Dažus mēnešus pirms oficiālas atgriešanās Lielajās Autosacīkstēs, japāņu ražotāja „Honda” motoru sporta nodaļa ir atklājusi jaunā F1 turbomotora pirmo attēlu.
„Automedia.lv” iepriekš jau vēstīja, ka, sākot ar 2015. gadu, japāņu ražotājs „Honda” apgādās ar dzinējiem „McLaren” F1 komandu, kura šīs sacīkšu sezonas beigās pārtrauc ilggadējo sadarbību ar „Mercedes-Benz”.
Pirms pāris dienām internetā tika izplatīts „Honda” V6 F1 turbomotora trīsdimensiju attēls, bet nupat šajā nedēļas nogalē Suzukas trasē, kur norisinās Japānas lielās balvas izcīņa, ražotājs prezentēja jau visai apjomīgu videomateriālu, ļaujot interesentiem tuvāk iepazīties ar jauno spēka agregātu, kā arī novērtēt tā skaņu (kas šosezon pēkšņi kļuvis par ļoti aktuālu motora kvalitātes rādītāju).
„Mēs aktīvi un mērķtiecīgi strādājam, lai sagatavotu savu atgriešanos F1,
un varam ziņot, ka jaunā dzinēja izstrādes process ir iegājis noslēguma fāzē,” paziņojumā presei uzsver „Honda” F1 programmas vadītājs Jasuhisa Arai. „Darbi notiek Sakuras zinātniski pētnieciskajā centrā (Točingi, Japānā). Šobrīd līdztekus datorsimulācijām esam pārgājuši pie nākamā etapa – pilnvērtīgiem praktiskajiem izmēģinājumiem testu stendā, kur motors jau ir savietots ar turbokompresoru un enerģijas rekuperācijas sistēmām.”
Itāļu prese gan tūdaļ steidz vēstīt par dažādām „Honda” jaunā dzinēja problēmām, sākot no nepietiekamas jaudas un pārlieku liela degvielas patēriņa līdz par abu rekuperācijas sistēmu neefektivitātei, taču britu F1 eksperti uzskata un mēs sliecamies pievienoties, ka tā ir vistīrākā dezinformācija, ko izplata pārspīlēti iztapīgie „Ferrari” lojālie mediji, histēriski reaģējot uz ziņu par Ferando Alonso aiziešanu no Maranello staļļiem. Un „McLaren”, kas ir gatavi maksāt spāņu pilotam teju vai kosmisku apjomu honorāru, ir viena no potenciāli iespējamajām viņa darba vietām.