Nākamnedēļ, no 27. līdz 29. jūnijam Lielbritānijā norisināsies tradicionālais Gudvudas Ātruma festivāls, kur tiks atrādīti un sacensībās piedalīsies ievērojams skaits unikāli vēsturiekie sporta automobiļi.
Katru gadu šis pasaulē lielākais vēsturisko spēkratu autosporta pasākums pulcē ne tikai sava laika spožākos sporta automobiļus un aizgājušo gadu, kā arī pašreizējās autosporta spilgtas personības, bet arī ap 160 000 skatītājus no visas pasaules.
Piemēram, vācu kompānija „Audi” uz Gudvudu šogad vedīs trīs klasiskos autosporta vēstures eksemplārus.
Pirmo reizi Gudvudā tiks izrādīts „Audi Type C Alpine Victor” – zīmola pirmais autosacīkšu uzvarētājs,
kā arī uz festivālu tiks vesti arī „Auto Union Type C” un „Audi 90 quattro IMSA-GTO”.
Pirmais ir 35 ZS touring tipa kabriolets, kas pirms 100 gadiem triumfēja Austrijas Alpu rallijos. Kad 1909.gadā autofirmas „Horch” dibinātājs Augusts Horhs pameta uzņēmumu, viņš tajā pašā gadā nodibināja jaunu uzņēmumu un nosauca to par „Audi”. 1911.gadā tika atklāts Horha trešais „Audi” modelis „Type C”, ko uzskata par viņa labāko un dizaina ziņā nobriedušāko darbu. „Type C” patiešām parādīja spējas, uzvarot vienās no sava laika sarežģītākajām autosporta izturības sacīkstēm — Austrian Alpine Trial — trīs reizes pēc kārtas no 1912. līdz 1914. gadam.
Savukārt, 1936.gada „Auto Union Type C” Gudvudas Ātruma festivāla pastāvīgiem apmeklētājiem ir jau zināms. Šis sporta auto, ar ko 1936.gadā Bernds Rozemaijers dominēja Eiropas sacīkšu trasēs, ir īsts publikas mīlulis. Turklāt 1937.gadā Rozemaijers Anglijā ar to triumfēja Donington Park trases Grand Prix sacīkstēs. „Type C” 520 ZS un 16 cilindri spēj pievērst skatītāju uzmanību ikreiz, pat tikai iedarbinot dzinēju.
Piebildīsim, ka uz Gudvudu vestais „Type C” ir Rīgas Motormuzeja dibinātāja Viktora Kulberga savulaik Maskavā atrastā Hansa Štuka kalnu sacīkšu auto „Auto Union Typ C/D”, ko vēlāk „Audi” ar piemaksu iemainīja pret precīzu oriģināla kopiju, kas tagad glabājas Rīga, līdzinieks. Šogad Gudvudā ar „Type C” brauks pieckārtējais Lemānas uzvarētājs Franks Biela.
Arī trešais „Audi” eksemplārs jau bauda leģendas statusu. Izstājoties no konkurences rallijā un pārslēdzoties uz šosejas sacīkšu trasēm, 1988.gadā Ingolštates automobiļu ražotājs radīja sensāciju Amerikas TransAm čempionātā ar „Audi 200 quattro”, bet 1989.gadā pirmo reizi iesaistījās IMSA autosacīkšu seriāla GTO kategorijā. Pasaules čempionātā Hanss-Joahims Štuks finišēja otrais ar „Audi 90 quattro IMSA-GTO”, kas attīstīja 720 Zs jaudu. Gudvudā pie šī automobiļa stūres sēdīsies trīskārtējais, tostarp šā gada, Lemānas sacīkšu uzvarētājs Andrē Loterers.