FOTO: “Viada Press Rally 2019” atkal uzvar lietuvieši

1-Viada Press Rally 2019

Liepājā, 1.jūnijā noslēdzās divas dienas ilgušais, tā sauktais starptautiskais Žurnālistu rallijs jeb “Viada Press Rally 2019”, ko tradicionāli rīko Lietuvas Žurnālistu autoklubs. Lai arī šogad lielākā daļa no sacensību ātrumposmiem tika aizvadīti Latvijas teritorijā, no pašmāju žurnālistiem sacensībās dalību ņēma vien divas ekipāžas, kas cīņās par uzvaru absolūtajā vērtējumā neiesaistījās, ļaujot “Press Rally” kārtējo reizi triumfēt rīkotāju valsts pārstāvjiem. Savu pirmo uzvaru tādējādi guva radiostacijas „Saules Radijas“ ekipāža Antans un Akvile Akučkas ar sportisko auto “Scion FR-S”.

“Press Rally” sacensības tradicionāli notiek Sporta un Tūrisma grupu ieskaitē. Atšķirība tāda, ka Sporta grupas braucēji sacenšas speciāli iekārtotos veiklības braukšanas ātrumposmos, bet ‘tūristi’ nodarbojas ar autoorientēšanos. Atsevišķā VIP grupā arī piedalās dalībnieki, kuri nav žurnālisti un attiecīgi nepretendē uz uzvaru “Press Rally” prestižajā absolūtajā vērtējumā, pat ja izrādās ātrāki trasēs. Tāpat nu jau par pierastu parādību kļuvis, ka “Press Rally” ietvaros tiek aizvadītas ar vēsturisko automobiļu sacensības. “Hystoric Rally”.

124-Viada Press Rally 2019

Kopumā abās sacensību dienās dalībnieki veica 23 ātrumposmus un nobrauca vairāk nekā 300 kilometrus pa Lietuvas un Latvijas ceļiem Klaipēdas un Liepājas apkārtnē. Šis rallijs izcēlās ar neierastām vietām, jo ātrumposmi norisinājās arī Liepājas ostas teritorijā, Liepājas centrā pie “Lielā Dzintara”, Karostas militārajā ciematā, Klaipēdas autodromā, Palangas stadionā un citās vietās.

Žurnālistu Sporta grupas ieskaitē norisinājās reti sīva cīņa

– par pirmo vietu līdz pat pēdējam ātrumposmam cīnījās un reālas iespējas uzvarēt bija pat četrām ekipāžām. Tiesnešiem apkopojot visus rezultātus ātrumposmos un soda punktus par kļūdām, tomēr izrādījās, kā ātrākie bijuši pašā pirmajā ātrumposmā kļūdu pieļāvušie Antans un Akvile Akučkas. Viņi attiecīgi kļuva par uzvarētājiem arī klasē ar motora tilpumu līdz 2000 cm³.

113-Viada Press Rally 2019

Arī otro un trešo vietu absolūtajā vērtējumā izcīnīja tieši šīs klases pārstāvji – otrie Daiņus Leonavičs un Adoms Šablevičs (“Mazda MX-5”), trešie Mats Buzelis ar Mantu Vencku (“Toyota MR2”). Otrās un trešās vietas ieguvēji no uzvarētājiem atpalika par attiecīgi 12,4 un 29,1 sekundēm.

Visjaudīgākajā klasē ar auto dzinējiem virs 3000 cm3 ātrākā bija Egidija Babeļa un Aleksandra Daiņa ekipāža (“Hyundai i30 N”). Otrajā vietā palika Arūns Volungevičs ar Povilu Girču (“Honda Civic Type-R”), trešajā – viesi no Polijas Jaceks Jureckis ar Mareku Viheru (“Lexus RC-F”).

102-Viada Press Rally 2019

Klasē ar dzinējiem līdz 3000 cm3 uzvarēja Žilvins Pekarsks ar Giedrju Žuru (“Honda Civic”). Otrie viesi no Somijas Lauri Ahtiainens ar Līgu Šuksti (“Mazda MX-5”), trešajā – Toms Mizgirds ar Katrinu Zeiteri (“Nissan Qashqai”). No viņiem pavisam nedaudz atpalika Ainārs Zariņš un Guntars Pulss, kuri brauca ar “Dacia Duster”, bet Uldis un Dzintars Hmieļevski ralliju nepabeidza dēļ pārbraucienā piedzīvotā avārijā gūtiem “BMW” tehniskiem bojājumiem.

89-Viada Press Rally 2019

Vismazjaudīgāko, taču nepavisam ne lēnāko automašīnu ar dzinējiem līdz 1600 cm3 klasē uzvarēja tēva un dēla ekipāža – Mindaugs un Adoms Griņi, kuri brauca ar standarta “Suzuki Swift”. Viņi sīvā cīņā tikai par 5 sekundēm apsteidza igauņus Karlu Eduardu Salumē un Markusu Maevali ar “Toyota Paseo”. Trešo vietu šajā klasē ieņēma Ilona Steponene ar Justi Šataiti (“Mazda2”).

Visjaudīgākā – ne vienmēr visātrākā

Ne pirmo reizi Žurnālistu rallijā uzvar ekipāža ar automašīnu, kas nav ne visjaudīgākā, ne pēc dokumentiem visātrākā.

Par favorītiem uzskatītie Renalds Gabarts ar Ramūnu Čapkausku brauca ar apļveida sacīkstēm rūpnīcā sagatavoto automašīnu “Cupra TCR”, kas spēj attīstīt 350 ZS jaudu. Viss tās potenciāls atklājās ātrās trasēs, taču lēnos slalomos autovadītājs vārda tiešajā nozīmē mocījās pārāk mazās manevrētspējas dēļ. Turklāt Klaipēdas autodromā pieļauta kļūda ekipāžas cerības uz augstu vietu apraka pavisam.

31-Viada Press Rally 2019

Ar “Lexus RC-F”, kas spēj attīstīt 480 ZS jaudu, uz Žurnālistu ralliju bija atbraukuši viesi no Polijas – Jaceks Jureckis un Mareks Vihers. Taču arī viņi pat savā klasē spēja gūt vien trešo vietu, jo šāds auto nebija piemērots sacensību formātam.

Savukārt Mindaugs un Adoms Ģriņi ar mazo un salīdzinoši rotaļīgo “Suzuki Swift” spēja ne tikai uzvarēt savā klasē, bet ierindoties 7.vietā absolūtajā vērtējumā.

98-Viada Press Rally 2019

Kopā ar žurnālistiem tajās pašās trasēs sacentās arī rallija viesi – VIP grupa, kur konkurenti netika dalīti pēc automašīnu parametriem. Šeit dalībnieku parks bija ne mazāk iespaidīgs – ekipāžu dalībnieki bieži redzami dažādās sporta sacensībās, bet automašīnu parkā bija “Porsche 911”, “Tesla Model 3” un citi modeļi.

Īpašu uzmanību saņēma elektromobilis “Tesla”, jo tāds rallijā startēja pirmo reizi tā vēsturē. Īpašā “Tesla Model 3 Performance” modifikācija ar četriem velkošajiem riteņiem 100 km/h ātrumu sasniedz 3,4 sekundēs. Savu personīgo automašīnu sacensībās izmēģināja uzņēmējs Mants Mikucks, par stūrmani viņš bija pieaicinājis pieredzējušu sacīkšu braucēju – Karoli Raiši. Tomēr līdz uzvarai viņiem pietrūka 27 sekundes – viņus apsteidza Jordans Dirgēla un Deivids Šileva “Renault Clio Sport”.

24-Viada Press Rally 2019

Tā sauktie tūristi sacentās vairākos slalomos, taču lielāko daļu viņiem paredzēto uzdevumu veidoja orientēšanās sacensības. Vislabāk “Tourism” ieskaitē sevi parādīja – visātrāk brauca un vislabāk orientējās Mindaugs Plukis ar Lauru Bruzgīti. Kopā ar tūristiem startēja arī “Continental Hystoric Rally” dalībnieki. Starp viņiem vislabākie izrādījās Edvards Zujus un Jolita Zujiene (“Mercedes-Benz SL560”).