Īstajā Dakaras rallijreidā Āfrikā jau viss skaidrs

Schlesser_AER 2014 01

Kamēr Dienvidamerikā notiekošā planētas nozīmīgākā rallijreida „Dakar Rally 2014” pirmajā trešadaļā vismaz vieglo auto konkurencē līderi mainās teju katru dienu un skaidrības par gala iznākumu vēl ne tuvu nav kaut vienā no braucamrīku grupām, Āfrikā aizvadīti jau deviņi no vienpadsmit alternatīvā rallijreida „Africa Eco Race” etapiem. Un tur šķiet viss jau ir skaidrs…

Ja pērn, kad kādreizējā „Dakar Rally” uzvarētāja – francūža Renē Metžē rīkotajā „Africa Race” piedalījās arī divi mūsmājās uzbūvētie „OSCar”, salīdzinājumā ar ieprieksējiem gadiem bija vērojams progress gan dalībnieku skaita, gan to atpazīstamības ziņā, tad šogad izskatās, ka alternatīvās Dakaras izaugsme ir pierimusi. Tajā piedalās vien tādi no Āfrikas aizmukušā „Dakar Rally” principiālie oponenti kā piemēram rallijreidu leģendārais vecmeistars Žans Luī Šlesērs un tie eiropieši, kam, visticamāk, finansiālu iemeslu dēļ lielā Dakara nav pa kabatai.

„Africa Eco Race 2014” starts tika dots „Dakar Rally” Āfrikas laiku tradīcijās – 31.decembrī,

bet finišs Senegālas galvaspilsētā Dakarā notiks jau sestdien, 11.janvārī, kad lielais Dakaras rallijreids Latīņamerikā vēl nebūs pat pusē.

Africa Eco Race 2014 Routes

Tradicionālajam „Africa Race” uzvarētājam apvienotajā vieglo automobiļu un kravas mašīnu grupā – par Tuksneša lapsu dēvētajam Šlesēram (Schlesser Buggy)– šogad asistentos (stūrmanis) pieteicies rallijreidu pasaulē arī visnotaļ zināms vīrs. Tas ir Tjerī Manjaldi, kurš savulaik bija labi pamanāms personāžs lielajā Dakarā gan sākotnēji moto, bet vēlāk arī vieglo auto konkurencē. Šim tandēmam šogad līdzvērtīgu sāncenšu nav un Lapsa gan jau atkal kļūs par uzvarētāju. Divus posmus pirms finiša pārsvars pār tuvākajiem skotājiem – beļgiem Žaku Lomanu/Frici Driesmanu (Toyota Hilux)– ir gandrīz pusotra stunda.

Bez minētās „autoritātes” favorītekipāžas „Africa Race” dalībnieku sarakstā der atzīmēt to pašu pieredzējušo Žaku Lomanu, kā noteikti arī vācieti Stefanu Enrādu (Buggy Dunbee)), kurš savulaik „Volkswagen” rūpnīcas komandas sākumos bija pat starp „Dakar Rally” favorītiem. Pie zināmiem un pieredzējušiem braucējiem vēl pieskaitāmi arī francūži Īvs un Žans Fromoni un laikam jau labākā ungāru rallijreidu ekipāža Balašs Zalajs/Lāslo Bunkoči (Opel Mokka). Mums baltiešiem interesanti, ka „Africa Race” šogad startē arī viena lietuviešu ekipāža – Gints Petrus un Rimvids Rimša (Desert Warior). Ja nekļūdos, vismaz Petrus ir savulaik piedalījies arī kādā vai pat vairākos no vēl Āfrikā notikušajiem „Dakar Rally”. Starp citu, lietuvieši sākotnējā gandrīz 40 ekipāžu konkurencē divus etapus pirms sacensību beigām ieņem 9.vietu.

No kravas mašīnu braucējiem varam atzīmēt vien čehu ekipāžu ar Tomasu Tomāčeku (Tatra) un čeha galveno oponenti – portugāļu tuksneša lēdiju Elizabeti Jasinto (MAN), kas labi pazīstama tieši tamdēļ, ka ir starp retajām dāmām, kura piekopj šo ekstrēmo sporta veidu. Starp 27 motociklistiem labi zināmus dalībnieku vārdus atrast neizdevās, bet pārliecinošā vadībā kopš 3.etapa ir francūzis Mišels Pisano (Honda).

Gan jau lieki, bet piebildīšu, ka „Africa Eco Race” piedalās tikai privātās komandas un braucēji. Atgādināsim, ka lielā Dakara otrpus Atlantijas okeānam pārvācās, kad terorisma draudu dēļ Mauritānijas teritorijā tika atcelts 2008.gada Dakaras rallijs. Var atzīmēt, ka vienu gan alternatīvā Dakara ir pierādījusi. Proti to, ka šāda veida autosacīkstes Āfrikā tomēr var rīkot, jo neviens nopietns incidents ar drošību nevienā no rīkošanas gadiem nav noticis. Tiesa, lielais Dakaras rallijs visvisādiem nekārtību cēlājiem ir daudz tīkamāks provokāciju objekts. To pierāda arī Bolīvijas indiāņu izteiktie draudi šā gada „Dakar Rally”.