Jaunie F1 motori nav uzticami!

F1 dzinēju ražotājiem pagaidām neizdodas uzbūvēt pietiekami izturīgus un uzticamus, jaunajam tehniskajam reglamentam atbilstošus sacīkšu mašīnu motorus.

Kā noskaidrojuši vācu „Auto Motor und Sport” žurnālisti, jaunās specifikācijas F1 motori pagaidām spēj izturēt ne vairāk kā 3000 km. Pēc „Renault Sport” inženieru aprēķiniem dzinēju minimālajam darba mūžam jābūt vismaz 3600 km, bet „Mercedes AMG” komandas direktoru padomes priekšsēdētājs Nikijs Lauda uzskata, ka vajadzētu orientēties uz pieciem tūkstošiem.

Problēmas ar jauno motoru izturību ir visiem, kas nodarbojas ar to izstrādi.

Tie ir „Mercedes-Benz”, „Renault” un „Ferrari”.

Atgādināsim, ka ar nākamo sezonu F1 tiks izmantoti 1,6 litru V6 turbomotori. Turklāt noteikts, ka katrs dalībnieks vienās sacīkstēs drīkstēs izmantot ne vairāk kā 100 kg, t.i., aptuveni 135 l degvielas. Sezonā izmantojamo dzinēju skaits samazināts līdz pieciem (šosezon katram braucējam ir pieejami astoņi dzinēji).

FIA jau saņēmusi vairākus līgumus palielināt dzinēju limitu. Atbilde uz šiem lūgumiem tiek solīta septembra beigās, pēc tam, kad tiks apstiprināta 2014. gada tehniskā reglamenta galīgā redakcija. Gadījumā, ja limits netiks palielināts, nākamajā sezonā gaidāmas daudzas dalībnieku izstāšanās dažādu tehnisku ķibeļu dēļ un bieži sodi par neplānotām dzinēja maiņām.

Bez tam „Auto Motor und Sport” ziņo, ka „Ferrari” radušās problēmas arī ar dzinēju ekonomiskumu, proti, itāļu inženieri nespēj iekļauties noteiktajos degvielas limitos. Bet lūgumu palielināt degvielas normu līdz 110 kg FIA atbildīgie ierēdņi ir kategoriski noraidījuši.

„Renault Sport” dzinēju departamenta vadītājs Robs Vaits ir paziņojis, ka paredzētā noteikumu maiņa ir visu laiku sarežģītākais tehniskais uzdevums.