Kas ir kas rallijreidā „Africa Eco Race 2015”

AER15_V2_c4c202f681

Ņemot vērā, ka Āfrikas teritorijā notiekošais rallijreids „Africa Eco Race 2015” aizrit ar mūsu tautieša – pazīstamā rallijreidu braucēja Māra Saukāna un Andra Dambja Ogres Servisa Centrā būvēta sacīkšu ptototipa „OSCar 03” līdzdalību, „AutoMedia.lv” piedāvā ieskatu par konkurenci šajās sacensībās.

Lai kā arī šo, lielajam Dakar Rally, kas jau septīto gadu kā notiek tāltālu no Dakaras, kā alternatīvu rīkoto sacensību organizētāji necenstos, ne dalībnieku skaita ziņā, ne attiecīgi arī sportiskās konkurences ziņā Africa Eco Race līdzināties Dakar Rally nespēj. Arī šogad septītajā sacensību reizē uz starta, līdzīgi kā iepriekšējos gadus, ir izgājušas vien nepilns ceturtais desmits ekipāžas ar automobiļiem un vēl mazāks skaits motobraucēji. Dakar Rally, kā zināms arī Dienvidamerikā spēj sapulcēt virs četriem simtiem visu klašu dalībniekus, bet pēdējā – 2007.gadā – Āfrikā startēja 511 tehniskas vienības.

Bet ne jau tādēļ, ka Āfrikas sacensībās dalībnieku daudz mazāk un konkurence attiecīgi neliela, braukt turienes kalnos un tuksnešos sacensību režīmā būtu vieglāk nekā Latīņamerikā. Protams, nē. Tikai

jāapzinās, ka ieņemtās vietas kopējā peletonā nav salīdzināmas ar to, kas notiek lielajā Dakarā.

MOTO: Un tā – motociklistu grupā Africa Eco Race startēja 26 dalībnieki un, jāatzīst, šeit ir daži pārsteigumi. Proti, lielo Dakaru pret atgriešanos leģendārā tuksnešu piedzīvojuma iedibinātāja Tjerī Sabīna pēdās (Africa Eco Race devīze ir „On Thierry Sabine’s Footsteps”) ir nomainījis norvēģu motobraucējs Pals Anders Ulevalseters. Iemeslus nezinām (varbūt tā ir gadu nasta, jo Ulevalseteram decembrī apritēja 46), taču norvēģis šķiet ir slavenākais motosportists, kurš jebkad startējis Africa Eco Race. Viņš ilgstoši ir bijis stabils Dakar Rally pirmā desmitnieka braucējs un bieži arī finišēja TOP 10. Vēl pirms diviem gadiem finišu sasniedza 16.vietā un arī  savu lielāko panākumu – 2.vietu guva nesen – 2010.gadā, piekāpjoties vien titulētajam francūzim Sirilam Desprē.

Motoklases listē ir vēl viens uzvārds, kurš komentārus neprasa – francūzis Davids Fretiņjē. Tieši viņš ar mazjaudīgāku „Yamaha” motociklu nekā favorītu „KTM” Dakar Rally kopš 2004.gada bieži kutināja nervus gan atzītajiem līderiem, gan līdzjutējiem. Tiesa, arī Fretiņjē jau ir 44 gadi un spožākais Dakar Rally panākums tika gūts 2009.gadā – 3.vieta. Starp mūspusē zināmiem braucējiem pieminēsim arī ukraini Vadimu Prituļjaku.

Ja runa par rezultātiem, tad sacensību sakumā bez ierunām dominē Ulevalseters, kurš tikai pirmajos četros posmos sakrājis jau vairāk nekā divu stundu pārsvaru pār tuvāko sekotāju. Savukārt Fretiņjē neveicas, kas tikai apliecina, ka tuksnešu rallijreidiem  autoritātes neko nenozīmē… Piebildīsim, ka 5.vietā izvirzījusies vienīgā sieviete – krieviete Anastasija Ņifontova, kura ir ne tikai gados jauna motosportiste, bet paspējusi arī filmēties krievu seriālā „Гражданин начальник”.

africa-race-2015

AUTO/Truck: Apvienotajā vieglo un kravas automobiļu grupā kopā startēja 37 ekipāžas. Pirmoreiz Africa Eco Race aizrit bez divkārtējā Dakar Rally uzvarētāja, slavenā francūža Žana Luī Šlesēra, kuram pērn apritēja 66 gadi un kurš ir uzvarējis visas sešas iepriekšējās reizes, līdzdalības. Piebildīsim, ka Šlesērs principiāli ignorēja Latīņamerikas Dakaru un bija sava veida karogs jaunajai Africa Race. Toties uz starta ir arī latviešu līdzjutējiem labi pazīstamais (vairākkārt startējis sacensībās Latvijā) čehs Miroslavs Zapletāls, kurš pirmajā Latīņamerikā aizvadītajā Dakar Rally 2009.gadā bija septītais ātrākais, bet vēlāk, visticamāk finansiālu apsvērumu vadīts, pievienojies Africa Race dalībniekiem. No vecā „Dakaras inventāra” jāatzīmē beļgis Žaks Loumans un francūzis Īvs Fromons, taču viņi nekad nav bijuši TOP braucēji. Nedaudzo kravas auto grupā jāapiemin čehs Tomašs Tomečeks un „Kamaz Master” jaunā maiņa – Antons Šibalovs un Sergejs Kuprijanovs, kuri Āfrikā tiek trenēti lielajai Dakarai. Nu nekādi nevar apiet arī dāmu – portugālieti Elizabeti Žasinto, kura ir ilgadēja rallijreidu braucēja. Vēl pieminēsim, ka Africa Race ir pārstāvēta ne tikai Latvija, bet arī Lietuva, jo uz starta stājušies Dakaras veterāns Gints Petrus un Rimvids Rimša.

Rezultātu ziņā bez īpašiem pārsteigumiem – pēc četriem etapiem līderis ir Zapletāls, lai gan viņam pagaidām izdevies uzvarēt tikai vienā posmā. Mūsu Māris Saukāns pārī ar krievu pilotu Antonu Grigorovu ieņem 13.pozīciju un no līderiem atpaliek jau gandrīz četras stundas.

Moto kopvērtējums pēc 4.posma

  1. Pal Anders Ullevalseter (Norvēģija), „KTM 450” – 17:54;49
  2. Robert Theuretzbacher (Austrija), „KTM 450” + 2:08;01
  3. Gilles Vanderwyen (Beļģija), „KTM 450” + 2:09;55
  4. Ingo Waldschmidt (Namībija), „KTM 450” + 2:17;34
  5. Norbert Dubois (Francija), „KTM 690” + 2:54;40
  6. Anastasiya Nifontova (Krievija), „Husqvarna 450” +3:24;38

16. Vadim Pritulyak (Ukraina), „KTM 500” + 6:16;12

20. David Fretigne (Francija), „Yamaha 1200” + 29:38;56

Auto/Truck kopvērtējums pēc 4.posma

  1. Miroslav Zapletal/Bartlomiej Boba (Čehija), „Hummer H3” – 15:41;39
  2. Yuriy Sazonov/Arslan Sakhimov (Kazahstāna), „Hummer H3” + 3;27
  3. Jacques Loomans/Frits Driesmans (Beļģija), „Toyota Hilux” + 19;12
  4. Kanat Shagirov/Aleksandr Moroz (Kazahstāna), „Toyota Hilux” + 28;28
  5. Anton Shibalov/Robert Amatych/Almaz Khisamiev (Krievija), „Kamaz 4326” + 34;24
  6. Mathieu Serradori/Didier Haquette (Francija), „Predator X18S” + 49;21

13. Anton Grigorov/Maris Saukans (Krievija/Latvija), „OSCar 03” + 3:49;02

22. Gintas Petrus/Rimvydas Rimsa (Lietuva), „Desert Warrior” + 7:26;46