Jaunais „Toyota” sacīkšnieks iegūst četru riteņu piedziņu

Nākamajai sezonai sagatavotajam„Toyota” LMP1 klases sacīkšu prototipam „TS040” ir visu riteņu piedziņa.

Līdzīgi līdzšinējam modelim „TS030” arī jaunajam par spēka agregātu kalpo hibrīdsistēma. Taču šī aprīkojumā ir nevis viens, bet gan divi elektromotori. Pirmais elektriskās piedziņas agregāts, kas ir integrēts pārnesumkārbā un griež aizmugurējās ass riteņus ir kompānijas „Denso” darinājums. Savukārt jauniegūto – priekšējās ass riteņu piedziņas elementu – ir darinājis konkurējošais uzņēmums „Aisin AW”. Tā ir kompānija, kas pēc „Toyota” pasūtījuma savulaik izstrādājusi „Prius” transmisiju.

Gan priekšējais, gan aizmugurējais elektromotors darbojas arī kā ģeneratori.

Bremzēšanas laikā tie ražo elektroenerģiju, kas tiek uzkrtāta superkondensatoros, kuri novietoti mašīnas centrā aiz pilota kokpita.

toyota-ts040-hybrid_1

Lai gan arī „Toyota” tagad līdzīgi citiem izturības sacīkšu sāncenšiem varēs baudīt četru riteņu mašīnas vadāmību un uzlaboto dinamiku, japāņu sacīkšnieks atšķiras ar savu smagnējo V8 benzīna dzinēju. Salīdzinājumam „Audi” izmanto V6 turbodīzeli, bet „Porsche” vispār ir sagatavojuši V4 konfigurācijas motoru.

Sacīkšu prototipa spēka agregātu sistēmas komplektācija tika veikta „Toyota” sporta tūninga darbnīcā Japānā, Sidzuokas provincē. Turpretim „TS040” šasija, kas patiesībā ir nopietni modificēta „TS030”, tapa Ķelnes bāzē, kur vēl pirms dažiem gadiem atradās japāņu ražotāja F1 komandas galvenā apmetne.

Birkas: