Iespaidīgā „Mini All4 Racing” armāda Dakarā (+FOTO)

001-Dakar 2014_Stephane Peterhansel

Ar „Mini All4 Racing” rallijreidu automobiļiem un attiecīgi lielāku vai mazāku profesionālās komandas „X-Raid” (tātad arī „BMW” koncerna) atbalstu Latīņamerikas Dakaras rallijā šogad startē jau 11 dažāda līmeņa ekipāžas…

Galvenie dūži, sapulcināti zem “Monster Energy X-Raid Team” karoga.

Stefans Petransels/Žans Pols Kotrē (starta Nr.300) – ne pilota, ne stūrmaņa vārds komentārus neprasa – abi daudzkārtēji Dakaras čempioni.

Nasers Al-Atija un Lūkass Krūzs (Nr.301) – pilotu, Dakaras 2011.gada uzvarētāju zina vai katrs rallijreidu un arī klasiskā rallija līdzjutējs, bet Krūzs par Dakaras čempionu kļuva 2010.gadā kopā ar Karlosu Sainsu.

Huans Nani Roma un Mišels Perēns (Nr.304) – pilots savulaik čempions motoklasē un allaž starp favorītiem arī auto konkurencē no 2005.gada. Perēns trīskārt par čempionu kļuva jau 20.gadsimta deviņdesmitajos gados kopā ar leģendāro Pjēru Lartiku.

Orlando Teranova un Paulo Fjūza (Nr.307) – pilots Argentīnas, bet stūrmanis Portugāles nacionālais rallijreidu čempions, abiem ne viena vien uzvara prestižos starptautiskos rallijreidos, bet Dakarā gan vēl ne.

Kšištofs Holovčiks un Konstantīns Žiļcovs (Nr.309) – agrākais poļu rallija pilots jau divreiz bijis 5.vietā arī Dakarā, bet Žiļcovs pērn pabija pat Dakaras trijniekā. Krievs ir arī gana labs pilots, bet pieprasīts kā meistarīgs stūrmanis pat pie pasaules zvaigznēm.

Šīs piecas ekipāžas ir uzvaras gūšanai un bauda pilnīgu ražotāja atbalstu.

Apbrīnojami, bet etapu pirms finiša visas 11 „Mini” mašīnas joprojām ir ierindā un tikai viena rezultātu tabulā ir ārpus labākajām 20 ekipāžām.

Tālāk seko mazāka kalibra gariņi, kam par braukšanu zem „X-Raid Team” karoga un ar „Mini All4 Racing” gan jau ir nācies ‘atpogāt’ tīri pieklājīgu summu savas vai pašpiesaistītu sposoru naudas.

Krievs Vladimirs Vasiļjevs un ukrainis Vitālijs Jevtjehovs (nr.314) – samērā īsa, bet vērtīga starptautiskā pieredze un abi ir aktuālie Krievijas rallijreidu čempioni. Pabijuši arī Latvijā un pērn uzvarējuši rallijreidā „Latvian Baja”, kas bija Krievijas čempionāta izbraukuma posms.

Čīlietis Boriss Garafuļičs un francūzis Žils Pikārs (Nr.317) – pilotam vēl arko īpašu lepoties nav, lai gan tūlīt aiz desmitnieka Dakaras pēdējos gados ir pabijis. Toties ļoti pieredzējušais franču stūrmanis līdz Dakaras čempiona titulam jau palīdzējis tikt gan Žanam Pjēram Fontenā, gan Lukam Alfānam.

Žu Jongs un Hong Ju Pans (Nr.319) – jauni un laikam jau turīgi ķīniešu censoņi, kas cenšas gūt panākumus.

Argentīnieši Federiko Vilagra un Horhe Peress Kompanks (Nr.330) – iesācēji (vismaz pilots) Dakarā, bet daudz pieredzējuši klasiskajā rallijā. Abi Argentīnas čempioni, kas guvuši arī nelielu WRC pieredzi.

Stefans Šots un Holms Šmits (Nr.337) – visticamāk ir bagāti vācieši, kuri var atļauties Dakaras piedzīvojumus profesionālas komandas aprūpē. Pilots Dakarā jau sesto reizi, bet stūrmanis vēl vairāk un 2011.gadā viņi kopā pat spējuši ierindoties 20.vietā. Mēs Latvijā noteikti lepotos ar kāda tautieša tik augstu vietu.

Tuvu vairāki no mūsējiem reizumis ir bijuši, bet tieši tik augstu neviens.

Tagad ar krievu Antonu Grigorovu pārī startējošais Māris Saukāns 2006.gadā kopā ar Andri Dambi, iespējams, varēja finišēt pat desmitie, taču morālu apsvērumu dēļ izstājās (pēc sadursmes, kurā mūsu ekipāža nudien nebija pie vainas, mira kāds āfrikāņu zēns), kad finišs jau bija teju ar roku aizsniedzams un vieta samērā viegli nosargājama.

Kā „X-Raid Ream” komandas dalībnieki, tiesa nevis ar „Mini”, bet agrāk aktuālo „BMW X3 CC” startē argentīniešu duets Adrians Jakopini un Marko Skopinaro (Nr. 334) – laikam jau tādi paši ‘beznesa klases tūristi’ kā iepriekš minētie vācieši.

Ar mazliet paplašinātu komandas nosaukumu – proti, „Lotto X-Raid Team” startē pavisam jauns poļu puisis Martins Kačmarskis un portugālis Filipe Palmeiro (Nr.332). Tikai 23 gadus vecais Martins ir lielo autosporta gaidu sākumā, bet Palmeiro jau ir tīri labi ‘paostījis’ gan Dakaras, gan citu rallijreidu putekļus. Martins savā vizītkartē cenšas būt patiess: „Labākā mašīna, labākais stūrmanis, tikai es pats neesmu labākais…” Taču viņiem klājas visnotaļ uzslavējami – cienījama 9.vieta vienu etapu pirms finiša.