī nākamgad,” pēc sacensibam atzina Reinis Nitišs.

Ar sacensību pilniem rezultātiem var iepazīties ŠEIT.